De 5 hoogtepunten van mijn zomer

Banner

Zoals ik in mijn vorige blog post al vertelde, ik vind het te laat om nu nog uitgebreid over mijn belevenissen in de zomervakantie te schrijven. Het wordt inmiddels ook al herfst en daar kijk ik ook stiekem al wel weer heel erg naar uit. Nieuwe outfit ideeën, de prachtige kleurrijke natuur en natuurlijk de ‘pumpkin spice latte’ van Starbucks! Om toch een kleine terugblik te geven naar mijn zomervakantie heb ik vandaag vijf hoogtepunten van mijn zomervakantie uitgekozen om met jullie te delen.

Hoogtepunt 1: de vakantie in de Belgische Ardennen
Precies één dag na de laatste blog post voor mijn blog pauze ging ik een midweek naar Sunparks in de Belgische Ardennen. Samen met mijn ouders heb ik een heerlijke week midden in de Ardennen gehad en hebben we veel gezien. Mijn vader en ik zijn helemaal niet zo van de relaxte vakanties en ondernemen graag dingen, dit hebben we dus ook gedaan. Elke dag pakten we de auto en reden we naar andere plaatsjes en bezichtigingen, soms stopten we spontaan onderweg als we iets tegen kwamen en andere keren reden we doelloos door de bossen. Zo zijn we onder andere bij de watervallen van Coo geweest, hebben we geshopt in een shoppingcenter in Malmedy, kwamen we midden in een nationale feestdag terecht genaamd ‘Fête des Myrtilles’, hebben we super mooie meren en landschappen gezien en hebben we een middagje door Luik gelopen. We hebben erg veel geluk met het weer gehad want elke dag scheen de zon en was het tussen de 24 en de 30 graden.

1

Hoogtepunt 2: het festivalseizoen
Ik hou van festivals en daar was ik deze zomer dan ook vaak te vinden. Hoewel ik niet op hele grote bekende festivals ben geweest deze zomer, was ik toch vaak op kleinere festivals te vinden. Waarom? Omdat Jett Rebel er op trad! Zoals jullie inmiddels wel weten ben ik een grote fan van Jett Rebel en probeer, als het even kan, zoveel mogelijk shows mee te pakken van hem. Deze zomer trad hij met zijn band weer veel op en als gevolg daarvan ben ik door het hele land gereden om zijn shows weer te zien. Van Young Art Festival in Beverwijk, Amsterdam Kookt, Wallenpop in Hellevoetsluis, Zomerfeest in Gorinchem en last but not least, Appelpop in Tiel! Ik heb weer heel veel mooie shows mogen meemaken, de band weer mogen meeten en heel veel leuke mensen leren kennen.

2

Hoogtepunt 3: een nieuwe bril
Na vijf jaar heb ik een nieuwe bril! Mijn oude zwarte was toe aan vervanging en hoewel ik twee jaar geleden wel een nieuwe bril heb gekregen droeg ik deze bijna nooit. Zonde, ik weet het, maar ik vond hem uiteindelijk toch niet zo leuk staan. Het blauwe aan de binnenkant viel toch altijd weer extra op en het model vond ik net te rechthoekig voor mijn gezicht, waardoor ik elke keer greep naar mijn oude vertrouwde zwarte bril die al vijf jaar mee ging. Aangezien wij een spaarplan bij Hans Anders hebben mogen mijn moeder en ik om het jaar een nieuwe bril uitzoeken en deze zomer was ik weer aan de beurt. Na een tijdje zoeken had ik de hoop eigenlijk al een beetje opgegeven. Ik wou iets wat op mijn oude zwarte bril leek, maar toch net iets moderner. In de normale Hans Anders winkels bleken ze niets naar mijn wens te hebben. De monturen waren allemaal of te rond, of te rechthoekig, of te cat eye, of te veel te groot of te klein. Toen ik met mijn vader een dagje in Rotterdam was kwamen we een concept store van Hans Anders tegen, die je totaal niet zou herkennen als een Hans Anders. De indeling was veel moderner en meer gericht op jongere mensen. In deze concept store was het raak en vond ik mijn bril. Ik heb heel veel andere monturen nog gepast, maar ik kwam elke keer weer uit op het montuur waar mijn oog op was gevallen. Het model lijkt heel erg op mijn oude zwarte bril, hij is alleen wat groter en heeft een bruine kleur aan de binnenkant waardoor het zwarte montuur iets breekt in je gezicht. Ik heb mijn nieuwe bril nu drie weken en ik ben er heel erg blij mee! :)

3

Hoogtepunt 4: een bezoekje aan mijn schildpad
Deze zomer ben ik voor een bezoekje aan het Schildpaddencentrum in Alphen Aan De Rijn geweest. Vorig jaar heb ik mijn eigen schildpad Valerius daar heen gebracht omdat deze te groot werd om in een klein aquarium te houden. Deze zomer besloot ik hem op te gaan zoeken om te kijken hoe het gaat. Het schildpaddencentrum was bovendien net weer een paar maanden geopend na een grote onderhoud. Ik kan je vertellen, het is lastig om je eigen schildpad weer terug te vinden tussen de honderden schildpadden die er rondzwemmen, maar met een foto erbij kom je toch al heel snel een heel eind. Valerius lag lekker op een steen te zonnebaden samen met een groep andere schildpadden. Hij was erg gegroeid en zag er helemaal gezond uit. Ik vond het erg speciaal om er weer even terug te komen, het was wederom een bevestiging dat hij het daar goed heeft en veel beter dan op mijn kamer in een klein aquarium. Daarna zijn we doorgereden naar Haarlem waar we wat hebben gegeten en geshopt. In een winkeltje in Haarlem vond ik een poppetje van de Ninja Turtles, een programma wat ik vroeger erg veel keek, deze heb ik gekocht als aandenken aan mijn schildpad. :)

4

Hoogtepunt 5: het tripje naar Antwerpen
Samen met Reina ging ik in de laatste week van onze zomervakantie nog een dagje naar Antwerpen. Dit stond al heel lang op de planning, maar nu is het eindelijk ervan gekomen. Met de trein gingen we ’s ochtends om negen uur vanaf Rotterdam Centraal naar Antwerpen, waar we binnen een uur waren. We zijn eerst naar het MAS geweest, beter bekend als museum aan de Maas. Hier hebben ze een groot panoramaterras, waar we een kijkje gingen nemen. Je had een goed uitzicht over de hele stad, alleen hadden we er beiden net iets meer van verwacht. Hierna zijn we gaan lunchen bij een kleine gave lunchroom genaamd ‘Culture Coffee & Donuts’. Hier hadden ze de meest bijzondere soorten donuts en drinken die we hebben gezien, en het was erg lekker! Daarna zijn we wezen shoppen in de Meir en hebben we een bezoekje gebracht aan de winkel ‘Fish & Chips’. Helaas heb ik niets gevonden en kwam ik met lege handen weer thuis, maar Reina heeft wel een leuk blousje bij de New Look gescoord! Ondanks dat de collecties mij op dat moment een beetje tegen vielen heb ik wel een super leuke dag gehad. Antwerpen is zeker een aanrader om weer eens terug te komen.

5

Wat was jou hoogtepunt van deze zomer?

xox
Anneleen

2 gedachtes over “De 5 hoogtepunten van mijn zomer

  1. Je hebt echt super leuke hoogtepunen gehad! Zo grappig om je te horen vertellen over de Belgische Ardennen en Antwerpen aangezien het plaatsen zijn waar ik vroeger en nu toch wel een paar keer per jaar kom :D En je bril is echt heel leuk! Goede keuze!

Geef een reactie

