Make-Up Shoplog: DM

banner

Twee weken geleden ben ik naar Duitsland geweest om te shoppen en de kerstmarkt te bezoeken. Uiteraard kon een bezoekje aan DM ook dit keer niet ontbreken! Ik heb me dit keer redelijk ingehouden en vond het niet zo interessant om voor de zoveelste keer dezelfde douchegels en deo’s van Balea te laten zien, daarom heb ik een mini make-up haul gemaakt.

Zoals ik al eerder verteld heb zijn heel veel dingen bij DM goedkoper dan in een drogist in Nederland. Ze verkopen hier verschillende merken zoals Essence en Catrice, die in prijs eigenlijk niet echt schelen, maar ook L’Oreal Paris en Maybelline, die toch vaak wel de helft goedkoper zijn bij DM dan in Nederland. Ook hebben ze hele andere merken dan wij in Nederland hebben zoals P2 en Ebelin en zijn er van alle make-up merken vaak andere producten en limited edition collecties te verkrijgen.

Als eerste begin ik met de producten die ik van L’Oreal Paris heb gekocht. Ik had deze nagellak al een tijdje op het oog maar besloot hem pas in Duitsland te kopen. Het is de kleur ‘805 Mysterious Icon’, een bruine kleur met een hintje paars er doorheen en met gouden shimmers erin. Eigenlijk een hele basic kleur maar ik vind hem prachtig!

1

De nagellak van L’Oreal Paris kostte € 3,95 bij DM, in Nederland kost deze € 5,79 bij Kruidvat.

Ook nam ik de Volume Million Lashes Waterproof mascara mee van L’Oreal Paris. Aangezien mijn favoriete mascara van Maybelline uit het assortiment is en ook niet meer te krijgen is in Duitsland, ben ik nog steeds op zoek naar de perfecte mascara die op mijn favoriet lijkt. Deze komt er gelukkig heel dicht bij in de buurt. Het is een borsteltje heeft veel stevige haartjes waardoor mijn wimpers veel volume krijgen.

2

De mascara van L’Oreal Paris kostte € 10,95 bij DM, in Nederland kost deze € 17,99 bij Kruidvat.

Van Catrice kocht ik deze Liquid Metal oogschaduw mono in de kleur ‘020 Gold ‘N Roses’. Ik was eigenlijk niet van plan oogschaduw te kopen, maar toen ik deze kleur tegenkwam was ik verkocht. Ik vind het een prachtige rosé gouden kleur met een mooie shimmer. De kwaliteit is ook erg goed van de Liquid Metal oogschaduws, ik heb er ook al een gouden variant van en die blijft de hele dag goed zitten met een intense kleur.

3

De oogschaduw van Catrice kostte € 3,95 bij DM, in Nederland kost deze € 3,99 bij Kruidvat.

De Luxury Lashes Waterproof Volume mascara van Catrice kende ik al en vind ik eigenlijk een prima basic mascara voor een normale werkdag. Echter vind ik hem wel snel gaan klonteren, waardoor ik hem niet zo fijn vind om te gebruiken als ik ook oogschaduw etc. op heb. Door het borsteltje met heel veel haartjes lijkt hij erg veel op mijn favoriete Maybelline mascara, maar helaas is het effect niet zo mooi zoals de favoriet van Maybelline. Wel zit er casmhmere proteine in waardoor je wimpers niet keihard opdrogen. Zoek je nog een basic mascara? Dan is deze wellicht een optie.

4

De mascara van Catrice kostte € 4,75 bij DM, in Nederland kost deze € 4,89 bij Kruidvat.

Als laatste nam ik een back-up van mijn favoriete primer mee, de Prime And Fine Pore Refining Anti-Shine Base primer van Catrice. Een hele mond vol hahah. Deze primer heeft een witte substantie die erg fijn aanbrengt, het is niet zo dik, maar toch ook niet zo vloeibaar dat het van je gezicht glijdt. De primer zorgt ervoor dat je poriën verkleint worden en brengt een matterende laag aan onder je make-up waardoor je niet snel gaat glimmen. Voor mij werkt deze primer precies zoals hij beloofd.

5

De primer van Catrice kostte € 4,45 bij DM, in Nederland kost deze € 4,59 bij Kruidvat.

Zoals je ziet schelen de producten van Catrice maar een paar cent qua prijs in vergelijking met Nederland. L’Oreal Paris daarin tegen scheelt toch al een paar euro. De mascara bijvoorbeeld is bij DM in Duitsland ruim zeven euro goedkoper dan bij Kruidvat in Nederland. Mocht je dus binnenkort een dagje Duitsland gepland hebben neem dan zeker even een kijkje bij DM! ;)

Hebben jullie wel eens bij DM geshopt?

xox
Anneleen

Geef een reactie

