Music Monday #01

Music Monday

Vanaf vandaag begin ik elke eerste maandag van de maand met een ‘Music Monday’. In deze blog posts deel ik elke maand een liedje met jullie die ik op dat moment leuk vind en veel heb geluisterd. Zo kan ik mijn muzieksmaak met jullie delen en ontdekken jullie hopelijk een paar leuke bandjes en/of artiesten. :)

Deze eerste ‘Music Monday’ besteed ik aan de band MAGIC!. Jullie kennen misschien het nummer ‘Rude’ wel die een paar maanden geleden best vaak gedraaid werd op MTV en Xite, voor de rest is deze band vrijwel onbekend. MAGIC! is een Canadese band met reggae invloeden. De band bestaat uit Nasri Atweh (zanger), Mark Pellizzer (gitarist), Ben Spivak (bassist) en Alex Tanas (drummer). Ze braken door met hun eerste single ‘Rude’ die in de Canadese hitlijsten op nummer 6 stond, maar in de Amerikaanse, Australische en Nieuw-Zeelandse hitlijsten zelfs een tijd op nummer 2 heeft gestaan!

Magic!
© Google.com

Sinds 1 juli 2014 is hun debut album ‘Don’t Kill The Magic’ uit en ik kan niet ontkennen dat ik deze CD al een paar dagen non stop aan het draaien ben. Het album is erg catchy en geeft me een heerlijk zomers gevoel. Je hoort de reggae invloeden erg goed in de muziek terug, maar toch is niet elk nummer in dit reggae stijltje. Mijn keuze voor de eerste ‘Music Monday’ was dan ook niet heel moeilijk, dat moest een nummer van dit album worden! Ik wou heel graag mijn favoriete song van het album ‘Mama Didn’t Raise No Fool’ met jullie delen, maar na een tijdje op YouTube te hebben rondgekeken vond ik alleen maar versnelde versies van dit nummer. Helaas! Dan maar mijn tweede favoriete song van ze, die ook niet verkeerd is! ;)

Deze single ‘Don’t Kill The Magic’ (zelfde naam als het album) is sinds april 2014 uit in Canada. Hier in Nederland heb ik hem nog nooit op de radio gehoord of op tv gezien. Alhoewel je in deze song niet echt de reggae invloeden hoort is het wel een mooi en catchy liedje. I like! :)

Als jullie ‘Don’t Kill The Magic’ leuk vonden, neem dan zeker even de tijd om het gelijknamige album te beluisteren!

Klik hier voor de website van MAGIC!

Wat vinden jullie van deze band? :)

xox
Anneleen

2 gedachtes over “Music Monday #01

Geef een reactie

