The Christmas Tag

banner

Omdat het vanavond kerstavond is heb ik vandaag een kerst tag voor jullie. En verrassing, mijn bestie Reina doet ook weer mee in deze tag! Zo hebben jullie gelijk een beeld hoe wij kerst vieren en wat onze favoriete kerst dingen zijn. We hebben verschillende tags bekeken en de leukste vragen bij elkaar gevoegd waaruit deze ‘Christmas Tag’ uit is ontstaan. Veel plezier! :)

Wat is je favoriete kerst film?
Reina: The Santa Clause 1, 2 en 3.
Anneleen: Vroeger zou ik zeggen Annabelle’s Wens, een film over een jong rendiertje die wil leren vliegen. Ik heb die film helemaal kapot gekeken hahah. Nu zou ik zeggen Harry Potter And The Goblet Of Fire, het is niet zo zeer een echte kerst film maar ik kijk deze altijd met kerst.

Wat is je favoriete kerst liedje?
Reina: Jingle Bell Rock *doet het dansje van Mean Girls*
Anneleen: Ik heb niet echt een favoriet kerst liedje, maar sinds een paar dagen terug vind ik het kerst nummer ‘I’ll Be There This Christmas’ van Gerard Ekdom onder de naam Gary Fomdeck wel erg leuk om te horen.

Wat is je favoriete kerstsnack?
Reina: Goede vraag… Ik hou echt heel erg van eten, maar wat echt bij kerst hoort is een kerststol.
Anneleen: Candy Canes!

1
© Weheartit.com

Wat voor kleur kerst ballen hangen er in jouw kerstboom?
Reina: Wit met rode strikjes. Dit jaar overigens geen lampjes anders werd het veel te druk.
Anneleen: Wij hebben geen kerst ballen in de boom hangen maar verschillende soorten hout met witte hangers zoals sterretjes en huisjes.

Witte lichtjes of gekleurde lichtjes in je kerstboom?
Reina: In onze eigen kerstboom hebben we eigenlijk altijd gekleurde lichtjes, maar wit vind ik ook heel mooi.
Anneleen: Witte lichtjes, die vind ik sowieso veel mooier dan gekleurde lichtjes.

Wat vind je leuk om te doen in je kerstvakantie?
Reina: Het liefst helemaal niets! Lekker geniet van de vakantie. Ik heb 2 jaar lang fulltime gewerkt en had eigen helemaal geen kerstvakantie, nu ik weer studeer heb ik wel vakantie en dus dat maakt het nu even extra speciaal.
Anneleen: Shoppen in een andere stad en koekjes bakken! :)

Heb je liever een sneeuwballen gevecht, maak je liever een sneeuwpop of geniet je liever binnen van een kop warme chocolademelk?
Reina: Ik ben erg strijdlustig dus ik zal geen nee zeggen tegen een sneeuwballen gevecht. Maar ik zou het wel heel fijn vinden om daarna lekker op de bank onder een denkertje te kruipen met een grote kop warme chocolademelk.
Anneleen: Vroeger ging ik, zodra er nog maar een klein laagje sneeuw lag, gelijk naar buiten om een sneeuwpop te maken, ik zou dus gaan voor een sneeuwpop maken. Maar een sneeuwballen gevecht op zijn tijd is ook leuk.

2
© Weheartit.com

Draag je liever jurkjes of truien met kerst?
Reina: Tijdens kerst zijn jurkjes voor mij een traditie. Ook één van de weinige momenten dat je me in een jurkje zal zien. Voor de rest van de vakantie kruip ik lekker in mijn warme truien.
Anneleen: Ik ben helemaal niet van de jurkjes dus ik ga voor een leuke trui.

Koop je liever cadeautjes of krijg je ze liever?
Reina: Cadeautjes zijn natuurlijk geweldig om te krijgen, maar cadeautjes geven vind ik stiekem veel leuker omdat ik het geweldig vind om mensen blij te maken.
Anneleen: Ik geef liever cadeautjes, ik ben veel te nieuwsgierig om cadeautjes te krijgen en ik vind het inpakken van cadeautjes alleen al super leuk! :)

Koop jij je kerst inkopen ruim voor kerst of last minute?
Reina: Ik probeer het altijd ruim voor kerst te kopen, maar uiteindelijk moet ik altijd last minute nog wat dingetjes kopen.
Anneleen: Ik koop mijn cadeautjes altijd ruim voor kerst dan is het nog niet zo druk in de winkels en weet je zeker dat iets niet zo snel uitverkocht is.

Maak jij je kerstcadeautjes open op kerstavond of kerstmorgen?
Reina: Eigenlijk een beetje er tussenin. Het is bij ons thuis traditie om op kerstavond naar de nachtmis te gaan in de kerk en als we daarna thuiskomen maken we de cadeautjes open. Officieel is het dan al eerste kerstdag, maar voor mijn gevoel nog kerstavond.
Anneleen: Op kerstavond samen met het hele gezin. Het ligt er een beetje aan hoe mijn vader met zijn werk zit, de ene keer openen we de cadeautjes al vroeg op de avond, de andere keer pas laat op de avond.

3
© Weheartit.com

Wat staat er bovenaan op jouw kerst verlanglijstje dit jaar?
Reina: Kerstcadeautjes vind ik altijd heel moeilijk om te verzinnen omdat ik eigenlijk alles al heb. Ik zou nu wel echt even graag een reisje naar de zon willen, maar dat is niet bepaald realistisch.
Anneleen: Het ‘Color Fever Eyeshadow Palette’ in de kleur ‘101 Coral Burgundy’ van Kiko.

Stuur je kerstkaartjes?
Reina: Vanuit het gezin sturen we ieder jaar kaartjes naar familie en vrienden, maar zelf stuur ik geen kaartjes.
Anneleen: Mijn moeder stuurt iedereen kerstkaarten, maar ik zelf heb dit jaar maar twee kaartjes gestuurd. Één naar een vriendin in Engeland en één naar een vriendin die ik jaren geleden op de camping heb leren kennen en nog steeds contact mee heb.

Hoop je op een witte kerst?
Reina: Ja! Maar alleen zonder de resterende bagger sneeuw, want daar heb ik een hekel aan.
Anneleen: Ja en nee. Ja, omdat het leuk is als het weer een keer gaat sneeuwen en dat heeft voor mij het ultieme kerst gevoel. Nee, omdat het voor zoveel rotzooi en onhandige situaties zorgt.

4
© Weheartit.com

Als jullie deze tag leuk vinden mogen jullie hem gerust overnemen. :)

Wat staat er bovenaan jullie kerst verlanglijstje dit jaar?

xox
Anneleen (en Reina)

2 gedachtes over “The Christmas Tag

  1. Heel leuk om te lezen! Ook fijn dat we zo een beetje een beeld krijgen van Reina kerst! :-) Binnenkort kan ik ook eindelijk terug bloggen jij *jeehj*, dus je zal waarschijnlijk ook weer getagd worden dan haha! :p

Geef een reactie

