The Fault In Our Stars

banner

Gisteren is de verfilming van het boek ‘The Fault In Our Stars’ uitgekomen in de bioscoop. Ik ga er begin augustus heen samen met mijn bestie Reina en was daarom ook extra nieuwsgierig naar dit verhaal. Aangezien Reina al een hele tijd fan is van de boeken van John Green en ze vrijwel allemaal heeft, heb ik het boek van The Fault In Our Stars geleend van haar. Ik ben echt een hele slechte lezer en geef het ook al vrij snel op als ik niet in een verhaal kan komen. De eerste keer dat ik dit boek wou lezen kwam ik er dan ook echt niet doorheen en gaf ik hem terug aan Reina. Toch begon het een half jaar later weer te kriebelen en wou ik toch nog een poging wagen. En met succes want binnen een week had ik het boek uit! :)

The Fault In Our Stars gaat over het zestienjarige meisje Hazel, die aan een vorm van kanker lijd. Hazel gaat naar een ‘cancer support group’ en ontmoet daar Augustus. Augustus heeft zijn vorm van kanker overwonnen maar dit kostte hem wel een been.

Hazel en Augustus raken bevriend en lenen elkaars lievelingsboek uit. Hazel’s favoriete boek is ‘An Imperial Affliction’ geschreven door de Nederlandse Peter van Houten. Dit boek gaat over het zieke meisje Anna, maar het boek eindigt midden in een zin waardoor Hazel er nooit achter is gekomen wat er met Anna, haar moeder, de “Dutch Tulip Man” en de hamster Sisyphus gebeurd. Door een verrassing van Augustus gaan Hazel, haar moeder en Augustus naar Amsterdam om Peter van Houten op te zoeken en antwoorden te vragen over het boek.

1

Na dit tripje naar Amsterdam veranderd hun leven en gebeurd er van alles. Wat dit is? Dat moeten jullie zelf maar gaan lezen! ;) Maar wees voorbereid en zorg dat je een paar tissues bij de hand hebt.

Na een beetje moeite te hebben gehad om in het verhaal te kunnen komen, werd ik er toch helemaal ingezogen. Ik wou maar meer en meer lezen en weten hoe het zou aflopen. Als je dus eenmaal in het verhaal zit is het een erg meeslepend verhaal. John Green schrijft fantastisch en heel mooi. Omdat ik het boek in het Engels heb gelezen moest ik af en toe wel eens een vertaling van een woord opzoeken, maar over het algemeen is het goed te lezen in het Engels en zou dit dan ook eerder aanraden dan in het Nederlands. Er staan prachtige quotes in die veel meer indruk op je maken in het Engels.

Wat ik ook erg leuk vind aan het verhaal is dat het voor een groot deel in Amsterdam afspeelt. Nu weten jullie inmiddels wel dat ik een beetje verliefd ben geworden op die stad en herkende dan ook erg veel. Het word heel duidelijk omschreven waardoor je een perfect beeld erbij krijgt.

2

Nu ik dit boek heb gelezen kan ik echt niet wachten om de film te zien. :)

Wat vonden jullie van het boek en de verfilming?

xox
Anneleen

Geef een reactie

