Kiko Make Up

Banner

Kiko is sinds kort één van mijn favoriete make up merken. Afgelopen augustus was ik wezen shoppen in Oberhausen zoals je in deze ‘Oberhausen Shopping Guide‘ en ‘Oberhausen Shoplog‘ kon zien. Die dag maakte ik kennis met de make up van Kiko. Alhoewel ik al jaren naar Oberhausen ga in de zomer en zo rond de kerst, heb ik nooit eerder een stap in de Kiko store gezet. Make up interesseerde me niet en ik dacht dat het een heel duur merk was. Gelukkig bleek dit laatste totaal niet te kloppen en nadat ik de website doorgespit had en een enorme wishlist te hebben gemaakt ging ik de winkel in. Beste beslissing die ik die dag heb gemaakt!

Kiko is een goed betaalbaar make up merk wat uit Milaan komt. Er zijn verschillende vestigingen in Europa en vanaf 28 november 2014 opent er ook eindelijk een Kiko vestiging in Nederland. Amstelveen heeft de eer om de eerste Kiko vestiging van Nederland te openen. Bij Kiko vind je onder andere rijen met lipsticks, oogschaduws, blushes en nagellakjes die allemaal stuk voor stuk redelijk budget zijn. Ik besloot om een lipstick en oogschaduw mee te nemen om uit te testen.

De zwarte kartonnen verpakkingen doen mij een beetje aan MAC denken. Ze zijn strak en “clean”, wat ik persoonlijk erg mooi vind. Geen aparte opdrukken of glimmende details, gewoon het Kiko logo, de naam van het product en een klein beetje extra informatie. Precies goed.

Als je de zwarte kartonnen verpakkingen weghaalt komen de echte verpakkingen tevoorschijn. De lipstick heeft een prachtige lichtroze huls met zilveren details. Ik ben helemaal weg van de lipstick hulzen van Kiko! Je moet boven op de dop klikken waardoor de lipstick in een extra huls naar beneden geduwd word en je de lipstick uit de dop kunt halen. De oogschaduw verpakking is vrij basic. Een zwarte onderkant met een transparant matte dop waar met zwarte letters het logo van Kiko op staat. Je kan de kleur van de oogschaduw al door de dop heen zien, wat ik persoonlijk erg fijn vind, zo weet je gelijk of je de goede kleur hebt. De oogschaduwverpakking is van plastic, maar wel van stevig plastic.

1

Ik heb gekozen voor een lipstick uit de ‘Crystal Sheer’ lijn. Deze lipsticks zijn niet te heftig en zijn erg goed om op te bouwen door verschillende laagjes aan te brengen. Ze geven een lichte gloss aan je lippen wat erg mooi staat. Ik koos voor de kleur ‘413 Persian Pink’, een mooie roze kleur met een paarse ondertoon. De kwaliteit van deze lipstick heeft me enorm verbaasd. De kleur is makkelijk aan te brengen, droogt je lippen niet uit en blijft ook nog eens lang zitten! Ik durf met gemak te zeggen dat de kwaliteit van deze lipstick heel dicht in de buurt komen van een lipstick van MAC!

Kiko ‘Crystal Sheer’ lipstick: € 6,90.

2

Zoals je op de swatch hieronder kan zien is het een mooie roze kleur. Een beetje transparant met één laag, maar breng je een tweede laag aan dan is de kleur al veel opvallender! De glossy finish zie je ook goed terug in de swatch, nu valt dit op je lippen een stuk minder op. Deze lipstick blijft ongeveer drie á vier uur goed zitten en overleefd een hapje en een drankje makkelijk!

3

Ik was op zoek naar een mooie paarse oogschaduw en die heb ik uiteraard ook gevonden bij Kiko. Ze hadden een hele wand vol met misschien wel honderd verschillende kleuren! Ik koos voor een oogschaduw uit de normale basic lijn van Kiko. De kleur die ik meenam is ‘152 Pearly Violet’, zoals de naam al doet verklappen is dit een hele mooie paarse kleur met een glinsterende parel finish. Ook deze oogschaduw is erg goed en fijn om mee te werken. Aan het begin moest ik wel een paar keer met mijn oogschaduwkwastje over de oogschaduw wrijven om kleur te krijgen, maar nu gaat dat al heel snel. Het pigment is prima, niet te heftig waardoor je ook deze oogschaduw goed kan opbouwen. De oogschaduw is niet korrelig maar juist heel zacht en blijft met een primer eronder makkelijk een hele dag zitten.

Kiko ‘basic’ eyeshadow: € 2,90.

4

Bij de swatch foto ben ik één keer met mijn vinger over de oogschaduw gegaan en zoals je ziet geeft deze oogschaduw dan al een mooie kleur af. Natuurlijk is dit nog heftiger te maken door meerdere laagjes over elkaar aan te brengen. Ook zie je de “pearly finish” in de oogschaduw terug, wat ik persoonlijk erg mooi vind.

5

Yes, ik ben fan van Kiko geworden en heb nu al een hele wishlist gemaakt voor over een paar weken! :)

Zijn jullie al bekend met het merk Kiko?

xox
Anneleen

Een gedachte over “Kiko Make Up

Geef een reactie

