Vijf Herfst Lipsticks

Banner

Het wordt weer kouder in Nederland en langzaam worden de bomen steeds een beetje kaler. Een nieuw seizoen vraagt om nieuwe kleuren kleding en make-up. Ik heb in mijn eigen lipstick stash gezocht naar vijf mooie lipsticks die perfect bij de herfst passen die van vijf verschillende merken zijn, niet te duur zijn en over het algemeen goed verkrijgbaar zijn in Nederland. Benieuwd over welke lipsticks ik het heb? Kijk dan snel verder! :)

De lipstick waar ik het over ga hebben zijn van de merken Revlon, Topshop, MAC, Gosh en L’Oréal. De hulzen waar de lipsticks in zitten vind ik over het algemeen erg mooi. Revlon heeft een roze transparant plastic dop gebruikt waar een ruitjespatroon in verwerkt is. De huls van Topshop vind ik erg leuk. Het is een witte ronde huls waar drie zwarte strepen op staan wat het idee geeft dat ze met lipstick zelf zijn gezet. Deze twee hulzen van Revlon en Topshop zijn wat speelser dan de rest. De huls van MAC vind ik persoonlijk erg mooi, hij springt eruit door zijn vorm en kleurgebruik, zwart met kleine glitters en een zilveren bedrukking. Heel kenmerkend. Gosh heeft het anders aangepakt met een ronde mat zwarte huls en een weerspiegelend tussenstuk waar het merk in is gestempeld. Dit oogt tegelijkertijd basic met een vleugje luxe uit. Als laatste hebben de we lipstick van L’Oréal met een wit gouden huls waar een transparante plastic dop op zit. In het midden zit een wit goud labeltje waar het merk in staat.

1

De kleuren gaan van een alledaagse licht roze kleur naar een mooie berry kleur tot aan fel paars. Sommige kleuren zijn gedurfd en moet je misschien even aan wennen, maar ik vind het wel gaaf om een opvallende kleur te dragen op z’n tijd.

2

Revlon Colorburst lip butter – 080 Strawberry Shortcake
Dit is de lichtste kleur van deze blog post. Een mooie lichtroze kleur geschikt voor elke dag en elk seizoen. Ondanks dat dit misschien niet de eerste lipstick is waar je aan denkt bij de herfst vind ik dat deze er zeker bij hoort, de herfst gaat namelijk niet alleen maar over donkere en opvallende lipsticks. Deze lipstick pak ik er vaak bij als ik niet weet wat voor kleur ik wil en als ik niet zoveel zin heb in een opvallende lipstick. De dekking is erg licht, een beetje transparant, met een shimmer erin. Dit zorgt ervoor dat de lipstick net een mooi laagje en kleurtje geeft aan je lippen zonder het ‘in your face’ effect te hebben. Naast dat deze lipstick een mooie kleur heeft is het ook een hele fijne structuur die je lippen goed verzorgd. Ook niet geheel onbelangrijk nu het weer kouder wordt lijkt mij! ;)

3

De lipstick blijft helaas niet heel erg lang zitten, je zult hem dan ook moeten bijwerken na een hapje en een drankje. Ook is dit de enige lipstick uit deze blog post die niet zo heel makkelijk verkrijgbaar is. Revlon wordt hier niet in de winkels verkocht, ik heb deze dan ook bij Boots in Londen gekocht voor
£ 7,99 maar gelukkig verkoopt The Make Up Spot wel deze lipstick van Revlon voor € 11,99 exclusief verzendkosten. Niet zo goedkoop als in Engeland, maar ze zijn het zeker waard!

4

Topshop lipstick – Lovestruck
Deze lipstick van Topshop is een mooie herfst lipstick kleur voor elke dag. Het is niet te opvallend maar het geeft je lippen net een mooi herfstig tintje. Het is eigenlijk een soort ‘my lips but better’ kleur. Een mooie donker roze kleur wat een klein beetje neigt naar paars, met een bruine ondertoon. Het is geen matte lipstick, maar heeft ook niet heel veel shimmer en glans erin. Het valt er net tussen in waardoor de lipstick heel goed draagbaar wordt voor elke dag.

5

Deze lipstick van Topshop dekt goed, alleen het aanbrengen gaat iets stroever dan ik gewend ben. Ook blijft deze lipstick wel een tijd zitten. Een hapje overleefd deze wel maar ik zou hem toch echt na een drankje even bijstiften. Topshop zit in de Kalverstraat in Amsterdam, waar ook een beauty hoek te vinden is. Uiteraard kan je ook de lipstick bestellen via de site van Topshop. Deze lipstick kost € 10,00 maar houdt er rekening mee dat als je hem online besteld er nog wel verzendkosten bovenop komen.

