Music Monday #08

Music Monday

Vandaag heb ik speciaal voor jullie “all time favourite song” gekozen om met jullie te delen, want ja het is alweer de eerste maandag van de maand, beter bekend op mijn blog als ‘Music Monday’! Het is de beurt aan één van mijn favoriete bandjes en het verbaasd mij een beetje dat ik deze nog niet eerder met jullie gedeeld heb. Daarom heb ik besloten dat het maar eens tijd werd om dit nummer met jullie te delen.

Ik heb het namelijk over de Nederlandse band ‘Valerius’! Als je me al langer volgt en helemaal als je de ‘September Music Month’ hebt meegemaakt weet je dat ik een grote fan ben van Valerius. Deze band opgericht door Kay en Jesse Nambiar hebben in 2009 een dikke hit gescoord met ‘She Doesn’t Know’, maar vaak kennen mensen niet meer dan die hit. Toch hebben ze in mei 2013 hun tweede album uitgebracht genaamd ‘Marilyn White’. De sfeer en sound is compleet anders dan op hun eerste self titled album waar She Doesn’t Know op staat, het klinkt meer volwassen en je kan horen dat ze erg op zoek zijn geweest naar hun eigen sound.

Valerius
© Google.com

Persoonlijk moest ik aan het begin enorm wennen aan hun nieuwe sound, maar na een paar keer luisteren sloeg het aparte gevoel wat ik had bij het album om en kon ik het steeds meer waarderen. Zo erg zelfs dat ik het tweede album beter vind dan het eerste album, en vaak vind ik het tweede album van een artiest of band juist tegenvallen. Mijn favoriet van ‘Marilyn White’ is als eerste single uitgekomen, ruim een jaar voor de plaat af was. ‘You’ve Got It’ kwam 30 mei 2012 uit en werd af en toe gedraaid op muziekzenders zoals ‘MTV Brand New’ en ‘Xite’. Het is verder niet een hele grote hit geworden zoals She Doesn’t Know. Erg jammer, want de lyrics van You’ve Got It heeft een mooie betekenis.

‘You’ve Got It’ behoord echt in mijn “all time favourite songs” lijstje. Ik vind de betekenis mooi en komt voor mij erg bekend voor. Het is een nummer waar ik vaak tot rust mee kom en graag luister. Wat Valerius betreft zitten ze op dit moment nog in de studio te schrijven en op te nemen. Ik kan niet wachten tot ze weer wat nieuws laten horen! :)

Klik hier om ‘Music Monday #07’ terug te kijken.

xox
Anneleen

Een gedachte over “Music Monday #08

Geef een reactie

