Dexe Lip Balms

Banner

Ben je fan van de EOS lippenbalsems? Dan heb ik goed nieuws! Er is een dupe te koop in Nederland, een stuk goedkoper dan de echte EOS lippenbalsems, veel makkelijker verkrijgbaar en het belangrijkste punt: misschien nog wel beter dan de originele EOS lippenbalsems!

Ik heb het namelijk over de Dexe lippenbalsems! Deze lippenbalsems zitten in net zo’n vrolijk en leuk gekleurde plastic container in de vorm van een bolletje als de EOS lippenbalsems. Oké het uiterlijk is dus eigenlijk gewoon gejat van EOS, het enige verschil is dat bij de Dexe lippenbalsems nog een wit streepje in het midden te zien is en ze schuin staan in plaats van rechtop, verder lijken ze vrijwel hetzelfde. De verpakking is niet te groot waardoor je ze makkelijk in je tas mee kan nemen, ze passen alleen niet in je broekzak. Mocht dit wel lukken dan ziet het er behoorlijk raar uit, zo’n bal in je broekzak. ;)

1

Als je de dop los draait word het bolletje lippenbalsem zichtbaar. Wat mij gelijk opviel was dat deze lippenbalsems er heel vet uit zien, iets waar ik eigenlijk niet zo blij mee was. In werkelijkheid valt dit gelukkig heel erg mee. Ja, ze zijn vet en ze glijden zonder moeite over je lippen, maar het is niet vervelend vet want de substantie trekt snel in je lippen. Toch zorgt dit dunne laagje lippenbalsem er voor dat je niet om het half uur je lippen alweer opnieuw moet voorzien van een nieuw laagje lippenbalsem. Sterker nog ik hou het met gemak twee á drie uur vol zonder opnieuw de lippenbalsem op te smeren, iets wat ik met EOS lippenbalsem totaal niet heb. Dit komt doordat er gebruik is gemaakt van vochtinbrengende sheabutter en vitamine E die je lippen beschermd en zacht maakt.

2

Qua geur en smaak heeft Dexe het goed bekeken. Ze hebben een aantal smaken in het assortiment die EOS ook heeft, maar ook een aantal smaken die EOS (nog) niet heeft. Zo heb je de smaken aardbei, mint, blauwe bessen, citroen, ananas en honing perzik. Ik heb de laatste drie smaken en ik ben fan van ze alle drie. Ze ruiken erg fijn en natuurlijk, alsof je de vruchten zelf ruikt. Citroen en honing perzik zijn niet overheersend qua geur in de verpakking, ananas daarin tegen wel. Laat je hierdoor niet afschrikken want eenmaal in gebruik valt dit reuze mee.

3

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van de EOS lippenbalsems, maar sinds ik deze lippenbalsems van Dexe heb uitgeprobeerd gebruik ik deze toch liever in deze periode van het jaar. In vergelijking met EOS lippenbalsems glijdt die van Dexe over je lippen en houdt ze zeker een paar uur zacht. Bij mijn EOS lippenbalsems merk ik dat ze een stuk stroever aanbrengen en ze na een tijdje al opnieuw bijgesmeerd moeten worden. Nu in de herfst en met de winter op komst grijp ik toch sneller naar de lippenbalsems van Dexe, puur omdat ik merk dat mijn lippen wel wat extra verzorging kunnen gebruiken in deze tijd van het jaar.

4

De Dexe lippenbalsems zijn te koop bij Etos voor maar € 2,99. Dit scheelt je al snel twee euro in vergelijking met de EOS lippenbalsems en dan zitten de verzendkosten er nog niet eens bij in gerekend. Een prima deal dus al zeg ik het zelf. Mocht je ze nou niet zo snel kunnen vinden in de Etos, kijk dan bij de kassa. Bij de meeste Etos filialen zitten ze in een bak naast de kassa.

5

Wat is jouw favoriete lippenbalsem?

xox
Anneleen

Geef een reactie

