What’s On My iPhone?

Banner

Vandaag heb ik een ‘What’s On My iPhone’ artikel voor jullie. Ik wou deze al heel lang maken maar ben er gewoon weg niet aan toe gekomen tot aan vandaag! Sinds 21 augustus heb ik eindelijk een iPhone! Het is weliswaar een oude 4S versie maar ik ben nog nooit zo blij met een smartphone geweest als met mijn iPhone. Vijf jaar lang heb ik erop moeten wachten en hiervoor heb ik altijd met Android smartphones gewerkt, maar vanaf het moment dat ik mijn iPhone heb ben ik steeds wat meer gaan houden van mijn telefoon. Ik vind het echt veel prettiger werken dan de Android telefoons. Maar goed genoeg over mijn liefde voor mijn iPhone, ben je benieuwd wat er op mijn telefoon staat? Kijk dan snel verder! :)

Omdat ik een iPhone 4S heb met maar 8 GB aan geheugen heb ik niet mijn hele mobiel vol staan met apps en spelletjes zoals op mijn iPod. Alleen de apps die ik veel gebruik staan er op en dit wisselt elkaar steeds af. Als je mijn iPhone aan doet zie je op mijn begin scherm een foto van Rick (de drummer van Jett Rebel) en mij van afgelopen zomer. Dit is eigenlijk een polaroid foto maar aangezien ik deze heb gescant krijg ik hem in goede kwaliteit op mijn telefoon. Dit is één van mijn favoriete foto’s met hem.

Mijn normale achtergrond is een standaard foto die al geïnstalleerd was toen ik mijn iPhone kreeg. Ik vind deze achtergrond eigenlijk wel mooi en bij mij passen dus besloot ik deze erop te laten. Op het eerste scherm zie je mijn meest gebruikte apps. Op dit scherm vind je de apps ‘Muziek’, ‘Videos’, ‘Fotos’, ‘Camera’, ‘Mail’, ‘Berichten’, ‘Twitter’, ‘Facebook’, ‘YouTube’, ‘FaceTime’, ‘Whatsapp’, ‘Tumblr’, ‘Contacten’, ‘Telefoon’, ‘Instagram’ en ‘Shazam’. Ik heb de indeling een beetje van mijn iPod overgenomen aangezien ik hier al drie jaar aan gewend was.

1

Mijn meest gebruikte app is denk ik toch wel ‘Instagram‘. Ik ben een beetje Instagram verslaafd en probeer steeds betere en leukere foto’s te maken. Ik gebruik deze app al ruim drie jaar en blijf het nog steeds leuk vinden. Zeg nou zelf foto’s zijn toch ook gewoon leuker dan een paar zinnetjes aan tekst zoals op Twitter?! En voor als je mij wil volgen op Instagram, klik dan hier.

2

De app ‘Shazam‘ is echt mijn redmiddel! Ik heb zo vaak dat ik een leuk liedje hoor alleen niet weet wat de titel of artiest is, dan klik ik snel mijn Shazam open en tag ik een nummer. Zo kan ik altijd leuke nummers terug zoeken. Ideaal!

3

Op mijn tweede scherm vind je vooral apps voor fotobewerkingen en organisatie stuff. Ik kan echt niet zonder lijstjes en notities en maak dan ook elke dag wel weer aanpassingen hierin. De apps die je op mijn tweede scherm vind zijn ‘Klok’, ‘Agenda’, ‘Weer’, ‘Maps, ‘WordPress’, ‘Bloglovin’, ‘Squaready’, ‘Instapicframe’, ‘Notities’, ‘Rekenmachine’, ‘VSCOcam’, ‘Papelook’, ‘Timehop’, ‘Herinneringen’, ‘Countdown’ en ‘Passbook’.

4

Mijn favoriete app om foto’s te bewerken is ‘VSCOcam‘. Ik gebruik deze nu ongeveer een jaar en je kan hier zoveel mee. Belichting wijzigen, croppen en onder andere heel veel filters over je foto’s gooien waardoor ze er net wat beter uit komen te zien. Mijn favoriete filters zijn ‘F2’, ‘T1’ en ‘A5’. Als je nog op zoek bent naar een fijne en handige foto app probeer dan zeker eens VSCOcam!

5

De app ‘Papelook‘ vind ik persoonlijk ook erg leuk. Je kan hier bijvoorbeeld zelfgemaakte achtergronden op maken. Je kiest een foto uit en download stickers, lettertypes en achtergronden om de foto op te leuken. Een hele simpele en snelle manier om toch een leuke foto te krijgen met het “scrapbook” effect!

6

De app ‘Herinneringen‘ gebruik ik om al mijn lijstjes makkelijk in te bewaren. Zo maak ik hier regelmatig to-do lists in en als ik bijvoorbeeld naar Primark ga maak ik hier een lijstje in met dingen waar ik bij Primark naar wil kijken. Super handig zo heb je altijd een overzicht bij je en vergeet je niet snel iets.

7

Als ik een concert heb gepland kijk ik hier altijd maanden naar uit. Om niet elke dag opnieuw te tellen hoeveel dagen het nog duurt heb ik de app ‘Countdown‘ gedownload. Hierin kan je de geplande events inzetten en de app berekent per dag hoeveel dagen je nog moet wachten. Als het event is geweest veranderd het in hoeveel dagen geleden het event is geweest.

8

Op het derde scherm heb ik twee apps staan, twee spelletjes. Als eerste het spel ‘2048‘. Dit is een super simpel spel maar tegelijkertijd zo verslavend! Als je bijvoorbeeld twee blokjes hebt met allebei een twee schuif je deze bij elkaar zodat het een vier word. Dan zoek je een ander blokje met een vier en die schuif je bij elkaar tot het een acht word en zo ga je door tot je uiteindelijk bij een blokje komt met 2048, dan heb je het spel gewonnen. Mij is het nog nooit gelukt maar dit is zeker één van mijn favoriete spelletjes die ik op de momenten speel dat ik ergens geen Wi-Fi heb.

9

Het tweede spelletje is van Disney en heet ‘TsumTsum‘. Het lijkt misschien een beetje kinderachtig maar net als ‘2048’ is dit spelletje heel erg verslavend. Het concept is bijna hetzelfde alleen haal je bij dit spel zoveel mogelijk dezelfde Disney characters in één swipe weg. Je krijgt hier vaak maar een paar seconden voor.

10

Al deze apps zijn gratis te downloaden in de ‘App Store’ van Apple.

Wat zijn jullie favoriete apps?

xox
Anneleen

Een gedachte over “What’s On My iPhone?

  1. Ah great! Nog een 2048 fan. Volgens mij heb ik zowat het grootste deel van de klas aangestoken met dit spel. Als ik tijdens de les om me heen kijk zie ik op veel schermen 2048 😂! Leuk artikel!

Geef een reactie

