Een Dagje Amsterdam Met Reina & Anneleen

Banner

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver, Reina en ik zouden gaan shoppen in Amsterdam. Na dat het twee weken geleden niet door kon gaan omdat Reina ziek was geworden, hadden we er nu alleen nog maar meer zin in! We zijn uiteraard goed geslaagd, maar dat gaan jullie later in een shoplog nog zien, en hadden er super lekker weer bij. Daarom hebben we een soort plog voor jullie gemaakt van deze dag. :)

We hadden om half elf afgesproken bij Starbucks op Amsterdam Centraal. Daar hebben we natuurlijk eerst een half uur gezeten met een de nieuwste frappuccino’s van Starbucks, Mocha Coconut en Mocha Cookie Crumble. Altijd als Reina en ik afspreken in Amsterdam hangen we eerst een half uur of langer bij Starbucks omdat je daar gewoon ontzettend chill kan zitten. Ook was het tijd voor cadeautjes bij Starbucks aangezien we een paar dingen te vieren hadden.

1. Ik ben geslaagd voor mijn opleiding.
2. Reina is geslaagd voor haar auto theorie.
3. We zijn nu precies 2 jaar vriendinnetjes.
4. Ik heb weer een persoonlijk doel bereikt.
5. Reina was vorige week jarig.

Kortom we hadden genoeg om te vieren. Na onze frappuccino’s zijn we de stad in gegaan. Als eerste gingen we naar de H&M op de dam waar we wel bijna een uur hebben rondgelopen, kleding gepast en nog meer rond gekeken. Op de Dam scheen de zon volop dus was het super warm!

1     2

Vervolgens zijn we de Kalverstraat in gegaan waar we uitgebreid de tijd voor hebben genomen aangezien hier bijna al onze favoriete winkels zitten. Forever 21, Pull & Bear, River Island, Urban Outfitters, Claire’s, Flormar, American Book Center… Al deze winkels hebben we bekeken voor we de Leidsestraat in gingen. Ik hou er van om door de Leidsestraat te lopen omdat je hier langs de grachten komt, wat er altijd super mooi en gezellig uit ziet. Ik ben echt een beetje verliefd op Amsterdam. Na Lush, Brandy & Melville en Subdued zijn we naar de MacDonalds geweest. Het was inmiddels al half drie en hadden nog niet geluncht. Hier namen we uiteraard allebei een happy meal. :) In ons happy meal zaten boekjes over olifanten en vulkanen waarin stickers zaten, laten we zeggen dat we de MacDonalds uit liepen met onze telefoons onder de olifanten en vulkanen stickers hahah.

3     4

Na de MacDonalds gingen we naar de H&M op het Leidseplein waar we ook een tijdje hebben rond gekeken. Hierna namen we de tram richting de Kalverstraat omdat Reina iets moest ruilen bij de Forever 21 en ik nog wat bij de Pull & Bear wou kopen. Toen gingen we door naar Frozz, hier kan je Frozen Yoghurt met toppings uitkiezen. Reina had een mixed Frozz met pistachenootjes, blauwe bessen en witte chocola en ik had een naturel Frozz met kokosnoot, bruine chocola en kletskop koekjes.

5     6

We namen onze Frozz mee en liepen door naar het Vondelpark. Hier gaan we standaard altijd heen als het mooi weer is. We zochten een plekje in het gras, wat niet zo’n heel slim idee was aangezien het gras nog nat was… Gevolg? Onze broeken waren helemaal nat hahah! We legden al onze tasjes bij elkaar en hadden uiteindelijk tien goed gevulde tasjes, een geslaagde shopsessie dus! :) Ook moest er natuurlijk een foto gemaakt worden van onze twee matching birthday armbandjes! De armbandjes met houten balletjes en kruisjes heeft Reina gekocht voor mijn verjaardag afgelopen november en de armbandjes met het gouden ronde plaatje waarin ‘Rebel’ gegraveerd staat heb ik gekocht voor Reina haar verjaardag. :)

7     8

Ik had een tijdje geleden ook waterverf gekocht en ben toen druk aan het verven geslagen. Van één van de tekeningen heb ik een kaart gemaakt voor Reina omdat we twee jaar vriendinnetjes zijn. En natuurlijk kon er niet een besties selfie ontbreken in het Vondelpark! :) Rond een uur of zes zijn we weggegaan uit het Vondelpark en liepen we door naar Paradiso, waar ik een polaroid heb gemaakt aangezien Paradiso een plek is waar Reina en ik allebei veel herinneringen aan hebben. Zo hebben we veel concerten daar samen gezien, maar was het ook gelijk de plek waar we elkaar voor het eerst echt hebben “ontmoet”.

9     10

Eenmaal aangekomen op het station kochten we nog wat eten en gingen we weer bij Starbucks zitten. We konden de verleiding niet weerstaan en namen allebei nog een keer een frappuccino. Reina had een Vanilla Cream en ik had weer een Mocha Coconut aangezien die op dit moment mijn favoriet is. :) Daarna moesten we ons haasten voor de trein. Ik weet niet wat het met ons is maar wij komen ruim van te voren op het station en uiteindelijk moeten we ons altijd weer haasten om de trein toch nog te halen hahah.

11a     12

In juli gaan we weer een dagje naar Amsterdam, ik heb er nu al zin in! :)

xox
Anneleen (en Reina)

2 gedachtes over “Een Dagje Amsterdam Met Reina & Anneleen

Geef een reactie

