Ik Ben Geslaagd!

Banner

Het is jullie misschien wel opgevallen dat ik de afgelopen week vrij weinig blog posts heb gemaakt, dit heeft een reden. Ik was namelijk super druk met mijn studie. Zoals sommige van jullie wel weten zit ik midden in mijn examenjaar, dit betekend heel veel verslagen maken, presentaties in elkaar zetten en daarbij moet ook nog eens alles extra mooi en netjes eruit zien, want dat krijg je als je de studie grafische vormgever doet, dan accepteren ze geen verslag gemaakt in Word. Maar aan al dat harde werken en weekenden achter mijn laptop geplakt te zitten om alles op tijd af te krijgen is een eind gekomen… IK BEN GESLAAGD! :)

Woensdag 23 april had ik mijn Proeve presentatie op mijn stage. Dit was mijn laatste onderdeel van mijn examens, en oh wat was ik zenuwachtig! Om tien uur stond mijn vakdocent voor de deur en toen kon het “feest” beginnen. Na ongeveer drie kwartier kreeg ik dan eindelijk de verlossende woorden… Ik was geslaagd! Alle druk en stress gleed langzaam van mijn schouders af en was zo blij.

Vrijdag 25 april was dan mijn aller laatste stage dag. Ik heb ruim zeven maanden met heel veel plezier stage gelopen en vind het dan ook best jammer dat het nu voorbij is. Voor ik weg ging kreeg ik nog een enorme bos bloemen en een H&M giftcard als bedankje, super lief! :) En dan heb ik nu zomervakantie! Ik besef het nog steeds niet helemaal, voor mijn gevoel ben ik nog niet klaar en ga ik volgende week gewoon weer naar stage, zit ik weer weekenden en nachtenlang aan verslagen te werken, maar het hoeft niet meer!

Als ik zo terug kijk op deze bijna vijf jaar (om precies te zijn vier jaar en acht maanden) studietijd, kan ik oprecht zeggen dat ik heel veel beleefd heb. Veel leuke, maar ook veel minder leuke tijden. Ik heb keihard moeten strijden om mijn diploma te halen en heb mijzelf continue moeten bewijzen. Ik heb heel vaak eraan gedacht om maar gewoon te stoppen met school. Mijn absolute hoogtepunten van deze jaren waren toch zeker wel de reisjes die we hebben gemaakt vanuit school. In het eerste jaar gingen we op een kennismakingskamp naar Sneek, in het tweede jaar gingen we een week naar Berlijn, waar we heel erg veel vrijheid hadden, en in het derde jaar kregen we geld van school mee en mochten we zelf bepalen waar we heen gingen, zonder leraar! Ik ben toen met dertien andere studenten naar Parijs gegaan. We hebben een busje en een auto gehuurd en een hostel geregeld en zijn toen naar Parijs vertrokken voor drie dagen en het was geweldig! Niemand op school had gedacht dat dit ons zou lukken, maar we zijn er toch geweest!

Nu ga ik eind mei nog één keer naar school toe om mijn diploma op te halen, maar tot die tijd ga ik eerst heel hard bijkomen van deze drukke periode en vooral heel veel genieten! :)

xox
Anneleen

Een gedachte over “Ik Ben Geslaagd!

Geef een reactie

