Tamagotchi

banner

Tamagotchi’s, wie kent ze nog van vroeger? Toen ik klein was heb ik hier heel veel mee gespeeld. Mijn eerste Tamagotchi was een donkerblauw eitje met gele randjes. Ze waren toen der tijd net nieuw en voor het eerst in Nederland. Het was een grote rage en bijna iedereen uit mijn klas had er wel één. Deze virtuele huisdiertjes gingen werkelijk waar overal mee naar toe, zelfs naar school. Ze zaten dan in je jaszak en met het excuus dat je even naar de wc moest ging je stiekem je Tamagotchi eten geven. Of ze lagen thuis en terwijl jij op school zat liet je één van je ouders voor het beestje zorgen. Daarna kwamen er verschillende versies uit, waarbij je de Tamagotchi met anderen Tamagotchi’s kon verbinden. Zo konden ze samen spelen en kon je cadeautjes geven aan elkaar. Ik spaarde mijn zakgeld op om een knalroze nieuwe Tamagotchi te kopen en had er uiteindelijk pas één toen er alweer een nieuwe versie was. Maar ik was blij! :)

Nu zie je deze virtuele huisdiertjes niet meer zo veel. Er is onlangs een nieuwe versie van de Tamagotchi uitgekomen, maar ik heb niet het idee dat deze nou zo populair is. Vorige week vond ik mijn oude Tamagotchi weer terug, helaas deed hij niets meer. Maar na een nieuw batterijtje erin te hebben gedaan en op het ‘reset’ knopje te hebben gedrukt begon de Tamagotchi ineens te piepen en verscheen er een springend eitje op het scherm. Even begon het weer te kriebelen en wachtte ongeduldig af tot het eitje zou uitkomen en er een zwevend zwart bolletje op het scherm tevoorschijn kwam. Binnen no time was ik de tijd vergeten en zat ik dit beestje eten te geven en spelletjes ermee te spelen.

1

Op het moment dat ik foto’s aan het maken was van de Tamagotchi ‘groeide’ de Tamagotchi. Zo verscheen er ineens een soort ‘Jigglypuff’ (dat roze beestje uit Pokémon die iedereen altijd in slaap zong) achtig beestje op het scherm. Super schattig natuurlijk! Ik speelde nog even door en zette hem op pauze, want ja die optie zat op deze Tamagotchi na heel lang zoeken hahah.

2

Het was even leuk om er weer mee te spelen en weer even dat gevoel van vroeger te ervaren. Maar nu vijf dagen later staat de Tamagotchi nog steeds op pauze hahah.

Hebben jullie een Tamagotchi (gehad)?
Zo ja, wat zijn jouw herinneringen eraan? :)

xox
Anneleen

Een gedachte over “Tamagotchi

Geef een reactie

