Top 5: Favoriete CD’s

banner

Nadat ik vorige week maandag mijn ‘Top 5: Band Shirts‘ met jullie deelde heb ik vandaag een nieuwe top 5. Namelijk de Top 5 Favoriete CD’s! Ik heb mijn vijf meest geluisterde CD’s bij elkaar gezocht en laat ze in deze blog post aan jullie zien. Ze variëren erg qua genre, maar dat maakt het juist leuk! :)

De eerste CD die ik laat zien is één van de meest recente CD’s, namelijk ‘Days Are Gone’ van HAIM. Het is de “deluxe edition”, dus er zitten eigenlijk twee CD’s in. Het genre word omschreven als pop rock, maar ik vind het zelf ook wel wat indie hebben. Mijn favoriete liedjes van dit album zijn ‘Don’t Save Me’ en ‘Forever’.

Tracklist:
– Falling
– Forever
– The Wire
– If I Could Change Your Mind
– Honey & I
– Don’t Save Me
– Days Are Gone
– My Song 5
– Go Slow
– Let Me Go
– Running If You Call My Name

1a   1b

Uiteraard koos ik ook het tweede album van mijn favoriete band, Valerius. Dit album heet ‘Marilyn White’ en bestaat uit tien catchy nummers. Ik moest aan het begin erg wennen aan de nieuwe sound van Valerius, maar ik moet nu eerlijk zeggen dat ik dit album leuker vind dan het eerste album. Mijn favoriete nummers van Marilyn White zijn ‘You’ve Got It’ en ‘True Hearts’.

Tracklist:
– This Heart Won’t Beat Forever
– So Good
– Ready To Go
– You’ve Got It
– Everything Was Easy
– I Cannot Put Us Back Together
– Lonely Radar
– Silence Of The Cause
– True Hearts
– Can’t Keep Running Away

2a   2b

Natuurlijk kon de tweede EP van Jett Rebel ook niet ontbreken. Hoewel dit niet zijn officiele CD is, maar één van de twee eerste EP’s vind ik dat deze EP er toch bij hoort. Deze EP heet ‘Mars’ en staat vol met lekkere catchy nummers. Mijn twee favorieten zijn ‘That Place’ en ‘Sugar’.

Tracklist:
– That Place
– Neither Of You
– Hurts So Nice
– Tonight
– Sleep Overs
– Sugar

3a   3b

Hoe vaak ik dit album wel niet heb geluisterd is niet meer bij te houden. ‘This is War’ van 30 Seconds To Mars is mijn favoriete album van de band. Ik heb hem zelfs twee keer in mijn CD collectie staan, De normale versie (die ik hier laat zien) en de deluxe versie. Bij de deluxe staan er extra bonus tracks op en zit er een DVD bij. Dit album word in het hokje progressive rock / rock geplaatst. Mijn favoriete nummers van dit album zijn ‘Kings & Queens’ en ‘Search And Destroy’.

Tracklist:
– Escape
– Night Of The Hunter
– Kings & Queens
– This Is War
– 100 Suns
– Hurricane
– Closer To The Edge
– Vox Populi
– Search And Destroy
– Alibi
– Stranger In A Strange Land
– L490

4a   4b

En als laatste heb ik het album ‘Light From Above’ van de band Black Tide gekozen. Ik twijfelde een tijd tussen een paar albums maar ben voor deze gegaan omdat ik deze echt helemaal kapot heb gedraaid. Black Tide was één van mijn favoriete bands toen ik een jaar of zestien was en ik heb ze twee keer mogen ontmoeten. Het genre is metal, en ik zat toen uiteraard helemaal in mijn metal en rock periode, maar ik moet bekennen dat ik nog steeds regelmatig dit album erbij pak. Mijn favoriete nummers van dit album zijn ‘Warriors Of Time’ en ‘Shockwave’.

Tracklist:
– Shockwave
– Shout
– Warriors Of Time
– Give Me A Chance
– Let Me
– Show Me The Way
– Enterprise
– Live Fast Die Young
– Hit The Lights
– Black Abyss
– Light From Above

5a   5b

Wat is jullie favoriete CD?

xox
Anneleen

Geef een reactie

