A Polaroid View #01

banner

Een van mijn eerste blog post op mijn blog ging over mijn nieuwe polaroid camera, waarin ik beloofde om “binnenkort” in een blog post mijn gemaakte polaroids liet zien. Binnenkort tussen haakjes, want het is inmiddels al een half jaar geleden. Toch heb ik bewust gekozen om een half jaar te wachten om deze blog post te maken, zo had ik de tijd om heel wat leuke polaroids te schieten en dus meer foto’s heb om te laten zien. Vandaag is dan eindelijk de dag dat deze blog post er is! Kijk mee naar een verzameling van mijn geschoten polaroids van het afgelopen half jaar! :)

Sinds ik mijn ‘Fujifilm Instax Mini 7S’ heb ben ik verliefd. Als het even kan sleep ik dat ding echt overal mee naartoe. Zo heeft mijn geliefde polaroid camera al heel wat mooie plekjes gezien, van Amsterdam tot aan Zuid Limburg en van het strand tot aan concerten. Ik heb al vier pakjes films opgemaakt en de vijfde is op dit moment al in gebruik. Natuurlijk denk ik net iets meer na over een foto die ik wil maken dan dat ik een foto zou maken met mijn digitale camera, een pakje film is namelijk niet heel goedkoop. Toch vind ik het enorm leuk om hiermee te spelen. Ik vind dat deze polaroid foto’s net iets meer waarde hebben voor mij dan een gewone digitale foto. Ik ben momenteel bezig om een map te vullen met polaroid foto’s. Dit doe ik met behulp van insteekhoezen met creditcard formaat vakjes erop aangezien de polaroids ergens inplakken echt een no-go is! Als je lijm op een polaroid foto smeert krijg je uiteindelijk hele lelijke vlekken in de foto te zien, dat is natuurlijk niet wat je wilt. Daarom heb ik gekozen voor insteekhoezen. Dit maak ik natuurlijk nog veel leuker door washitape, stempels en andere knutsel spullen hiervoor te gebruiken. Dit grote knutsel project laat ik nog wel een keer zien op de blog, voor nu heb ik een collectie polaroid foto’s van het afgelopen half jaar voor jullie! :)

1
Voor het eerst op stap naar Amsterdam met mijn polaroid camera, februari 2014.

2
Dagje op het strand in Scheveningen, maart 2014.

3
Aapjes kijken in de Apenheul, maart 2014.

4
Lente in het park, april 2014.

5
Sail Kampen, april 2014.

6
Na het optreden van Jett Rebel, mei 2014.

7
Amsterdam is zo mooi, mei 2014.

8
Pinkpop festival, juni 2014.

9
Met Reina en haar broertje Rex op vakantie, juni 2014.

10
Vakantie in Zuid Limburg, juni 2014.

Als je het artikel over mijn polaroid camera nog eens wil terug lezen klik dan hier.

Vinden jullie foto’s ook altijd zo leuk?
En hoe maken jullie je foto’s?

xox
Anneleen

4 gedachtes over “A Polaroid View #01

  1. Dit zijn stuk voor stuk mooie foto’s hoor! Heel erg mooi! Je hebt er precies echt een oog voor (dat komt misschien door je opleiding?)
    Ik zelf zou ook heel erg graag zo een polaroid camera hebben! Maar die dingen zuller er wsl allemaal pas komen als ik werk, want als student is mijn budget echt niet groot. Maar als ik werk zou ik ook graag sparen, dus dan zal ik toch nog goed moeten kijken of ik al dan niet zo een camera koop, want ik zou ook graag een eigen spiegelreflex hebben :-)

    1. Dankjewel voor je compliment! :)

      Ik maakte hiervoor altijd analoge foto’s met een wegwerp camera van Kruidvat en Hema, dit vond ik zo leuk dat ik eigenlijk heel graag een polaroid camera wou. Een redelijk dure aanschaf, alhoewel ik het nog best mee vond vallen (72 euro voor de camera, 4 batterijen en 10 films waar je dus 10 foto’s mee kan maken). Maar als je het gaat uitrekenen met een wegwerp camera betaal je ook elke keer voor een camera en de ontwikkelingskosten dus wat dat betreft maakt het niet zo gek veel uit. Een spiegelreflex camera is ook heel fijn ja! Mijn vader heeft een spiegelreflex camera die ik altijd mag gebruiken dus dat scheelt voor mij al hihih. Als je overweegt een polaroid camera te kopen kan ik je zeker Nextdeal.nl aanraden.

      X

Geef een reactie

