Een Dagje In De Efteling Met Reina & Anneleen

Banner

De dag voor Koningsdag zijn Reina en ik naar de Efteling geweest. We hadden het al ruim een jaar over het idee om samen naar de Efteling te gaan en nu was het eindelijk zo ver. Ondanks dat het weervooruitzicht erg slecht eruit zag, viel het zelf heel erg mee. Het was grotendeels van de dag droog en af en toe kwam het zonnetje zelfs even door. Ook was het helemaal niet druk, waardoor er bijna geen wachtrijen voor attracties waren en we in bijna elke attractie wel twee keer zijn geweest. Het leek ons leuk om jullie mee te nemen op ons avontuur in de Efteling, daarom hebben wij vandaag voor jullie weer ‘een dagje met Reina & Anneleen’!

Om negen uur ’s ochtends hadden we op Utrecht Centraal afgesproken, waar we Reina konden oppikken met de auto. Tegen kwart over tien waren we bij de ingang van de Efteling. Alleen de ingang heeft toch al iets magisch hahah! :P

Eenmaal binnen was Aquanura aan het testen. Op de achtergrond zie je de Fata Morgana, wat ik persoonlijk een heel gaaf gebouw vind.

1   2

Als eerste gingen we naar de PandaDroom. We kwamen in de weg naar de ingang deze schildpad tegen, en iedereen die mij al langer volgt weet dat schildpadden één van mijn favoriete dieren zijn, dus daar moest uiteraard een foto mee gemaakt worden. Na de PandaDroom zelf kom je uit in een speeltuin gebaseerd op de dieren uit de 3D film zelf. Natuurlijk moest hier ook nog een foto van de zeeschildpad gemaakt worden hahah! :)

3   4a

Daarna zijn we naar de Fata Morgana gegaan. In deze attractie vaar je in een bootje langs verschillende scenario’s uit het Midden-Oosten. Ik vind het echt gigantisch mooi gemaakt en het geeft mij echt even die sfeer uit het Midden-Oosten.

5a   6a

Na de Fata Morgana zijn we in onder andere De Droomvlucht, Villa Volta en Carnival Festival geweest. Daarna besloten we het Sprookjesbos in te gaan. Hier zijn we niet zo heel uitgebreid doorheen gelopen.

7a   8a

We hebben bij een paar sprookjes gekeken, waaronder de Indische Waterlelies. En natuurlijk konden de paddenstoelen met muziek niet ontbreken! ;)

9a   10a

Na het Sprookjesbos was het tijd voor de achtbaan Joris En De Draak, waar we twee keer in zijn geweest en allebei de keren gewonnen hadden. En als één van de laatste attracties kwamen we bij de Vogelrok uit. Ik wou hier altijd in, maar ik durfde het nooit. Uiteindelijk na lang twijfelen heeft Reina me meegenomen. De eerste keer vond ik het aan het begin wat eng, maar toen we eenmaal aan het einde van de rit kwamen wou ik nog een keer. Dus dat hebben we gedaan hahaha. :P

En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan… Net op het moment dat we weg gingen begon het pas een beetje te regenen. Prima getimed dus!

11a   12a

We hebben een super leuke dag gehad! :)

Wat is jullie favoriete attractie in de Efteling?

xox
Anneleen (en Reina)

Een gedachte over “Een Dagje In De Efteling Met Reina & Anneleen

Geef een reactie

