Music Monday #10

Music Monday

Aangezien ik vorige week op Paaspop zat en midden tussen mijn tentamenweken in zat heb ik geen tijd gehad om een nieuwe ‘Music Monday’ te maken. Daarom komt die voor deze keer een weekje later, vandaag dus! Ik heb een nummer gekozen van een band die me wederom verrast heeft op Paaspop. Ik had ze al vaker live gezien maar elke keer vind ik ze beter en beter worden! Ben je benieuwd over welke band ik het heb? Kijk dan snel verder! :)

Ik heb het natuurlijk over de Nederlandse band Kensington! Ik ken ze al sinds hun eerste single ‘Youth’ die in 2010 uit kwam. Sindsdien heb ik ze maar een paar keer live gezien, wat op één hand te tellen is. Ik volgde ze niet echt op het gebied van optredens, maar vond hun muziek wel leuk. Op Paaspop was het voor het eerst sinds een lange tijd dat ik ze weer eens live zag en ik moet eerlijk toegeven, ze overtroffen mijn verwachtingen!

Kensington
© Google.com

Kensington bestaat uit Eloi Youssef (leadzanger, gitarist en keyboard), Casper Starreveld (gitaar, zang en keyboard), Niles Vandenberg (drums) en Jan Haker (Bas, achtergrond zanger en keyboard). Ze hebben inmiddels al drie albums uit genaamd ‘Borders’ (2011), ‘Vultures’ (2012) en ‘Rivals’ (2014).

Het nummer die ik heb uitgekozen heet ‘Home Again’ en is op 7 januari 2013 uitgekomen. In de clip zie je verschillende optredens voorbij komen en backstage video’s. Ik moet eerlijk toegeven dat ik echt een “sucker” ben voor dit soort video’s. De hele sfeer wordt perfect weergegeven in de clip en het doet mij gelijk weer terug denken aan Paaspop!

Klik hier om ‘Music Monday #09’ terug te kijken.

Wat vinden jullie van Kensington?

xox
Anneleen

Een gedachte over “Music Monday #10

Geef een reactie

