Ik Ben Er Nog!

banner

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mij liet horen, geef de schuld aan school daarvoor want wauw wat had ik een heftige periode. Daarom even een update omdat ik het schrijven zo mis.

Afgelopen periode was mijn laatste periode van het eerste jaar, dé periode om alle punten die je mist, maar wel nodig moet hebben om over te gaan, bij elkaar te sprokkelen. De periode begon op 9 februari 2015 en is sinds 1 februari eindelijk klaar. Ik had een groot project over maatschappelijk verantwoord ondernemen in de kledingindustrie. Hier ging veel tijd in zitten qua research en issues schrijven. Daarbij had ik een heftig rooster waarbij ik lange dagen maakte en had ik voornamelijk vakken met een strenge aanwezigheidsplicht.

Toen we in januari kwamen begon de tentamenweek, nou ja week? Noem het maar gerust een maand! Want ja, ik had de hele maand januari tentamens. Schriftelijke tentamens, presentaties, twee persconferenties om voor te bereiden en ook daadwerkelijk te doen en ook nog direct de herkansingen erachter aan. Het was even bikkelen, maar ik heb het overleefd! ;)

Op dit moment wacht ik nog steeds op een paar cijfers, maar de grootste zorg is weg. Gistermiddag kreeg ik te horen dat ik genoeg punten heb om zonder problemen over te mogen! :) Bij mijn school heb je 50 studiepunten nodig om over te mogen en 60 om je propedeuse te halen. Heb je te weinig punten dan krijg je een negatief BSA (Bindend Studie Advies) en dan moet je een hoorzitting aanvragen. Bij die hoorzitting moet je met bewijzen komen en als het ware laten zien en pleiten dat je dit kan en dat je een geldige reden hebt om door te mogen. Dit wordt dan beoordeeld door de examencommissie.

Gelukkig zit ik in de ‘safe zone’ en heb ik een positieve BSA gekregen en om eerlijk te zijn ben ik daar enorm trots op. Ik heb me dit jaar zo hard ingezet voor mijn studie en om alles te halen en had waarschijnlijk met minder dan 50 punten ook door mogen gaan naar het tweede jaar omdat ik bij de studentendecaan bekend ben. Ik had eigenlijk niet meer verwacht dat ik met voldoende punten over te mogen gaan en bij een hoorzitting terecht zou komen. Desondanks heb ik het toch geflikt om genoeg punten te behalen om zonder problemen over te mogen naar het tweede jaar. Ondanks de lange reistijden en mijn persoonlijke situatie is het mij toch gelukt! :)

Over mijn persoonlijke situatie gesproken… Ik zit heel erg te twijfelen om hier over te gaan schrijven of niet. Ik vind het lastig en weet nog niet echt de juiste woorden te vinden om dit goed te omschrijven. Verder weet ik ook nog niet of ik dit moet delen op het internet, eenmaal op het internet blijft het namelijk voor altijd bestaan. Jullie zullen het vanzelf wel merken, misschien denk ik er over een paar weken wel anders over.

Vanaf nu ga ik weer proberen regelmatig te updaten, dit wil zeggen dat ik het ga proberen om in ieder geval elke week iets online te zetten. Ik heb genoeg inspiratie, ik hou van het schrijven en ik heb er weer helemaal zin in!

xox
Anneleen

2 gedachtes over “Ik Ben Er Nog!

Geef een reactie

