Music Monday #12

Music Monday

Het is weer de eerste maandag van de maand en dat betekend dat het tijd is voor een nieuwe ‘Music Monday’! Vandaag is het alweer tijd voor deel twaalf, wat betekend dat ik ‘Music Monday’ nu precies een jaar doe. Deel elf beviel goed, vandaag is het de beurt aan een totaal ander soort artiest namelijk…

… Taylor Swift! Geloof mij als ik zeg dat ik niet had verwacht dat ik Taylor Swift in een Music Monday zou behandelen, maar het gebeurd toch echt. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met haar muziek. Al die softe nummers vind ik maar niets, eigenlijk zijn er tot de dag van vandaag maar twee nummers van Taylor die ik kan waarderen van haar namelijk ‘I Knew You Were Trouble’ en de nieuwe hit ‘Bad Blood’. Dit laatste nummer is dan ook de Music Monday voor de maand juni.

Ik denk dat we allemaal Taylor Swift inmiddels wel kennen, maar mocht er toch iemand zijn die denkt: huh? Taylor wie?, dan heb ik hier een korte omschrijving. Taylor Alison Swift is een 25-jarige Amerikaanse zangeres. In oktober 2006 kwam haar eerste debuutalbum ‘Taylor Swift’ uit, waar de eerste week al 39000 exemplaren van verkocht werden. Het tweede album ‘Fearless’ kwam uit in november 2008. Hierop staan onder andere grote hits zoals ‘Love Story’. Met ‘Fearless’ won ze vier Grammy’s, waaronder de Grammy voor ‘Album Of The Year’. Dit maakte haar de jongste winnares van deze prijs. In november 2010 kwam het derde album ‘Speak Now’ uit waarmee ze 2 Grammy’s won. Het vierde album ‘Red’ kwam in oktober 2012 uit. Hiervoor kreeg ze wederom een Grammy nominatie voor ‘Album Of The Year’. Inmiddels zijn we bij het vijfde album aangekomen genaamd ‘1989’ wat verwijst naar het geboortejaar van Taylor. Dit album kwam in oktober 2014 uit.

Taylor Swift
© Google.com

Zoals ik al eerder zei, ik heb gekozen voor het nieuwste nummer ‘Bad Blood’ die vorige week uit kwam. Ik moest het een paar keer horen voor ik het echt kon waarderen, maar het is zo’n catchy nummer dat ik hem nu al drie dagen non-stop luister. ‘Bad Blood’ is een samenwerking met Kendrick Lamar. De clip is erg gaaf gemaakt, het lijkt wel een korte film. In de clip zijn diverse andere sterren te zien zoals Cara Delevingne, Selena Gomez, Zendaya, Jessica Alba, Ellie Goulding en Hayley Williams. Ik vind het een erg gave clip waarbij je wel naar moet blijven kijken.

Klik hier om ‘Music Monday #11’ terug te kijken.

Wat vinden jullie van Bad Blood?

xox
Anneleen

Een gedachte over “Music Monday #12

Geef een reactie

