The World Tour @ Melkweg – door Reina

SAMSUNG CSC

Vorige week is Reina naar ‘The World Tour’ van Sleeping With Sirens en Pierce The Veil geweest. Ik vroeg haar of ze hier een blog post over wou schrijven en gelukkig wou ze dat wel! ;) Dit keer dus een blog post geschreven door Reina. Ben je benieuwd naar haar belevenis? Lees dan snel verder! :)

Eind 2012 ontdekte ik per toeval via Tumblr een band genaamd Sleeping With Sirens. Het was een gifset van een video waarin ze ‘Iris’ van Goo Goo Dolls coverde. Nadat ik de video bekeken had, was ik meteen verkocht. Sindsdien heb ik ze twee keer gezien en een meet & greet met de band gehad. Op een of andere manier hecht ik heel veel waarde aan deze band. Dus toen ik hoorde dat Sleeping With Sirens op wereldtournee zou gaan samen met Pierce The Veil en een show zouden geven in de Melkweg, was er absoluut geen spake van twijfel: ik moest naar dat concert toe! Na ruim 5 maanden wachten was het eindelijk zover, ik mocht mijn favoriete band weer bewonderen.

SAMSUNG CSC

Eenmaal aangekomen bij de Melkweg was het al kwart over vijf, een uur en kwartier voordat de deuren open zouden gaan. Ik had het idee dat ik redelijk op tijd zou zijn, maar er waren al ruim 400 fans eerder aanwezig dan ik. De deuren gaan pas na half zeven open, terwijl het voorprogramma, Issues, al om zeven uur staat ingeplant. Na een hoop geduw in de rij voor de ingang en een overvolle garderobe, krijg ik uiteindelijk alleen het laatste nummer van Issues nog mee.

SAMSUNG CSC

Rond acht uur kwam Sleeping With Sirens het podium op. Kellin Quinn, de zanger, begon a capella met de intro van ‘Kick Me’, waarna de rest van de band meespeelde. Ik kreeg direct een brede grijns op mijn gezicht en zong (zeg maar gerust schreeuw) mee. Na wat afwisseling van nieuw en oud materiaal was het tijd voor wat rustigers. Kellin speelde samen met twee gitaristen akoestisch de nummers ‘Roger Rabbit’ en ‘Iris’ een cover van Goo Goo Dolls, het nummer waar het allemaal mee begonnen is. Hierna kwam de rest van de band ook weer het podium op en speelden nog drie nummers. Voor mijn gevoel was de set veel te kort.

SAMSUNG CSC

De meeste fans van Sleeping With Sirens zijn ook fan van Pierce The Veil, dus was deze show twee vliegen in één klap, maar ik had nooit echt de moeite gedaan om me te verdiepen in Pierce The Veil. Ik kende twee nummers van ze, namelijk ‘Hold On Till May’ en ‘King For A Day’. Dat laatste nummer is opgenomen samen met Kellin Quinn, dus niet heel onlogisch dat ik die kende. Doordat ik me nooit echt verdiept had, was de tweede helft van de show voor mij een verrassing. Ik moet toegeven dat deze verrassing positief uit heeft gepakt. Het enige nadeel is dat het leek alsof de hele zaal ieder nummer van begin tot eind kon meezingen behalve ik. Gelukkig speelden ze ook ‘Hold On Till May’, dus dat gaf mij de mogelijkheid toch nog even mee te zingen.

SAMSUNG CSC

Nadat Pierce The Veil het podium had verlaten werd er oorverdovend “we want more!” geroepen door de hele zaal. Kort daarna betrad Pierce The Veil het podium weer, maar dit keer samen met Kellin. Samen spelen zij als toegift ‘King For A Day’. Na nog één keer de tent volledig af te hebben gebroken, was het concert dan toch echt afgelopen. Ik had geen stem meer over en mijn lichaam deed overal pijn, maar dit was het allemaal waard. :)

SAMSUNG CSC
xox
Reina (en Anneleen)

Geef een reactie

