Mijn blog bestaat één jaar + een update!

Banner

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; mijn blog bestaat vandaag één jaar! Precies een jaar geleden, op 1 februari 2014, schreef ik mijn aller eerste blog post op mijn blog. Pff wat gaat de tijd toch snel. Er is enorm veel gebeurd in een jaar en om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat ik een jaar na mijn eerste blog post nog met veel plezier blog posts zou schrijven. Eerdere pogingen tot een blog bij houden hielden namelijk vaak niet langer dan twee of drie maanden stand, maar toch schrijf ik nu nog elke keer weer met veel plezier een nieuwe blog post. Ik vind het heerlijk om te schrijven op mijn eigen stukje internet. Om te vieren dat mijn blog vandaag een jaar bestaat heb ik de gehele lay-out veranderd en een nieuwe banner gemaakt, die vandaag online zijn gekomen. Ik heb een paar leuke terugblikken en hoogtepunten van het afgelopen jaar verzameld en wil deze graag met jullie delen. Oh en voor ik het vergeet, aan het einde heb ik nog een kleine update voor jullie. :)

Mijn allereerste blog post kwam op één februari 2014 online en was de ‘Tag My Life In 20 Questions‘ tag. Ik gebruikte deze tag als een introductie waarin jullie mij een beetje beter leerden kennen. De meeste antwoorden die ik toen gaf kloppen nog steeds.

Het afgelopen jaar heb ik veel tags gedaan, één van de leukste was toch wel ‘De Bestie Tag‘ die ik samen met mijn bestie Reina deed. Deze kwam op 15 april 2014 online, maar inmiddels hebben we al zoveel meer dingen samen beleefd. Reina is ook vaker op de blog voorbij gekomen, zo hebben we samen de ’30 Days Happy Challenge’ gedaan, zijn we naar veel concerten samen geweest en hebben we jullie meegenomen naar Amsterdam, Dordrecht en Rotterdam! Jullie gaan Reina nog meer terug zien op mijn blog in het komende jaar, er staan al een aantal dingen gepland maar wat die zijn houden we nog even geheim! ;)

Een blog post waar ik super veel plezier had met het maken was ‘Festival Outfit Inspiration‘. Deze zette ik op 30 mei 2014 online, precies een week voor ik naar Pinkpop zou gaan. Ik maakte de collages op Polyvore en vond dit enorm leuk om te doen. Na deze outfit inspiratie post heb ik het niet meer gedaan, misschien dat ik hier toch eens meer mee moet gaan doen, wat vinden jullie?

Op 3 juni 2014 schreef ik mijn eerste samenwerking met een bedrijf. Ik schreef een ‘Top 5 Festival Musthaves‘ voor de webshop Webstash. Ik vond het ontzettend leuk om dit te ervaren en contact te hebben met een bedrijf, ondanks dat ik hier niets voor kreeg behalve een publicatie op hun blog zou ik het zo weer doen.

Op 20 juni postte ik mijn meest bekeken blog post over, ja wel, ‘Fiji Water‘. Deze blog post is ruim 651 keer bekeken en elke dag zie ik deze blog post nog wel een keer terug komen in mijn statistieken.

Maandag 7 juli besloot ik dat het tijd werd voor een maandelijks terugkomend artikel genaamd ‘Music Monday‘. Elke eerste maandag van de maand is het Music Monday en deel ik een leuke band of artiest met jullie. Nog elke maand komt deze blog post terug met een nieuwe artiest en een nieuw nummer. Morgen is het alweer tijd voor deel 8!

Door ‘Music Monday’ besloot ik in september meer met het onderwerp muziek te gaan doen en bedacht ik ‘Music Month’. De hele maand september postte ik drie blog posts online waarvan twee muziek gerelateerd waren. Zo deed ik onder andere ‘The Concert Tag‘ en liet ik jullie ‘Mijn Valerius Fotoalbum‘ zien. Muziek is nog steeds een terugkerend thema op mijn blog en maak ook altijd een klein verslagje van een concert waar ik bij ben geweest.

Ik deed veel met foto’s. Ik experimenteerde voor de blog met wat fotografie en vind dat ik steeds iets vooruit ga qua productfoto’s. Ook begon ik de serie’s ‘A Polaroid View‘ en ‘The Disposable Camera Project‘. Hier in liet ik mijn polaroids en wegwerp camera foto’s zien. A Polaroid View komt dit jaar zeker nog een paar keer terug.

In oktober schreef ik een blog post over het ‘Schildpadden Centrum Alphen Aan Den Rijn‘, dit omdat ik mijn eigen schildpad genaamd Valerius hier heen had gebracht omdat deze te groot werd om binnen in een hok te houden. Ik zag heel erg tegen dit moment op maar mede dankzij de goede begeleiding en zorg van het Schildpadden Centrum is dit allemaal super goed verlopen. Ik vond dat ze wel wat aandacht verdienden en wou jullie graag laten zien dat er ook een aantal van dit soort opvang centrums zijn.

