H&M Smoky Desert Eyeshadow Palette

Banner

Vandaag heb ik een review over het oogschaduw palette van H&M. Dit Smoky Eyeshadows by H&M palette genaamd ‘Smokey Desert’ heeft vijf prachtige kleuren. In dit palette vind je drie bruine en twee blauwe tinten en als jullie mij een beetje kennen weten jullie dat blauw één van mijn favoriete kleuren is. Ben je benieuwd naar deze oogschaduw palette? Kijk dan zeker even verder! :)

Het palette zit in een mooi zwart doosje met een transparante deksel waardoor je de kleuren al kan zien, zo weet je direct welk palette je hebt. Op de deksel staat met grote dunne letters ‘Smoky’ en met kleine dikke letters ‘Eyeshadows’. De verpakking is best stevig en sluit goed. Ik vind het een basic maar toch mooie verpakking hebben.

1

Helaas hebben de kleuren geen namen, alleen nummers. Zo is ‘nummer één’ een gouden kleur, ‘nummer twee’ een koperen kleur, ‘nummer drie’ een turquoise kleur, ‘nummer vier’ een donkerblauwe kleur en als laatste ‘nummer vijf’ een donkerbruine kleur. Ik vind dat deze vijf kleuren erg mooi bij elkaar aansluiten en ben er dan ook zeker van dat je met dit palette een paar mooie ooglooks mee kan maken. Van elke kleur zit er 1,5 gram in een pan, in totaal heb je dus een palette met 7,5 gram aan oogschaduw.

2

Het pigment is redelijk van deze oogschaduws. Sommige kleuren zijn beter gepigmenteerd dan de anderen. Zo zijn de gouden en de koperen kleuren met één swatch bijna transparant. De turquoise en de donkerbruine kleuren zijn het beste gepigmenteerd en geven na één swatch al een prachtige swatch. De donkerblauwe kleur daar in tegen is heel slecht gepigmenteerd en werkt heel stroef. Er komt bijna geen kleur vanaf met één swatch.

Op de foto met de swatches heb ik twee laagjes gebruikt. Zoals je ziet zijn de gouden en de koperen kleur dan een heel stuk beter te zien. De turquoise en donkerbruine kleur hebben eigenlijk geen tweede laag nodig. Bij de donkerblauwe kleur heb ik drie á vier laagjes moeten gebruiken tot de kleur een beetje tot zijn recht kwam.

3

Ik ben erg verrast door dit oogschaduw palette van H&M. Het heeft prachtige kleuren die perfect op elkaar aansluiten. Ze zijn redelijk tot goed gepigmenteerd behalve de donkerblauwe kleur. Nu is dit voor mij geen ramp, want ik vond de donkerblauwe kleur het minst mooie uit dit palette, maar als je deze kleur echt wil gebruiken dan moet je zeker een aantal laagjes over elkaar aanbrengen. De oogschaduws zijn niet heel kruimelig, waardoor er weinig fall out is. Een grote aanrader dus! :)

Dit oogschaduw palette is te koop in de H&M winkels of online voor € 4,99.

xox
Anneleen

2 gedachtes over “H&M Smoky Desert Eyeshadow Palette

    1. Dankjewel voor je reactie! :)

      Ik ben er ook nog een beetje mee aan het spelen qua ooglook, maar het is zeker een mooi palette voor die prijs! :) Er zijn ook nog andere kleurtjes in de winkel en online, roze tinten, donkere tinten, nude tinten… Zeker eens de moeite waard om naar te kijken!

      x

Geef een reactie

