Van Lang Haar Naar Kort Haar

Banner

Een paar dagen geleden ben ik naar de kapper geweest. Waar ik mijn haar normaal laat bijknippen en weer laagjes laat knippen ging ik nu voor totaal iets anders, ik besloot mijn haar kort te knippen! Na twee jaar getwijfeld te hebben, heb ik het nu eindelijk gedaan en om het voor mijzelf iets makkelijker te maken heb ik mijn haar gedoneerd aan ‘Stichting Haarwensen’ zodat hier een pruik van gemaakt kan worden voor zieke kinderen. Zo vond ik het iets minder eng dan ik het normaal zou vinden, aangezien ik met dit kleine gebaar iemand heel erg blij mee kan maken.

Normaal vind ik de kapper verschrikkelijk omdat ik enorm bang ben dat mijn haar verpest word. Daarom liet ik het altijd bij knippen zodat er niet veel fout kon gaan, maar nu was het tijd voor wat anders! Na zeker zes jaar met dit kapsel rond te hebben gelopen, waaraan alleen kleine dingen zijn veranderd, besloot ik dat het tijd was voor wat nieuws. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb op onder andere Pinterest en kappers websites gekeken naar inspiratie en kwam al vrij snel op het model wat ik graag zou willen.

Hoe langer ik erover na dacht hoe zenuwachtiger ik werd tot ik het met een vriendin erover had. Zij had wel eens verteld dat ze der haar wil doneren als ze het afknipt en dit sprak mij ook wel aan. Ik ben meer informatie hierover gaan zoeken en kwam al snel uit bij de website van Stichting Haarwensen. Deze stichting verzameld vlechten van mensen die besluiten hun lange haar af te knippen. Hiervan maken ze een pruik voor zieke kinderen die door een medische behandeling hun haar zijn kwijt geraakt. Ik werd hier erg enthousiast van en het stelde mij een beetje gerust dat ik hiermee iemand anders kan helpen.

1

Ik ben super blij met het eindresultaat! Dit komt heel dicht in de buurt van wat ik in mijn hoofd had. Natuurlijk is het wennen, ik heb ineens heel kort haar voor mijn doen, maar ik ben er blij mee! :)

Stichting Haarwensen is nog lang niet uitverzameld en als jullie ook dit goede doel willen steunen door middel van jullie haar te doneren let dan goed op de volgende punten:
– De lengte van je haar moet minimaal 25 cm lang zijn, dit word los gemeten dus niet een vlecht van 25 cm.
– Alle natuurlijke haarkleuren behalve grijs haar zijn welkom.
– Het haar moet schoon, droog en in een vlecht worden opgestuurd, dit moet zodat je haar niet uit het elastiekje kan gaan en ze alles goed bij elkaar kunnen houden. Ook kunnen ze zo goed zien waar de haar aanzet was zodat het haar niet op de kop in een pruik word verwerkt.
– Geverfd, geblondeerd of haar met highlights kunnen niet gebruikt worden.

Je afgeknipte vlecht kan je opsturen naar dit adres:
Stichting Haarwensen
Postbus 244
3640 AE Mijdrecht

Als je een briefje met je mailgegevens erbij doet krijg je binnen drie weken een bevestiging dat je vlecht is aangekomen en hoe het proces verder gaat. Mijn berichtje kwam na 4 dagen al binnen in mijn mailbox!

2

Voor meer informatie verwijs ik je graag door naar de website van Stichting Haarwensen.

Hebben jullie wel eens je haar gedoneerd?

xox
Anneleen

2 gedachtes over “Van Lang Haar Naar Kort Haar

  1. Zo lang geleden dat ik hier nog eens gereageerd heb… Sorry, had het druk met mijn studies (nog steeds eigenlijk, maar eens even pauze om blogs bij te lezen mag wel!) En ik heb blijkbaar veel gemist! :o Je haar is echt een pak korter!! Maar het staat je ook erg goed deze coupe! Heel mooi meid!

Geef een reactie

