Shoplog: Rainy Amsterdam

banner

Zaterdag 10 mei ben ik met mijn papa naar Amsterdam geweest. Het plan was om naar het Rijksmuseum te gaan en daarna nog even te shoppen, helaas was het zulk slecht weer dat we onze planning hebben moeten aanpassen. In plaats van het Rijksmuseum zijn we even de stad in geweest, tussen de regenbuien door en zijn we daarna naar Schiphol gegaan. Gelukkig is het uiteindelijk toch nog een hele leuke en gezellige dag geworden! En het Rijksmuseum? Die komt nog wel een andere keer! :)

Het regende keihard en toen we eenmaal bij het Rijksmuseum aankwamen stond er een rij van ruim een uur, buiten in de stromende regen. We zijn snel het Cobra Café ingedoken en hebben daar lekker wat warms gedronken in de hoop dat de regen minder zou worden. Helaas was dit niet het geval en hebben we onze planning omgegooid. De kaartjes voor het Rijksmuseum zijn gelukkig een jaar geldig, dus we gaan eind mei op een vroege ochtend een nieuwe poging wagen. We zijn even de stad in geweest, waar het mega rustig was! Amsterdam is normaal gezien altijd mega druk, ik had dit dan ook nog nooit meegemaakt in Amsterdam hahah. Ideaal was het wel, zo kon je lekker in alle winkels snuffelen. Ik ben bij een aantal winkels geweest waaronder Lush, Brandy & Melville, Hema, Pull & Bear, Forever 21 en H&M. Bij de laatste drie winkels begon het weer hard te regenen dus toen zijn we snel richting het centraal station gelopen om naar Schiphol te gaan. Na een tijdje in de winkels op Schiphol te hebben gekeken begon het weer wat op te klaren en zijn we naar het panorama terras gegaan waar je de vliegtuigen ziet weg gaan. Uiteraard heb nog een paar leuke dingentjes kunnen scoren! :)

Deze sweater komt van Pull & Bear. Deze winkel was net drie dagen geleden geopend in Amsterdam en wonder boven wonder was het voor een nieuwe winkel redelijk rustig. Ik ken de winkel al langer en vind het over het algemeen een hele leuke winkel met leuke kleding en accessoires. Deze trui is lekker zacht en niet te warm, gewoon precies goed voor het voorjaar en het najaar. Er staat een niet al te opvallende maar vrolijke print op de voorkant: “Hawaii 85”. Het getal 85 is in een bloemenprint, wat ik overigens heel schattig eruit vind zien.

1

De ketting die ik heb gekocht is van Brandy & Melville. Ik wou een lange ketting hebben en dacht dat deze aardig lang was, maar toen ik hem thuis om had viel dat nog wel een beetje tegen. Dat maakt niet uit, het blijft een leuke ketting! Aan allebei de kettingen hangt een driehoek met een gat en ook op allebei zit een soort aztec printje gedrukt. Ze kettingen zitten aan elkaar vast.

2

Bij de Hema kocht ik dit leuke dekbed overtrek. Ik zag hem al in het foldertje staan en wou hem gelijk hebben. Bij mij in de stad hadden ze hem nog niet in het assortiment, gelukkig in Amsterdam wel! Het is een grijs dekbed met witte sterren erop, maar als je hem om draait heb je een wit dekbed met grijze sterren. Grijs past goed bij mijn kamer en ik hou van sterren, daarbij had ik ook nog een nieuw dekbed nodig dus dit kwam perfect uit.

3

Bij Lush kocht ik een Bath Ballistic. Ik heb nog geen ervaring met Lush producten, behalve de lipscrubs. Wij hebben thuis geen bad, maar aangezien ik over 25 nachtjes een lang weekend in een vakantiepark zit met een bad, wou ik dit eens uitproberen. Ik heb gekozen voor de ‘Phoenix Rising’ bath ballistic. Alleen het uiterlijk ziet er al gaaf uit, mooi paars met gouden shimmers en glitters! Phoenix Rising heeft een kruidige geur, waar ik op zich best wel van houd. Ik ruik er kaneel en sinsasappel in terug, maar deze bath ballistic doet me ook een beetje denken aan de geur van de Pumpkin Spice Latte’s en de Chai Tea Latte’s van Starbucks. De verkoopster in de winkel vertelde me dat Phoenix Rising een erg fijne bath ballistic is voor als je een vermoeide dag hebt gehad en veel hebt moeten lopen. Hij schijnt goed te zijn voor je bloedsomloop en maakt je relaxt, daarbij laat het ook nog een verzorgend laagje achter op je huid. Ik ben benieuwd hoe Phoenix Rising mij gaat bevallen!

4

Pull & Bear:
Sweater Hawaii 85 € 25,66

Brandy & Melville:
Ketting € 8,00

Hema:
Dekbed overtrek € 8,00

Lush:
Phoenix Rising 100 gram € 6,05

xox
Anneleen

2 gedachtes over “Shoplog: Rainy Amsterdam

Geef een reactie

