Een Dag In Londen Met Reina en Anneleen

banner

Een paar blog posts terug konden jullie lezen dat Reina en ik een “spontaan” tripje naar Londen hadden geboekt. Een mini roadtrip of zoals ik het wel eens noem; een yolo reisje. Vorige week dinsdag 23 juni was het dan zo ver en wij hebben uiteraard heel veel foto’s gemaakt. We nemen jullie nog even terug naar onze dag in Londen! :)

Na hooguit vier uur slaap ging de wekker om drie uur ’s ochtends. Om vier uur ’s ochtends zaten mijn vader en ik in de auto om vervolgens om zes uur ’s ochtends op Eindhoven airport aan te komen. Daar waren Reina, haar broertje en haar ouders ook net aangekomen. We hadden de spullen verdeeld over één koffer en twee rugzakken en checkten de koffer in. Hierna moesten we nog drie kwartier wachten tot onze gate bekend werd dus gingen we naar het panorama terras. We vlogen met Ryan Air en dachten dat het vliegtuig op de achtergrond ons vliegtuig was, maar uiteindelijk bleek ons vliegtuig helemaal aan de andere kant van het vliegveld te zijn.

Om acht uur vlogen we naar Londen, een vlucht van ongeveer drie kwartier. De vliegreis zelf was prima, maar bij het landen ging het even helemaal verkeerd. We gingen te snel waardoor we een ontzettend harde klap maakten met het vliegtuig. Iedereen was gelijk klaarwakker en geschrokken. Gelukkig is alles goed gegaan en kwamen we om acht uur Engelse tijd aan op London Stansted airport. Na een super lange douane rij hadden we flesjes drinken gekocht en allebei een donut van Dunkin’ Donuts als ontbijt. Hierna gingen we opzoek naar de bus van National Express die ons naar de stad zou brengen.

Het was even zoeken maar we hadden de bus uiteindelijk gevonden. De bussen waren best luxe en heel schoon! Je hoort vaak van die horrorverhalen over smerige bloedhete bussen met krakende stoeltjes, dit bewees het tegenovergestelde gelukkig. Het was iets langer dan een uur reizen met de bus voor we bij de stad waren. Onderweg reden we door de wijk Shoreditch, wat ik een hele leuke wijk vind. Veel aparte concept stores, restaurantjes en koffie tentjes zoals deze op de foto. De tekst die op de geven geschreven was vonden we erg grappig: ‘sip me baby one more time’.

Om tien voor half twaalf Engelse tijd waren we dan eindelijk bij Liverpool Street Station aangekomen. Dit station kende ik nog van mijn vorige Londen reis zo’n vier jaar geleden. We kochten hier een dagkaart voor het openbaar vervoer en gingen naar de metro. Helaas was precies op dat moment onze metrolijn enorm vertraagd waardoor we bijna een half uur hebben moeten wachten. Net op het moment dat we een andere metro lijn zouden nemen kwam onze metro dan toch eindelijk.

Onze eerste stop: Tower Hill. Hier kwamen we eerst de Tower Of London tegen. Dit oude gebouw is enorm groot en heeft een grote geschiedenis. Nu kan de Tower Of London bezoeken en ontdekken door rondleidingen etc. maar dit hebben we niet gedaan aangezien we maar één dag hadden. We bekeken het gebouw en liepen toen door naar onze volgende stop.

En onze volgende stop was uiteraard de Towerbridge. Deze brug staat op loopafstand van de Tower Of London. Het was gelukkig nog redelijk rustig bij de Towerbridge waardoor we alle tijd hadden om foto’s te maken. Ik vind de Towerbridge erg mooi en iets typisch Londen. Een bezoekje aan Londen is dan eigenlijk ook niet compleet zonder een bezoekje aan de Towerbridge.

Natuurlijk konden een paar toeristische foto’s niet ontbreken hahah. ;) Ondanks dat het nog erg bewolkt was, was het al wel behoorlijk warm. En zoals jullie kunnen zien had ik mijn Jett Rebel shirt aan. Stiekem wat promotie doen voor Jett Rebel in Londen dus. ;)

Na de Towerbridge te hebben gezien zijn we met de metro verder gereisd naar Embankment. Hier kom je bij de Big Ben en de London Eye uit. We besloten met de lift omhoog te gaan bij het metro station, maar het leek net alsof de lift elke keer bijna vast liep, doodeng! Bij de Big Ben was het al wel een stuk drukker dan bij de Towerbridge. De Big Ben vind ik ook erg mooi, de gouden details maken het helemaal magisch. Hier moest natuurlijk een selfie gemaakt worden hahah!

Nadat we de Big Ben hadden gezien staken we de drukke weg over en kwamen we op een brug. Vanaf deze brug kon je de London Eye perfect zien. Ik ben nog nooit de London Eye in geweest, maar het uitzicht wat je hebt lijkt mij echt fantastisch.

Van al dat gereis hadden we honger gekregen, het was ook al half drie. We zochten een leuk tentje op om fish and chips te eten, want als je dan in Engeland bent hoort dat er uiteraard bij. We deelden één portie fish and chips wat in een schattig kartonnen doosje met krantenprint kwam.

We hadden ons eten op en besloten verder te gaan. De zon was inmiddels helemaal doorgebroken wat het super mooi weer maakte. We liepen de boulevard over bij de London Eye waar we uiteindelijk bij een festival uitkwamen. We wisten beiden niet dat er een festival midden in de stad was, maar het Festival Of Love maakte het allemaal net wat leuker. Je had hier leuke kraampjes waar je lekker drinken kon kopen en kleine terrasjes met verschillende soorten eten.