De ‘A Week In My Life’ blog posts doen het goed, zo is ‘A Week In My Life #04‘ mijn meest besproken blog post geweest van het afgelopen jaar. Deze zette ik op 26 oktober 2014 online. Hierin ging ik onder andere voor de laatste keer op mijn seizoenskaart naar de Apenheul en hielp ik Suzanne met verhuizen. Dit is tot nu toe de meest recente ‘A Week In My Life’, maar deze week ben ik weer druk met foto’s maken voor #05! ;)

Als laatste heb ik een paar leuke meiden leren kennen door mijn blog, mijn naamgenootje Anneleen en natuurlijk Celine. Met allebei heb ik leuk contact en kunnen we ervaringen en inspiratie delen.

En nu bestaat mijn blog dus al één jaar! In precies één jaar heb ik in totaal 4339 bezoekers gehad, wat ik nooit had durven dromen. Ik weet dat dit getal niets is vergeleken met de grote bloggers die dit als full time job doen, dat is ook totaal niet mijn doel. Ik vind het leuk om te schrijven en de dingen die ik beleef met jullie te delen, het feit dat 4339 mensen de tijd hebben genomen om daarvan iets mee te krijgen vind ik erg speciaal.

Voor nu gaan er een paar dingen veranderen. Ik blijf natuurlijk gewoon lekker door bloggen en veel delen met jullie. Deed ik dit alleen eerst met het liefst twee á drie blog posts per week, ga ik nu naar minimaal één blog post per week. Dit ga ik zo doen omdat ik weer terug naar school ga. Zei ik eind april nog “Yes, nooit meer naar school!” moet ik nu er op terug komen en zeg ik “Yes, ik ga weer naar school!”. Ik begin op twee februari aan de studie Communicatie (Reclame, Media & Design) op het HBO. Aangezien dit voor mij een stapje hoger is dan ik gewend ben wil ik hier uiteraard meer energie in gaan steken. Ook reis ik gemiddeld zo’n drie uur op een dag heen en weer, waardoor ik niet altijd de tijd heb om alles op een schema te posten.

Jullie kunnen dus elke week minimaal één blog post van mij verwachten, en mocht ik tijd over hebben voor een tweede (of misschien wel derde) blog post dan zijn dit gewoon extraatjes. Ik ga in ieder geval mijn best doen!

Ik wil jullie enorm bedanken voor het bezoeken van mijn blog en jullie leuke reacties. Ik hoop dat jullie mij blijven volgen in het komende jaar van mijn blog. :)

P.S. Wat vinden jullie van mijn nieuwe lay-out en banner?

xox
Anneleen

7 gedachtes over “Mijn blog bestaat één jaar + een update!

  1. Anneleen meid! Proficiat! :D Je banner viel me gelijk op toen ik je site opende haha! :D Hoe leuk dat je mij vermeld heb in je blogpost! Ik voel me echt vereerd :p Maar wel leuk om te horen dat je nog steeds met evenveel plezier blogt! :-) Ik was aan het denken om het komende jaar misschien een wat samen te doen met onze blogs ofzo? Lijkt me geweldig! :D Maar dat zien we dan wel weer, want vanuit Australië gaat dat wat moeilijk worden vrees ik :p Hoe gaat het met je studie? Vind je het wat?

    1. Dankjewel! :)
      Leuk dat de banner je gelijk op viel, vond het wel tijd voor een nieuwe frisse look.
      Een samenwerking lijkt me erg leuk om te doen hier wil ik sowieso dit jaar wat meer mee gaan doen dus bij deze, gaan we doen! Leuk! :)

      Ik ben vandaag begonnen met mijn studie, vind het wel even een hele omschakeling aangezien dit een niveau hoger is dan ik altijd gewend ben, maar tot nu toe vind ik de lesstof interessant en heb ik mijn eerste dag met veel plezier ervaren. Ik ben deze week een ‘A Week In My Life’ aan het maken, daarin zal ik gaan vertellen hoe mijn eerste week als HBO student is bevallen. :)

      Hoe staat het met jou backpack plannen? :)
      x

      1. Mijn backpacking plannen krijgen steeds meer vorm! *jeehj* Afgelopen weekend heb ik rugzak en wandelschoenen gekocht dus ik kan stilaan inpaklijstjes beginnen maken :-)
        Maar overmorgen (donderdag) heb ik eerst nog verdediging van mijn scriptie en deze krijgt op dit moment natuurlijk voorrang. Ik hoop dus ook eindelijk te slagen! Eens ik dat verlossende nieuws zou krijgen kan ik me helemaal ontspannen en focussen op mijn trip! :D
        Goed dat je de stof tot nu toe interessant vindt, want dat is al heel veel! Als je het interessant vindt zal het studeren immers veel vlotter gaan!

Geef een reactie

