Byron Bay Suncare

Banner

Een tijdje geleden ontving ik mijn eerste perspakketje. Op een dinsdagochtend stond er een grote doos voor de deur met daarin twee producten van het merk Byron Bay. Ik had zelf al vaker over dit merk gehoord en was nu wel heel erg nieuwsgierig geworden. Ik heb altijd al moeite gehad met fijne producten voor zonbescherming te vinden: de één was te vet, de ander te droog, de geur was vies en weer een ander werkte gewoon niet. Zoek jij nog een zonbescherming product en ben je benieuwd naar de producten van Byron Bay? Kijk dan snel verder!

Het eerste wat opvalt is de verpakking. Ik vind het een erg vrolijke en zomerse uitstraling hebben door het kleurgebruik en het hangertje met schelpjes en kraaltjes. Ik ben een enorme sucker voor leuke verpakkingen en zou hier ook eerder voor kiezen dan een saaie standaard verpakking, wat dat betreft heeft Byron Bay al een dik pluspunt gescoord. Op de voorkant van de verpakking staat duidelijk vermeld om welk product het gaat en wat de factor is van het product. De flacons zijn allebei sprays, hierdoor hoef je niet meer te smeren. Ook hebben ze allebei een dop, die stevig op de verpakking zit, zodat je de flesjes zonder zorgen mee kan nemen in je tas.

Het eerste product is een sunspray oil en zit in de bruine flacon. Deze olie is een lage factor 10 en heeft de geur van kokosnoot. Daar scoort Byron Bay nog een pluspunt bij mij mee, want één van mijn favoriete geuren is kokosnoot. De geur is erg lekker en geeft je het gevoel alsof je op een tropisch eiland zit. De echte zonnebrand geur ruik je hier ook niet doorheen, dit kan ook komen omdat dit een olie.

1

De oliën die gebruikt zijn om deze spray te krijgen zijn allemaal natuurlijke oliën die uit het gebied van Byron Bay in Australië komen. Deze oliën helpen tegen het uitdrogen van de huid in de zon. Ik merk zelf inderdaad ook dat mijn huid niet droog aanvoelt na een paar uurtjes in de zon met deze spray. De sunspray oil helpt om sneller een bruin tintje te krijgen, is water bestendig, helpt tegen huid veroudering en bovenal beschermt je huid goed tegen de zon. Wel moet je op de factor letten. Ik heb een factor 10, dit is een lage factor waardoor ik beter moet opletten en vaker moet bij sprayen. Ik gebruik deze sunspray oil liever als mijn huid al een beetje gewend is aan de zon en ik al een licht tintje heb.

2

Het tweede product die ik heb gekregen is de invisible spray. Deze spray zit in de transparant oranje flacon en kan je gebruiken op zowel een droge huid als een natte huid. Deze spray heeft een frisse citrus geur, wat vooral op warme dagen erg fijn is. Toch ruik je bij deze spray de zonnebrand geur nog wel goed erdoor. Dit ervaar ik zelf niet als heel vervelend.

3

Doordat deze spray op een droge en een natte huid gebruikt kan worden hoef je niet meer te wachten met bij sprayen als je net het water uitkomt. De spray is invisible, waardoor witte vegen verleden tijd zijn. De spray droogt snel op en plakt niet. Ideaal voor op het strand dus! Ook deze spray laat mijn huid niet uitdrogen, is water bestendig, helpt tegen huid veroudering en beschermt je huid goed tegen de zon. Doordat ik factor 30 heb van de invisible spray kan ik er gerust een tijdje mee in de zon. Blijf dit wel in de gaten houden en spray bij als het nodig is.

4

De producten van Byron Bay worden veel gebruikt door surfers en hoewel ik geen surfer ben, vind ik het toch erg fijn om deze producten te gebruiken. Ze beschermen goed en komen hun beloftes echt na. Ik verkies de twee ontvangen producten nu al boven mijn normale zonbescherming. Ik ben fan!

Byron Bay is te koop bij Kruidvat, Bol.com en via de webshop van Byron Bay zelf. De prijzen verschillen per product en per factor. Van de sunspray oil zijn factor 6, 10, 15, 20 en 30 verkrijgbaar en van de invisible spray zijn factor 20 en 30 verkrijgbaar. Naast deze zonnesprays heeft Byron Bay ook nog sunspray lotion, all day sunprotection, coconut beach balm, aftersun gel en een body butter.

Wat is jullie favoriete zonbescherming product?

xox
Anneleen

Disclaimer: Deze blog post bevat producten die ik heb mogen ontvangen. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed. Ik heb de producten zelf getest en hierop mijn mening gebaseerd.

Geef een reactie

