The Concert Tag

Banner

Vandaag heb ik weer eens een tag voor jullie die perfect bij het thema voor deze maand past, muziek. Ik vond ‘The Concert Tag’ en werd gelijk enthousiast. Ik hou van concerten en festivals en ga hier dan ook redelijk vaak heen. In deze tag kom je onder andere te weten wat mijn eerste concert was, welke band ik het meeste live heb gezien en of ik ooit op een gastenlijst heb gestaan. Ben je benieuwd naar de antwoorden? Kijk dan snel verder! :)

1. Wat was het laatste concert waar je bent geweest?
Kadepop in Groningen samen met Kimberley, Esmee en Reina.

2. Welke band heb je het meeste live gezien en hoe vaak?
Valerius heb ik 23 keer live gezien tot nu toe. :)

3. Heb je een setlist, zo ja van welke band?
Yes! Ik heb twee setlists van Valerius. Verder heb ik nog de plectrum van Jesse (zanger van Valerius) en de plectrum van Kay (gitarist van Valerius), drumstokjes van Rick (de drummer van Jett Rebel), drumstokjes van Moose (drummer van Bullet For My Valentine) en een drumstokje van de drummer van Hunting The Robot.

1

4. Heb je momenteel cd’s binnen handbereik liggen, zo ja, welke?
Eh, al mijn CD’s staan in een kastje die boven mij hangt. Het zijn er meer dan 150 en verschilt enorm qua genre.

5. Welke band zou je op dit moment live willen zien?
Jett Rebel en Valerius!

6. Ben je ooit in een tourbus geweest?
Een echte tourbus met bedden etc. nog nooit, maar wel in een band busje.

7. Heb je ooit gefeest met een band?
Ja hahah. Ik ben naar meerdere VIP party’s geweest, toch springt de FEM Party er het meeste uit aangezien we hier de hele avond met Valerius waren.

8. In hoeveel steden ben je naar een concert geweest?
In 32 plaatsen voor zover ik me kan herinneren, drie ervan zijn in Duitsland geweest.

9. In hoeveel concertzalen ben je geweest?
Ik denk ongeveer 13 echte concertzalen, voor de rest zijn het echt ontelbaar kleinere podiums.

10. Aan welke CD ben je op dit moment verslaafd?
De twee EP’s van Jett Rebel, Venus en Mars.

11. Welke band vond je vroeger leuk, maar kan je nu niet uitstaan?
Bullet For My Valentine. Mede dankzij Matthew (de zanger) die een ongelofelijke arrogante zak bleek te zijn.

12. Heb je wel eens op een gastenlijst gestaan, zo ja van wie?
Ja, van Valerius. Kay had ons dit aangeboden, wat super lief was! :) Verder heb ik op de gastenlijst gestaan bij het optreden van Bloom en Dark Clouds, omdat ik voor één van mijn stages een recensie hierover mocht schrijven.

13. Wie is de laatste persoon uit een band waarmee je op de foto staat?
Rick (de drummer van Jett Rebel) en Jelte zelf. :)

2

14. Hoe oud was je bij je eerste concert?
Ik was veertien jaar oud toen ik voor het eerst naar een echt concert ging.

15. Van welke band was je eerste concert?
Tokio Hotel, toen ze nog niet echt bekend waren hier in Nederland.

16. Welke artiesten heb je nog niet live gezien maar wil je wel graag live zien?
MAGIC! lijkt me nog wel gaaf om live te zien, maar Sam Smith staat ook op mijn lijstje.

17. Van welke band heb je het meeste merchandise?
30 Seconds To Mars. Ik heb vijf shirts, drie vesten, drie armbandjes, twee kettingen en plectrums ervan.

18. Doe je gekke dingen bij optredens?
Echt gekke dingen (tot nu toe) nog niet. Ik ben best wel druk en hyper door de zenuwen waardoor ik makkelijker was losser ben, maar dit hangt ook heel erg van de sfeer van het optreden af. Het gekste (wat voor een metal concert eigenlijk helemaal niet gek is) wat ik ooit heb gedaan was in een moshpit en een wall of death springen.

19. Wat was je favoriete concert?
Ik kan bijna niet kiezen uit alle concerten maar ik denk dat ik ga voor het concert van John Mayer in de HMH. De artiest, de sfeer, het podium, het decor… Alles was gewoon perfect. Ook staat het concert van HAIM in Paradiso heel erg hoog, ik was zo onder de indruk van deze drie meiden.

20. Wat zijn je favoriete concertzalen?
Paradiso, Heineken Music Hall en Ziggodome, alle drie in Amsterdam.

21. Van welke band heb je de meeste concert foto’s van?
Van Valerius sowieso. Aangezien ik al 23 keer naar hun optredens ben geweest en elke keer mijn camera mee neem.

22. Zou je ooit een tattoo van je favoriete band nemen?
Ja en nee. Ik vind het altijd wel een gaaf idee om een tattoo te nemen van een songtekst van je favoriete band wat een betekenis voor je heeft, maar ik zou nooit een band logo als tattoo laten zetten.

23. Wat is je favoriete zelfgemaakte concert foto, en waar is deze gemaakt?
Dat is deze foto gemaakt bij het concert van 30 Seconds To Mars in de Ziggodome. Dit was mijn zesde (en laatste tot nu toe) concert van 30 Seconds To Mars. Ik kreeg de tickets voor mijn verjaardag, het concert vond vorig jaar een paar dagen na mijn verjaardag al plaats en daar ben ik samen met mijn vader heen geweest. Mijn vader is ook 30 Seconds To Mars fan waardoor we tot nu naar elk concert van ze samen zijn geweest. Je ziet de hele sfeer in de foto terug en daarom is het mijn favoriete concert foto. :)

3

24. Naar hoeveel concerten ga je gemiddeld per jaar?
Ik schat ongeveer drie tot vijf echte concerten per jaar. Daarnaast komen er vaak nog een miljoen kleinere optredens bij.

25. Naar welke concerten ga je nog?
Zaterdag ga ik naar Jett Rebel in Lelystad, in december ga ik nog een keer naar Jett Rebel in het Hedon en in februari ga ik naar Jett Rebel in de HMH in Amsterdam!

Als je deze tag leuk vond, neem hem dan gerust over. :)

Wat was jullie favoriete concert?

xox
Anneleen

Een gedachte over “The Concert Tag

Geef een reactie

