What’s In My Bag Festival Edition

banner

Vandaag heb ik een ‘what’s in my bag festival edition’ voor jullie. Hier laat ik, zoals de naam al zegt, zien wat ik meeneem naar een festival wat in dit geval Pinkpop is. Altijd handig om te weten voor de mensen die voor het eerst naar een groot festival gaan, maar vooral leuk om te bekijken.

Ik neem mijn aztec rugzak van Claire’s mee. Dit is op dit moment mijn favoriete rugzak en hier past ook lekker veel in. Als je meer over deze rugzak wil weten kijk dan even naar deze blog post.

Het eerste wat ik meeneem zijn natuurlijk mijn tickets voor Pinkpop zelf. Zonder deze tickets kom je het festivalterrein niet op en heb je dus helemaal niets aan deze blog post hahah.

Ik heb mijn normale portemonnee vervangen voor een mini portemonneetje met een cassettebandje erop. Hierin heb ik wat briefgeld zitten, mijn ID kaart en mijn zorgverzekeringpasje. Dat laatste pasje is altijd handig voor als er iets met je gebeurd. Ook kan ik mijn muntjes voor eten en drinken mooi in dit zakje kwijt. Ik heb een keycord aan het portemonneetje gehangen zodat ik hem aan mijn broek kan vastknopen en het portemonneetje in mijn broekzak kwijt kan, zo hoef ik hem niet elke keer uit mijn tas te halen.

Wat je ook niet mag vergeten zijn oordopjes! Door al die harde muziek op festivals kun je een gehoorbeschadiging oplopen, oordopjes zijn dus echt een must! Ik heb mijn oordopjes van Beter Horen. Dit was een setje van Noizezz in samen werking met toen nog TMF. In dit setje kreeg je twee groene plugjes en vier verschillende maten oordopjes, zo zit er voor iedereen een goede maat bij. Ik heb deze oordopjes nu al vier jaar en ik neem ze altijd mee naar concerten en festivals. Ze zitten goed, je hoort de muziek nog perfect maar hebt na het concert geen last van een piep of een ruis in je oren.

1

Zonnebrand en een zonnebril zijn ook zeker een must voor een festival. Vaak is het rond die tijd mooi weer en door dat je de hele dag buiten staat verbrand je snel. Smeer je dus altijd goed in!

2

Ik neem ook altijd waar ik heen ga mijn mobiel en mijn iPod mee. Aangezien mijn iPod best snel leeg gaat heb ik een Powerbank gekocht. Dit is een batterij die je met je iPod kabeltje aansluit en dan laad die je iPod op. Ideaal, helemaal als je op een festival bent.

3

Sinds ik mijn Polaroid camera heb neem ik hem, als het even kan, overal mee naartoe. Ik vind het gewoon heel leuk om herinneringen vast te leggen en op een festival heb je toch vaak een enorm leuke tijd die natuurlijk vastgelegd moet worden! :)

4

Naast mijn Polaroid camera neem ik ook mijn normale foto camera en een extra batterij mee. Hiermee kan je goede foto’s maken bij optredens die je echt niet wilt missen. Op mijn lijstje voor zaterdag staan HAIM, John Mayer, Bastille en natuurlijk The Rolling Stones!

5

Ook neem ik mijn oude make up tasje mee. Hierin heb ik een spiegeltje, Catrice Mattifying Oil Control Papers, oogpotlood, Babylips, een mini flesje van Avril Lavigne’s Black Star parfum, haarspeldjes, elastiekjes, wattenstaafjes, ibuprofen en pleisters. Zo kan ik halverwege de dag mijn oogpotlood en foundation bijwerken. Ik neem voor de zekerheid altijd een paar ibuprofen mee mocht je niet goed worden. Pleisters zijn ook echt een must! Als je een dag lang rond loopt op een festival krijg je vaak snel blaren dus dan zijn pleisters een uitkomst.

6

Natuurlijk kan een deodorant niet ontbreken. Ik neem de 8×4 Lemon Rush mee. Dit vind ik een hele fijne frisse geur voor als het warm is. Ook heb ik een pakje refreshing doekjes mee om je handen mee schoon te maken na een toilet bezoek. Ik heb wel eens meegemaakt dat de waterkraantjes het niet meer deden op een festival en met deze doekjes kan je dan toch nog je handen schoonmaken. Natuurlijk kan je ook een tubetje desinfecteer gel meenemen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo fijn.

7

Het is handig om voor de zekerheid altijd een regenponcho mee te nemen. Paraplu’s zijn verboden op festivals en als het dan toch gaat regenen blijf jij mooi droog. Mijn regenponcho heeft blauwe stipjes en is van de Xenos, waar je al regenponcho’s kan krijgen vanaf 99 cent.

Omdat er dit jaar extra drinkwater kraantjes op Pinkpop geplaatst zijn in verband met het warme weer wat word verwacht is het handig om een plastic beker mee te nemen. Zo kan je altijd gratis je beker vullen met water.

Een pakje zakdoekjes is ook altijd handig en heb ik dan altijd standaard bij me.

8

Wat ik verder nog in mijn tas heb zitten is een pakje kauwgom, een plastic tasje, een vest en een slotje. Het is slim om een plastic tasje mee te nemen waar je de zonnebrand in kan doen. Mocht de dop er onverwachts af gaan dan heb je niet je hele tas onder de zonnebrand zitten. Een reis slotje is ook altijd slim, zo zijn je spullen goed beschermd tegen diefstal.

Wat is jullie festival musthave? :)

xox
Anneleen

Geef een reactie

