Music Monday #11

Music Monday

Eerste maandag van de band betekend weer een nieuwe ‘Music Monday’! Dit keer heb ik een hele mysterieuze Music Monday voor jullie die ik de afgelopen twee weken erg veel heb geluisterd. Ben je benieuwd? Kijk snel verder!

Deze maand is het de eer aan de Britse band ‘Vaults’. Het uit Londen afkomstige trio maakt fijne indie pop muziek met een mysterieuze kant. Mysterieus, omdat er gewoon praktisch niets van deze band bekend is. Op hun website, Twitter, Facebook, YouTube en Soundcloud staat niets meer dan een link naar hun social media en een tourschema. Ook bestaat er (nog) geen Wikipedia pagina voor Vaults en lijkt niemand te weten op het internet wie dit trio nou precies is.

Vaults
© Google.com

In 2013 kwam deze band op social media. Ze stuurden hun eerste tweet, wat een link was naar hun eerste nummer ‘Cry No More’, naar hun toen nog 107 volgers. Inmiddels staat de teller op 3302 volgers en zijn we vier nummers verder. De band heeft het nummer ‘One Last Night’ voor de film ’50 Shades Of Grey’ gemaakt, waardoor ze meer bekendheid hebben gekregen.

Een paar weken geleden toen ik ‘Catfish’ aan het kijken was, kwam het nummer ‘Lifespan’ voorbij. Ik gebruikte Shazam om het nummer op te slaan en zo kwam ik bij de band ‘Vaults’ terecht. Lifespan heeft een net zo’n mysterieuze clip als de band zelf, maar toch vind ik hem erg gaaf gemaakt. Totaal anders dan andere videoclips tegenwoordig en daarom erg origineel. De verschillende deuntjes en geluiden in het nummer vind ik erg fijn om naar te luisteren en dat maakt Lifespan tot een perfect nummer voor een relaxte chill avond.

Klik hier om ‘Music Monday #10’ terug te kijken.

Wat vinden jullie van deze mysterieuze Music Monday?

xox
Anneleen

3 gedachtes over “Music Monday #11

  1. Oeh ik vind hem leuk! En dat heb ik niet vaak bij de eerste keer luisteren :) En nog een vrouwenstem ook. Ik ga meestal voor de mannelijke artiesten!

Geef een reactie

