A Week In My Life #05

Banner

In oktober postte ik mijn deel vier van ‘A Week In My Life’ en aangezien dat al zo lang geleden is vond ik het wel tijd worden voor een vijfde deel. Deze week stond in het teken van mijn eerste schoolweek op het HBO. Ik laat jullie zien hoe mijn eerste schoolweek als student verlopen is en natuurlijk heb ik nog wat andere dingen gedaan. Zo heb ik nog met Reina afgesproken en ben ik naar Primark geweest. Ben je benieuwd naar mijn belevenissen van deze week? Kijk dan snel verder! :)

1. Zondag

Zondag 1 februari 2015:
Ik was vorig weekend alleen thuis. Mijn ouders zaten een weekendje in een hotel en ik had het huis helemaal voor mij alleen. Ik ontbeet ’s ochtends om half elf beneden en deed de tv aan op MTV Brand New, waar ‘Pineapple Morning’ van Jett Rebel net begon. Een beter begin van de dag was er niet hahah! Daarna besloot ik mijn kledingkast op te ruimen. Ik keek alles na en wat ik niet meer leuk vond heb ik in een zak gedaan wat naar een kledinginzamelingsactie gaat. Rond vier uur maakte ik thee en at ik er een zelfgemaakte red velvet cupcake bij. Ik had een tijd geleden bij de toko in Almere een red velvet mix gevonden en aangezien dit mijn favoriete cakesoort is kon ik dit niet laten liggen. Ik besloot mijn nieuwe notitieboekje op te pimpen met stempels en de rest van de dag was ik druk bezig met de nieuwe lay-out en banner van mijn blog. Omdat mijn blog één jaar bestond heb ik de hele lay-out veranderd en ben er nu erg tevreden mee. Het is een stuk rustiger, overzichtelijker en meer een geheel geworden. Ik heb hier ook al leuke reacties op gekregen. ’s Avonds kwamen mijn ouders thuis met een verrassing. Ze hadden bij Ikea een lamp gekocht die ik zo mooi vond en die qua kleur goed bij mijn kamer past. Daarna pakte ik mijn rugzak alvast in, smeerde ik mijn brood en legde mijn kleding klaar voor de volgende dag.

2. Maandag

Maandag 2 februari 2015:
Mijn wekker ging voor het eerst sinds tijden weer super vroeg af, namelijk om half zeven! Ik maakte mij klaar voor mijn eerste schooldag op het HBO. Om tien over half acht stapte ik op de fiets naar het station, waar ik vervolgens een kwartier later aan kwam om daarna iets langer dan een uur in de trein te zitten. Ik heb er voor gekozen om in de buurt van Amsterdam te gaan studeren aangezien ze daar de opleiding communicatie met de creatieve kant van reclame, media en design aanbieden, wat weer goed aansluit op mijn vorige opleiding als grafische vormgever. Gelukkig hadden mijn vader en ik al mijn oude fiets meegenomen naar de introductiedag die week ervoor, zodat ik gewoon de fiets bij het station kan nemen en naar school kan fietsen. Ideaal, want zo kan ik, als ik vroeg vrij ben, een keer ergens op de fiets heen in en rondom Amsterdam en ben ik niet altijd afhankelijk van het openbaar vervoer. Over het openbaar vervoer gesproken, ik ben zo blij dat ik weer herenigd ben met mijn geliefde ov-studentenkaart! Ik weet nog heel goed toen ik mijn vorige ov-studentenkaart stop moest zetten ik het heel erg jammer vond. Dat kleine pasje was echt één van mijn meest waardevolle bezittingen! Gelukkig heb ik er nu weer een en kan ik weer overal naar toe reizen! Mijn lesdag was van tien uur ’s ochtends tot kwart over vier ’s middags. De laatste les die ik had was ‘creatieve denktechnieken’ en dit vond ik de leukste les van die dag. We mochten tekenen, verhaaltjes verzinnen bij een foto en naar een paar filmpjes kijken. Toen ik thuis kwam heb ik niet veel meer gedaan behalve wat huiswerk gemaakt, want ja, dat werd gelijk de eerste dag al opgegeven. Ik was moe van mijn eerste schooldag en alle indrukken en ben op tijd naar bed gegaan.

