Music Monday #03

Music Monday

Het is weer de eerste maandag van een nieuwe maand en dat betekend; Music Monday! Net zoals de afgelopen twee maanden doe ik weer een Music Monday waarin jullie een misschien wel nieuw bandje kunnen ontdekken. Deze maand september heb ik voor jullie een hele leuke Music Monday al zeg ik het zelf, namelijk de nieuwste videoclip van één van mijn favoriete bands! Ben je benieuwd welke favoriete band? Kijk dan snel verder! :)

In de maand september draait bijna alles om het thema muziek. Ik vond het een leuk idee om hier wat meer mee te doen aangezien mijn interesse voor muziek erg groot en breed is. Ik probeer elke maandag en vrijdag een muziek gerelateerde blog post online te zetten, maar elke woensdag komt er een ander artikel online. Denk hierbij aan een beauty artikel of een shoplog. Als een “thema maand” mij in de maand september goed bevalt ben ik misschien wel van plan dit in de toekomst vaker te doen, met verschillende onderwerpen uiteraard. Ik begin deze september muziek maand dus met de standaard ‘Music Monday!

Deze maand is het de beurt aan de band HAIM. Ze hebben net twee weken hun nieuwe single met videoclip uit en ik vond het tijd worden om hier wat aandacht aan te besteden. HAIM is de band van de drie zusjes Este Haim, Danielle Haim en Alana Haim en drummer Dash Hutton. De band komt uit Californië en spelen al vanaf kleins af aan in hun familie band. In Amerika is de band al behoorlijk populair en speelt op festivals zoals Coachella, maar in Nederland moet het denk ik nog een beetje aan slaan. Af en toe zijn ze eens op het MTV Brand New kanaal te zien maar daar blijft het ook wel bij. Toch hebben ze al ruim vier optredens in Nederland gedaan waarvan de ene laatste in een uitverkocht Paradiso was. Hun debut album ‘Days Are Gone’ kwam op 30 september 2013 uit en stond in Engeland zelfs op de eerste plek in de album top 40! Het album is erg divers, net als de HAIM zusjes zelf, en bevat songs van verschillende genre’s.

Haim5
© Google.com

‘My Song 5’ is opnieuw uitgebracht in samenwerking met A$AP Ferg, die ik verder om heel eerlijk te zijn niet ken. Ook vond ik deze versie aan het begin niet zo leuk en vond de originele versie van ‘My Song 5’ leuker, maar nu ik de clip erbij heb gezien ben ik overtuigd. Ik vind de clip origineel en totaal iets anders dan wat ik van HAIM gewend ben, maar toch is het op hetzelfde moment juist echt weer iets voor HAIM. Vooral de shots met Este, Danielle en Alana samen vind ik erg gaaf gedaan!

Als je ‘My Song 5’ van HAIM ook leuk vond zou ik zeker eens naar de rest van hun album gaan luisteren! :)

Klik hier voor de Music Monday van augustus.

Wat is jullie favoriete song van dit moment?

xox
Anneleen

Een gedachte over “Music Monday #03

Geef een reactie

