The Disposable Camera Project #01

banner3

Een jaar geleden kocht ik mijn eerste wegwerpcamera sinds tijden. Vroeger toen ik in de eerste klas van het VMBO zat nam ik regelmatig een wegwerpcamera mee naar school waar ik samen met vriendinnen de camera in de pauzes vol schoot. Daarna heb ik jaren geen wegwerpcamera meer in mijn handen gehad. Tot dat ik vorig jaar zomer besloot om weer eens een wegwerpcamera te kopen. Ik wou experimenteren met analoge fotografie en mijn zomer vastleggen met een wegwerpcamera. Uiteindelijk bleek één camera niet genoeg te zijn en is deze hobby niet alleen in de zomer doorgezet. Met vier recente wegwerpcamera’s heb ik het afgelopen jaar foto’s gemaakt en deze wil ik de komende paar weken met jullie delen door middel van vier blog posts genaamd ‘The Disposable Camera Project’. Elke week laat ik mijn vijf favoriete foto’s van één wegwerpcamera zien en vertel hier iets over. Vandaag heb ik deel één voor jullie van dit project! :)

In deel één van ‘The Disposable Camera Project’ behandel ik de eerste wegwerpcamera. Deze camera had ik vorig jaar zomer gekocht en ging mee naar onder andere sleepovers, het strand en een roadtrip. Ik heb de wegwerpcamera een tijdje in de felle zon gelegd zodat je op sommige foto’s een kleine filter effect krijgt.

De eerste foto die ik met jullie deel is een foto van Denise en mij. We hadden een sleepover bij Denise thuis omdat haar ouders op vakantie waren. We hebben praktisch al onze vakanties samen in één weekend gestopt en herbeleefd, super leuk! :)

1

De tweede foto heb ik de tweede dag van de sleepover met Denise gemaakt. We gingen naar Hardenberg, waar we jarenlang op de camping stonden in de zomer. We hadden onze fietsen mee en besloten naar alle leuke plekken van die zomers te gaan. We zijn zo vaak door dit bos gefietst om van de camping naar de Oldemeijer te komen. De foto zelf vind ik erg mysterieus geworden.

2

De derde foto is bij de Oldemeijer gemaakt. De Oldemeijer is een soort strand, of beter gezegd een plas met een strand erbij. Hier gingen we elke zomer heen met mooi weer. Deze foto vind ik eigenlijk heel gaaf geworden, het geeft mij een ultiem vakantiegevoel ondanks dat het gewoon in Nederland is gemaakt.

3

De vierde foto is een foto van Reina en mij bij één van onze sleepovers. We zijn dat weekend naar Oberhausen geweest om te shoppen en hebben een dinnerdate bij het pannenkoeken restaurant gehad hahah. Als ik deze foto zie denk ik dan ook weer aan dat leuke weekend. Door het water op de achtergrond geeft het ook nog eens een leuk effect.

4

De vijfde foto is een foto die ik onderweg in de auto heb gemaakt. Ik krijg bij deze foto het ultieme roadtrip gevoel. De zonsondergang in de verte, de schoenen op het dashboard, gewoon de hele sfeer in één foto. Dit is ook zeker weten één van mijn favoriete zelfgemaakte foto’s!

5

Wat is jullie favoriete zelfgemaakte foto?

xox
Anneleen

7 gedachtes over “The Disposable Camera Project #01

    1. Thanks!
      Je kan de camera zelfs in de vriezer leggen voor een tijdje om weer een ander effect te krijgen. In de vriezer krijg je een soort blauwige “ijzige” gloed erover en in de zon een warme gloed! :)
      X

Geef een reactie

