Music Monday #07

Music Monday

Het is de eerste maandag van een nieuwe maand, wat zeg ik, de eerste maandag van het nieuwe jaar! En ook in 2015 ben ik van plan elke eerste maandag van de maand een ‘Music Monday’ voor jullie te maken. Zoals de meesten inmiddels wel weten is het ‘Music Monday’ artikel een blog post waar ik jullie één van mijn meest geluisterde of favoriete nummers van de afgelopen tijd in deel. Dit kunnen bekende maar ook onbekende artiesten of nummers zijn. Voor deze maand heb ik een nummer uitgekozen die ik het laatste half jaar van 2014 veel heb geluisterd, maar toch niet zo heel bekend is, in ieder geval niet in mijn omgeving. Benieuwd welk nummer dit is? Kijk dan snel verder!

Ik heb het over het nummer ‘Brain’ van de Amerikaanse zangeres Jillian Rose Banks, beter bekend onder de artiestennaam ‘BANKS’. BANKS is een jonge singer songwriter van 26 jaar. Haar muziek word omschreven als “dark” R&B en ze wordt veel vergeleken met ‘The Weeknd’ en ‘Aaliyah’. Ze heeft internationaal getoured met ‘The Weeknd’ en haar nummer ‘Waiting Game’ is in 2013 gebruikt bij een ‘Victoria’s Secret’ reclame. Ze heeft verschillende nominaties gehad voor haar muziek en heeft in verschillende grote “upcoming” lijsten gestaan als nieuw talent van 2014. Het debut album ‘Goddess’ is op 5 september 2014 uitgekomen en stond in meerdere landen in de top 20. van haar debut album heeft ze al vier singles gereleased, waaronder het nummer ‘Brain’.

BANKS
© Google.com

‘Brain’ was het eerste nummer dat ik van ‘BANKS’ hoorde en sindsdien is het voor mij een veel gedraaide song. De clip heeft een mysterieuze vibe, wat ik persoonlijk erg goed bij het nummer vind passen want het nummer op zich heeft al een mysterieuze vibe.

Klik hier om ‘Music Monday #06’ terug te kijken.

Ik ben benieuwd wat jullie favoriete nummers van dit moment zijn?
Wat zijn echt aanraders die ik zeker een keer moet gaan luisteren?

xox
Anneleen

Een gedachte over “Music Monday #07

Geef een reactie

