Music Monday #09

Music Monday

Het is alweer maart, wat gaat de tijd toch snel. Maart staat in het teken voorbereiden op mijn eerste tentamenweek en hoe kan dat beter met wat fijne muziek? Vandaag heb ik dan ook een leuke band voor jullie, misschien een beetje apart maar dat maakt het juist leuk!

Ik heb het namelijk over de band ‘MY BABY’. De Nederlandse Cato van Dyck en Joost van Dyck vormen samen met de uit Nieuw-Zeeland afkomstige Daniel Johnston de band MY BABY. In 2013 kwam hun eerste album ‘Loves Voodoo’ uit wat vol staat met fijne en catchy nummers. Nu is sinds 25 februari de eerste single van het nieuwe album uitgebracht met een gave clip erbij. Tel daarbij op dat 12 maart de release party van het tweede album genaamd ‘Shamanaid’ is en ik daarbij ben. Genoeg redenen om jullie daarom ook kennis te laten maken met MY BABY!MY BABY
© Google.com

De eerste single van het nieuwe album heet ‘Uprising’ en klinkt weer net zo fijn als het vorige album. De clip is voor Uprising is apart en origineel. De combinatie van soul, funk, indie en blues is perfect voor verschillende gelegenheden. Zo vind ik de muziek van MY BABY enorm fijn bij het leren voor mijn tentamens en het maken van mijn huiswerk, maar ook zeker om een fijn feestje op te hebben! Je moet er van houden, maar ik raad het jullie zeker aan om eens naar MY BABY te luisteren.

Als jullie MY BABY ook leuk vinden kunnen jullie ze hier live zien:

12 maart – Melkweg, Amsterdam
13 maart – ‘T Beest, Goes
14 maart – Grounds, Rotterdam
19 maart – De Spieghel, Groningen
20 maart – Merleyn, Nijmegen
2 april – Atak, Enschede
23 mei – Volt, Sittard

Klik hier om ‘Music Monday #08’ terug te kijken.

Wat vinden jullie van MY BABY?

xox
Anneleen

2 gedachtes over “Music Monday #09

Geef een reactie

