Flormar Matte Nagellak

Banner

Het Turkse make up merk Flormar zit al een aardige tijd in Amsterdam en toen deze winkel net geopend was ben ik er al vrij snel een keer wezen kijken. Één van de eerste dingen die ik kocht uit deze winkel was een matte nagellak. Sindsdien is mijn liefde voor matte nagellak gegroeid en heb ik er verspreid over het jaar nog een paar bij gekocht. Vandaag test ik ze alle vier voor je uit en vertel je wat ik er van vind.

De flesjes nagellak vind ik er erg mooi uitzien. Waarbij de potjes normaal glanzend zijn, zijn ze bij deze nagellak mat. Ook heeft de langwerpige dop een matte finish. Door de flesjes kun je de kleur van de nagellak al zien. Ik draag de matte nagellak vaak op één vinger aan allebei mijn handen, gecombineerd met een normale nagellak die qua kleur redelijk overeen komt met de matte nagellak.

Als eerste mijn lichtblauwe kleur genaamd ‘M05’. Dit kleurtje komt in het flesje precies overeen als op je nagels. Ik vind dit een erg leuk kleurtje voor in de lente en de zomer. Toch vind ik hem nog best leuk combineren in de herfst en de winter als accent kleur. Deze nagellak droogt goed en snel op in een matte finish.

1

Als tweede de grijze kleur genaamd ‘M03’. Dit was mijn aller eerste matte nagellak en door dit kleurtje is mijn obsessie met matte nagellak begonnen. Dit is een vrij basic kleurtje die je met bijna alles wel kan combineren. Mijn favoriete combinatie met deze nagellak is samen met ‘Cashmere Bathrope’ van Essie. Ook dit lakje droog goed en snel op in een matte finish.

2

Als derde heb ik een paarse kleur genaamd ‘M11’. Deze paarse kleur is wel een stuk donkerder op mijn nagels dan in het potje, soms lijkt de kleur wel grijs of zwart. Toch vind ik ook deze kleur erg mooi, vooral in de herfst en de winter. En wederom droogt dit lakje ook goed en snel op in een matte finish.

3

En als laatste heb ik een rood lakje in de kleur ‘M07’. Hoe mooi dit kleurtje ook is, ik ben er alles behalve blij mee. Deze nagellak droogt totaal niet mat op en dat is toch wel een behoorlijke bummer. Ook duurt het erg lang voordat deze kleur eindelijk opgedroogd is (in een normale, glanzende finish). Ondanks dat de kleur mooi is raad ik deze kleur niet aan.

4

Op de swatches kan je het verschil zien tussen de blauwe, grijze, paarse en rode nagellak. Je ziet dat de rode kleur nog erg glanzend is voor een matte nagellak. Gelukkig zijn de andere drie lakjes perfect matt en ben ik daar ook enorm blij mee! Ook vind ik de kwaliteit heel erg meevallen, de nagellak dekt goed en is niet heel stroperig. Bij mij blijft deze matte nagellak ongeveer vier dagen goed op mijn nagels zitten. :)

6

Deze matte nagellakjes zijn te koop bij een Flormar vestiging in Amsterdam en Enschede voor € 3,50 per stuk.

Welke matte nagellak kleur zou jij willen hebben?

xox
Anneleen

2 gedachtes over “Flormar Matte Nagellak

Geef een reactie

