Jett Rebel @ Bevrijdingsfestival Groningen en Leeuwarden

banner

Dinsdag 5 mei stond in het teken van Bevrijdingsdag. We staan even stil bij het feit dat we vrij zijn en vieren de vrijheid. Één van de manieren waarop je de vrijheid kan vieren die dag zijn de verschillende bevrijdingsfestivals die verspreid door het hele land plaats vinden. Normaal ga ik altijd naar Bevrijdingsfestival Overijssel, omdat deze het dichtst bij is. Toch vind ik al een aantal jaren de line-up tegenvallen hier, elk jaar komen dezelfde artiesten lijkt het wel. Toen ik hoorde dat Jett Rebel één van de ambassadeurs van de vrijheid was en met de helikopter over het land vloog om maar liefst vijf! bevrijdingsfestivals te bezoeken was mijn keuze al snel gemaakt. Dit jaar ging ik niet naar Bevrijdingsfestival Overijssel, maar naar Bevrijdingsfestival Groningen én Leeuwarden!

Om half twee ’s middags opende Jett Rebel het bevrijdingsfestival in Groningen. Het was al redelijk druk en er hing een leuke, gezellige sfeer. De mensen waren vrolijk en gingen lekker los toen Jett Rebel eenmaal aan het optreden was. Ondanks de slechte weersvoorspelling, bleef het droog en toen ‘Sunshine’ werd ingezet begon zelfs de zon volop te schijnen. Om twee uur liep Jett Rebel het podium weer af, klaar om naar het volgende optreden te gaan. Zo gingen wij ook snel terug naar de auto.

Onderweg begon het keihard te regenen en was er onweer, totaal ander weer dan wat we daarvoor hadden meegemaakt. Op de radio hoorden we dat verschillende bevrijdingsfestivals werden uitgesteld of zelfs afgelast door het slechte weer. Toen we eenmaal drie kwartier later in Leeuwarden aankwamen was het gelukkig weer droog en kwam de zon weer door.

Het bevrijdingsfestival in Leeuwarden is een aparte. Midden in de stad verspreid, het had meer weg van een soort braderie. We hebben bijna een half uur moeten zoeken voor we bij het hoofdpodium kwamen. Nou ja hoofdpodium… Het was een super klein en laag podium, totaal niet vergelijkbaar met de bevrijdingsfestivals die ik heb meegemaakt. Jett Rebel speelde hier om tien voor half vijf en ging weer lekker los. Hij speelde hier een andere set dan in Groningen, wat voor ons extra leuk was aangezien we andere nummers hoorden. Aan de muziek en het optreden lag het niet, maar het publiek was totaal anders dan in Groningen. Bijna niemand deed mee en keek wat ongeïnteresseerd. Super jammer want Jett Rebel wist er echt wel een show van te maken.

Als ik tussen deze twee festivals mijn favoriete show moest kiezen zou ik voor Groningen gaan. Dit gaf mij veel meer het festival idee, de mensen waren meer relaxt maar vooral enthousiaster.

Natuurlijk heb ik ook weer foto’s gemaakt die ik met jullie wil delen. :)

1
2
3
4
5
6

xox
Anneleen

Geef een reactie