3. Dinsdag

Dinsdag 3 februari 2015:
Dinsdag had ik een leuke dag op de planning staan, ik had namelijk na school afgesproken met Reina in Amsterdam. Ik moest er weer om half zeven uit en besloot voor deze outfit te gaan, een biker jeans, grijs shirt en mijn aztec vest die ik al veel te lang niet had aangehad. Het was die ochtend enorm glad op de weg en toen ik op de fiets naar het station zat ben ik heel hard onderuit gegaan. Er kwam een gemeente auto van de tegenliggende kant op het fietspad, maar het fietspad was te klein dus ik besloot aan de kant van de stoep te fietsen zodat de gemeente auto er langs kon. Hier was het alleen zo glad dat mijn wiel langs de stoeprand gleed en ik heel hard op mijn rechterarm ben gevallen en nog een stuk over de weg door gleed. Gelukkig was er niets kapot en stond hooguit het spatbord van mijn fiets helemaal scheef, wel begon ik een half uur later enorm veel pijn aan mijn arm te krijgen, maar hier lees je later meer over. Ik had die dag les van tien uur tot kwart voor drie. De hele ochtend hadden we tijd voor het project waar we ideeën moesten verzinnen voor een communicatie en social media trend. Wij hebben het idee over vlogs gekozen en gaan hier de komende tien weken mee verder. Ik had met Reina om half vier afgesproken in Amsterdam, maar aangezien Reina ineens veel eerder uit bleek te zijn is ze naar mijn school toe gekomen en heeft ze mij van school afgehaald. Samen gingen we met de metro naar Amsterdam en stapten bij China town uit. Natuurlijk gingen we weer naar YoYo, aangezien ik hier al weer weken lang cravings naar had. Ik nam de ‘apple pie tea’ en Reina koos de ‘almond milk tea’. We namen onze drankjes mee en liepen verder door China town waar we de ‘He Hua’ tempel tegen kwamen. Dit is de grootste Boeddhistische tempel van Europa die in de traditionele Chinese paleisstijl is gebouwd. We zijn hier even binnen wezen kijken en zijn toen verder wat toko’s in gegaan. Daarna liepen we nog een rondje door de Kalverstraat en zijn we rond zeven uur weer naar huis gegaan.

4. Woensdag

Woensdag 4 februari 2015:
Wederom ging mijn wekker weer om half zeven en nam ik om acht uur de trein. Op de heenweg was er een super mooie zonsopkomst die ik op de foto had gezet. Ik reis met de trein elke dag door de Oostvaardersplassen. Dit is een heel groot natuurgebied tussen Lelystad en Almere waar nog allemaal wilde dieren leven. In combinatie met zo’n zonsopkomst is het echt prachtig om je dag mee te beginnen. Ik had een super korte lesdag van tien tot kwart over twaalf, maar had wel het vak budgetteren, waar ik erg tegen op zag omdat ik hier op het MBO al niet goed in was. Gelukkig viel de eerste les nog wel mee en heb ik een docent die dingen erg goed kan uitleggen. Om kwart over twee was ik weer thuis en gingen Reina en ik de nieuwe aflevering van ‘Pretty Little Liars’ kijken. Na deze aflevering heb ik samen met mijn vader mijn nieuwe lamp in elkaar gezet en zijn we naar de Starbucks in Zwolle gegaan. Ik had ineens weer enorme behoefte aan Starbucks en ik kon een gratis drankje krijgen omdat ik een volle stempelkaart had. Ik ging voor de ‘triple hot chocolate’ en een ‘lightly salted caramel cookie’. Dit was mijn eerste Starbucks drankje sinds drie maanden, waar ik echt over verbaasd ben want over het algemeen ben ik een behoorlijke Starbucks addict hahah. ’s Avonds ben ik de hele avond bezig geweest met een logo te ontwerpen voor het project en heb ik een voorblad voor ons samenwerkingscontract gemaakt.