Ook stonden er kunstwerken over de boulevard verspreid waarvan één met een soort spiegel doolhof. Tijd voor een gekke foto dus hahah. Na het spiegel doolhof liepen we de wijk nog even door richting het Waterloo station. Onderweg kwamen we nog veel meer onderdelen van het Festival Of Love tegen, echt een aanrader om een kijkje te nemen!

Op het Waterloo station namen we de metro richting Charing Cross. Dit station had ook allemaal kunst en tekeningen aan de muur hangen. Ook hier namen we nog een poging tot de lift te nemen, maar ook deze poging was wederom doodeng. Toen we eenmaal boven waren kwamen we midden op Trafalgar Square uit.

Het was super lekker weer geworden en de blauwe lucht werd steeds zichtbaarder. Op Trafalgar Square was het dan ook heel druk, vooral bij de gouden fontein. Dit is een monument ter ere aan twee admiralen. Ook is het museum National Gallery op dit plein te vinden.

Maar natuurlijk staan op Trafalgar Square ook de welbekende bronzen leeuwen. Mensen klimmen op de leeuwen en gaan op de rug of tussen de voorpoten in zitten. Wij besloten er maar gewoon voor te gaan staan voor een foto! ;)

Vanaf Trafalgar Square heb je ook het perfecte toeristische fotomomentje. Op de rotonde rijden tientallen “big red busses” rond, ook wel de bekende rode dubbeldekkers, en op de achtergrond is de Big Ben te zien. Ik vind dit altijd zo’n magisch plaatje ook al is het enorm cliché.

Nadat we op Trafalgar Square waren geweest hebben we de metro gepakt naar Oxford Street om te shoppen. Hier hebben we van vier tot negen geshopt hahah. We zijn onder andere naar de grootste Lush van de wereld geweest, Primark, Superdrug en Victoria’s Secret! Binnenkort komt hier ook een shoplog van! Na al dat shoppen hadden we honger gekregen en zijn we naar mijn favoriete restaurant in Engeland geweest genaamd Nando’s. Ik ging voor een kwart kip met frietjes en knoflookbrood. Echt een aanrader om te gaan eten als je in Engeland bent!

Toen we bij Nando’s weg gingen was het al kwart voor elf, we namen de metro terug naar Liverpool Street Station en gingen naar Tesco om nog wat eten en drinken voor de nacht te halen. Snel nadat we onze boodschappen hadden gedaan gingen we naar de bushalte waar we vijf minuten later werden opgehaald door de touringcar bus van National Express. We hadden de hele bus voor ons zelf wat ideaal was. Om kwart over één kwamen we weer terug op London Stansted airport, waar we een nacht zouden doorbrengen. Wij waren niet de enige die dit in gedachten hadden want het hele vliegveld zat vol met mensen! De meeste horeca gelegenheden waren nog open en wij besloten om bij de Burger King maar op de bank neer te ploffen. Helaas werden we om half drie weggestuurd daar omdat de Burger King ging sluiten. Toen zijn we, na het vliegveld drie keer rond te hebben gelopen, maar bij een klein gangetje bij de wc gaan zitten. We deden wat invulverhaaltjes uit een CosmoGirl beach boek wat grappige momenten opleverde. Reina heeft verder voornamelijk geslapen terwijl ik met geen mogelijkheid kon slapen.

Om vijf uur ’s ochtends pakten we onze spullen weer in en verdeelden het over de koffer en de twee rugzakken. We zijn even naar buiten gegaan waar het nog aardig rustig was. De zon kwam net op en dat leverde een mooie foto op. Om zes uur konden we onze koffer inchecken en door de douane, waarna we nog konden shoppen. Wij besloten bij Starbucks wat te drinken te nemen en hier te gaan zitten tot onze gate bekend werd.

Half negen ’s ochtends Engelse tijd vlogen we weer met Ryan Air terug naar Eindhoven airport. Dit keer zat ik bij het raam waardoor ik wat mooie foto’s heb kunnen maken terwijl Reina sliep. Om half elf Nederlandse tijd waren we weer op Eindhoven airport waar we nog een keer door de douane gingen en daarna de bus namen naar het station. We zaten nog tot Utrecht Centraal samen in de trein, met een enorme inkakker. Om half drie was ik pas thuis en was mijn inkakker spontaan verdwenen, tot zeven uur ’s avonds hahah. Ik kon geen oog meer open houden, niet zo gek als je ruim veertig uur wakker bent geweest.

Het was echt een super gave en leuke trip naar Londen, kort maar krachtig! ;) In de zomervakantie staat er nog zo’n “yolo” tripje gepland, dit keer naar Antwerpen.

Wat zijn jullie reis plannen voor deze zomervakantie?

xox
Anneleen (en Reina)

4 gedachtes over “Een Dag In Londen Met Reina en Anneleen

1. Super leuk om te lezen dat je naar Londen bent geweest!! Zalig zo naar Londen gaan! Ik zou het ook gedaan hebben ;-)
    En Super dat je een dagje Antwerpen gaat doen! In de zomer (1 tem 31 juli is het namelijk koopjesperiode in België dus kan je dan leuke koopjes doen maar kan het ook erg druk zijn). Nu ja alleszins leuk om te weten als je tijdens de zomer naar Antwerpen wil komen :-)