6

MAC Cosmetics Satin lipstick – Captive
Sinds de zomer kriebelde het weer om een nieuwe MAC lipstick te kopen. Ik had al drie roze tinten met alle drie een verschillende finish, maar ik wou nu wat anders. Het mocht wel wat opvallender en een mooie kleur die bij de herfst pas. Ik probeerde Captive en was gelijk verkocht. Ik kreeg complimentjes van meerdere mensen over deze lipstick kleur dat ik hem kocht onder het mom van ‘een cadeautje voor mezelf, alvast voor mijn verjaardag’. Captive is een hele mooie donkere roze kleur met een paarse ondertoon.

7

Een satin finish lijkt op een matte finish, maar heeft toch nog een beetje glans. Hierdoor is deze lipstick ook niet zo uitdrogend als een matte lipstick. De dekking is hierdoor ook erg goed en verbaasde me enorm toen ik deze lipstick de eerste keer droeg. Na ruim vier uur was de lipstick nog goed zichtbaar, een klein beetje vervaagd dat wel, maar nog steeds mooi. Een hapje en een drankje overleefd deze topper dus wel! MAC heeft verschillende winkels door heel Nederland en is ook te koop bij sommige Douglas en Bijenkorf filialen. Ze kosten € 19,50 per stuk, een stuk duurder dan wat ik normaal voor een lipstick zou betalen, maar de MAC lipsticks zijn het dubbel en dwars waard.

8

Gosh Velvet Touch lipstick – 159 Boheme
Deze Gosh lipstick in de kleur Boheme is net iets paarser dan Captive van MAC. Ik moest er aan het begin heel erg aan wennen omdat deze kleur echt wel opvalt, maar toch vind ik hem heel erg mooi. De lipstick is donker paars met een hintje roze, waardoor deze toch nog wel goed draagbaar is. In de huls lijkt hij wel donkerder dan op je lippen.

9

Ook deze lipstick is goed dekkend met een lichte glans erin verwerkt. Hij houdt het makkelijk een paar uur vol en een hapje en een drankje overleefd ook deze lipstick goed. Deze Gosh lipstick is te koop bij diverse filialen van Kruidvat voor € 9,99. Vindt je dit nou toch te duur om zo’n kleur uit te proberen dan heeft het merk Catrice nog een mooie dupe. De Catrice Ultimate Stay lipstick in de kleur 070 Plum & Base lijkt erg veel op deze lipstick van Gosh en kost maar € 4,99. Catrice is ook verkrijgbaar bij de meeste filialen van Kruidvat en Trekpleister.

10

L’Oréal Paris Rouge Caresse lipstick – 203 Rock ‘N Mauve
Wil je nou nog een stapje verder gaan dan is deze lipstick van L’Oréal uit de Rouge Caresse lijn wat voor jou. Dit is een echte paarse lipstick die op je lippen zal gaan knallen. Hij is lekker opvallend en heeft een enorm mooie paarse kleur. Ik moet nog steeds een beetje wennen aan deze kleur als ik hem op heb, maar elke keer krijg ik toch enorm veel complimentjes. Het is een beetje gedurfd maar perfect voor dit seizoen!

11

Deze lipstick heeft een licht transparante dekking, waardoor je meerdere laagjes op elkaar moet aanbrengen om hem goed te laten opvallen. Hij is dus wel erg goed voor het opbouwen van de kleur. Zo kun je hem met één laagje als een subtiel paars kleurtje dragen, maar met meerdere laagjes laat je hem opvallender worden en knalt deze kleur echt van je lippen. De lipstick heeft een glanzende finish, waardoor ik hem net wat meer draagbaar vindt worden. Ook deze lipstick van L’Oréal is te koop bij Kruidvat, maar ook bij Trekpleister, DA en Etos voor € 14,99.

12

Wat is jullie favoriete herfst lipstick?

xox
Anneleen

2 gedachtes over “Vijf Herfst Lipsticks

    1. Kan je zeker die van Topshop aanraden, zou eerder voor die gaan dan L’Oreal omdat die van Topshop wat draagbaarder is voor elke dag, langer blijft zitten en intenser is qua kleur. Des al niet te min is die van L’Oreal ook erg mooi! :)

Geef een reactie