5. Donderdag

Donderdag 5 februari 2015:
Ik hoefde pas om kwart over één te beginnen en kwam dus ook pas om half tien mijn bed uit. Ik had ruim de tijd om me klaar te maken aangezien mijn trein pas om half twaalf zou gaan. Het was echt heel bizar om te vertrekken in grote witte sneeuw landschappen en aan te komen bij school waar geen een vlokje sneeuw was gevallen hahah. Ik had twee vakken en was om kwart over vijf vrij. Helaas gaat mijn trein precies kwart over en kwart voor dus moest ik een half uur wachten op de volgende. Op zich niet zo heel erg want dan kan je nog rustig alles doen en je klaar maken. Bij mijn overstap had de trein een kwartier vertraging, wat midden in de spits echt niet leuk is! De trein was overvol en met veel chagrijnige mensen door de vertraging. Gelukkig maakte Jett Rebel het ’s avonds nog een beetje goed aangezien hij een live tv optreden gaf op de Belgische tv!

6. Vrijdag

Vrijdag 6 februari 2015:
Ik sloot mijn eerste schoolweek af met een kort lesdagje, van tien tot half twaalf. Ik kom elke dag langs dit parkje en ’s ochtends is het vaak nog een beetje mistig, wat het een heel sprookjesachtig gevoel geeft. Eenmaal op school waren Buket en ik wat te vroeg waardoor we de meest belachelijke selfies in de wc hebben gemaakt. De foto die je in deze collage ziet is één van de leuke selfies hahah. Toen ik vrij was besloot ik in Almere uit te stappen en nog even naar Primark te gaan. Ik had echt sokken nodig want al mijn sokken waren ineens spontaan verdwenen of hadden een gat. Ik heb uiteindelijk een pak lange zwarte sokken, een pak zwarte enkelsokjes, een rode hoodie, een setje midi ringen en een nieuw dekbed overtrek met schildpadjes gekocht. Aan het begin van de avond had ik een enorme inkakker en lag ik met mijn kat Djierie op de bank te chillen. Ik sloot de vrijdag af met de nieuwe outfit video van Diana.

7. Zaterdag

Zaterdag 7 februari 2015:
Ik lakte mijn nagels in een nieuw nagellak kleurtje van HEMA, een super mooi berry kleurtje! Helaas heeft het er niet lang op gezeten want vlak daarna moest ik mijn bed opmaken en is de nagellak er helemaal af gegaan. Ik had een hele to do list vol met huiswerk, dus het grootste deel van de middag ben ik daar mee bezig geweest en zoals je ziet had ik er heel erg veel zin in. Tegen half vier moest ik er echt even uit en besloot ik even in de stad te gaan kijken. Uiteindelijk kwam ik thuis met deze nieuwe lipstick van L’Oreal Caresse lijn in de kleur ‘203 Rock ’n Mauve’. Het is een hele gewaagde tint in de huls, maar ik vind hem super gaaf en ben er heel blij mee. Zoals ik bij dinsdag al vertelde was ik gevallen met mijn fiets en dit was het resultaat. Mijn hele elleboog was bont en blauw en ik deed veel pijn. Een arts heeft er naar gekeken en die zei dat ik geen foto’s hoefde te maken omdat het niet gebroken was. Wel had mijn elleboog een harde klap gemaakt en is mijn bot en pees nu gekneusd. Inmiddels is de mega blauwe plek nog steeds aanwezig, maar word de pijn met de dag wel wat minder. Ik mag er niet op leunen en steunen en kan er zo’n zes weken last van houden. Verder was ik ’s avonds weer druk met mijn huiswerk en heb ik al mijn huiswerk van de hele week al af kunnen maken!

Dit was mijn eerste week als student. Tot nu toe vind ik de opleiding erg leuk en interessant alhoewel ik sommige vakken best lastig vind. Op het MBO heb ik qua huiswerk nooit wat hoeven te doen en hoefde ik nooit echt te leren omdat ik het allemaal best makkelijk vond behalve de reken en economie vakken. Op het HBO is dat toch echt wel anders, wat overigens wel goed voor mij is want ik zie het als een nieuwe uitdaging. Ik heb een hele leuke klas en kan het met iedereen wel vinden. Ik zie alleen een beetje tegen de tentamens op aangezien ik nog nooit een tentamen week heb meegemaakt, maar met wat goede voorbereiding moet dat ook wel te overleven zijn.

Hopelijk vonden jullie het leuk om een kijkje te hebben en te zien hoe een week in mijn leven eruit ziet. :)

Wat is het leukste wat jullie afgelopen week hebben gedaan?

xox
Anneleen

Een gedachte over “A Week In My Life #05

Geef een reactie

