Roomspiration: Jots Kaartjes

Banner

Twee weken geleden was ik druk aan het shoppen in Rotterdam samen met mijn bestie Reina. Vlak voor de winkels dicht gingen en wij terug zouden gaan naar het station kwamen we een heel leuk winkeltje tegen, KKEC of beter gezegd Kunst, Kaarten En Cadeau’s. Dit winkeltje heeft allemaal leuke hebbedingetjes, decoratie voor in huis maar vooral enorm leuke kaarten. Toen ik deze twee leuke kaarten zag kreeg ik gelijk inspiratie om dat ene lege stukje muur op mijn kamer op te vrolijken. Kijk je mee? :)

Deze twee leuke kaarten zijn van het merk Jots. Het merk Jots omschrijft zichzelf als stoer, basic en mooi door eenvoud. Daar heb ik absoluut niets meer aan toe te voegen want dit is de perfecte omschrijving. Jots heeft meer van deze kaarten in dezelfde stijl met mooie teksten en illustraties. Deze twee kaarten spraken mij gelijk aan omdat ik de quote ‘I love you to the moon and back’ gewoon mega schattig vind en er best wel veel betekenis aan hecht. De veer vind ik erg mooi geïllustreerd en aangezien ik dit ooit als een tattoo wil vond ik het een mooie inspiratie om op te hangen op mijn kamer, het heeft gewoon een hele mooie betekenis.

1

Eenmaal thuis ben ik aan de slag gegaan. Ik had twee fotolijstjes bij de Action gekocht in een iets groter formaat dan de kaarten zelf zodat ik er nog een mooie achtergrond bij kon knutselen. Ik sneed papier op het formaat van het fotolijstje en pakte mijn waterverf erbij. Ik koos voor de kleur lichtblauw, wat mijn favoriete kleur is, maar aangezien ik dit een beetje saai vond heb ik er een beetje paars doorheen geblend. Zo zie je op sommige stukjes een paarse gloed erover heen. Dit vond ik een dromerig effect geven, iets wat ik juist wou creëren.

2

Nadat de verf opgedroogd was ben ik met een beetje lijm over de papiertjes gegaan en heb er gouden glitters opgestrooid, om een nog beter dromerig effect te creëren. Doordat de lijstjes bij het raam komen te hangen geven de gouden glitters een mooi effect als de zon er op schijnt. Nadat dit ook weer was opgedroogd heb ik de kaarten en de achtergrondjes in de lijstjes gedaan.

3

Met een hamer heb ik twee spijkers in de muur geslagen en de lijstjes opgehangen. Ik vind het echt zo leuk staan en mijn lege muur is gelijk opgepimpt. Doordat ik er mijn eigen draai aan heb gegeven is het helemaal mijn stijl geworden en ben ik er enorm blij mee.

4

De kaarten van Jots waren € 1,25 per stuk en zijn op A6 formaat. Je had ze ook nog een slag groter, maar ik vond dit formaat perfect voor aan mijn muur. De fotolijstjes komen van Action en zijn tussen de € 0,85 cent en de € 1,50 in. Een prima budgetproof decoratie dus! :)

Wat hebben jullie op jullie kamer hangen?

xox
Anneleen

5 gedachtes over “Roomspiration: Jots Kaartjes

  1. Heel leuk gedaan! Ik ben wel benieuwd naar hoe jedie achtergrond gemaakt hebt, want ik kan het me niet direct inbeelden… Ik ga binnekort van kamer verhuizen en ook nieuwe kaders ophangen in mijn nieuwe kamer, maar mijn kaders die ik heb zijn ook iets te groot dus dit zou wel een leuke oplossing zijn! Al zijn mijn foto’s heel anders… Mijn foto’s zijn zwart-witte personenfoto’s en mijn kaders zijn beige (de muchen zijn donker mokka) dus als je een idee hebt voor een achtergrond en me kan zeggen hoe ik het moet doen, dan hoor ik het graag! :D Want deze vind ik heel mooi gedaan, maar iets te donker voor mijn foto’s :p

    1. Dankjewel :)

      Je moet het het papiertje wat standaard in je fotolijstje zit eruit nemen en dat formaat op een wit papier uitsnijden. Dan pak verf (ik heb waterverf gebruikt aangezien dit vaak nog wat transparant is) en je verft het achtergrond papiertje gewoon in de kleur of kleuren die jij wilt. Dit laat je goed opdrogen. Je kan het aan het einde nog opleuken met glitters of andere versiersels. Als dit allemaal klaar is stop je eerst de foto in het lijstje en dan de achtergrond met de geverfde kant naar beneden en tada, je eigen achtergrond in het fotolijstje! :)

      Ga je een kleur accent in je nieuwe kamer doen? Dan is het leuk om die kleur te gebruiken voor je achtergrond in je fotolijstjes. Ik heb mijn kamer creme wit met donker grijs en heb turquoise kleuraccenten in mijn kamer (lampjes, waxinelichtjes, kaarsen, dekbed, fotolijstjes etc.) dus ik heb die kleur gebruikt als achtergrond. :)

      Laat me weten als het gelukt is! :)
      x

      1. Ik ga me er eens mee bezighouden als ik pauze heb van het studeren komende week! :D En ja mijn accentkleur wordt limoengroen (dus fris groen eig). Dus ik moet nog eens kijken hoe ik de foto’s en achtergronden kan doen :-) Want het zijn zwart-wit foto’s van the Beatles dus ik zou ze nog lang en veel willen gebruiken haha! :D

  2. Hoi Anneleen,

    Wat leuk om te lezen dat je onze winkel zo leuk vindt! Super dat je dat ook nog eens deelt. Super leuk idee met de kaarten, we hebben tegenwoordig zelfs posters, houten huisjes en een kalender van dit merk en krijgen soort gelijke spullen binnen van dots design.

    Wie weet tot ziens!

    Groet van het KKEC-team

Geef een reactie

