A Week In My Life #02

Banner

Ik heb voor jullie weer een ‘A Week In My Life’. Jullie krijgen dus weer een kijkje in mijn leven. Voor een week lang heb ik elke dag foto’s gemaakt van alles wat ik heb gedaan en meegemaakt heb. Van de Apenheul tot aan mijn laatste schoolvak examen en van een middagje Duitsland tot aan stage. Kijken jullie weer mee? :)

1. Zondag

Zondag 30 maart 2014:
Normaal gezien zet ik geen wekker op zondag, maar vandaag ging mijn wekker om half tien want we gingen naar de Apenheul. Ik ontbeet met ham kaas tosti’s en een glas verse jus d’orange. Daarna nam ik uitgebreid de tijd om me om te kleden en mijn make-up te doen. Toen ik dat allemaal had gedaan pakte ik mijn spullen bij elkaar wat ik meenam. Dit bestond uit een zonnebril, een klein wasbeer portemonneetje met wat geld, mijn ipod, oordopjes en natuurlijk kon mijn polaroid camera niet ontbreken! Rond kwart over twaalf gingen we op weg naar de Apenheul. De Apenheul was die dag alleen open voor seizoenskaarthouders. Eenmaal binnen liepen we eerst naar mijn favoriete aapjes namelijk de doodskopaapjes. Deze eigenwijze aapjes kropen in elke kinderwagen en keken in elke zak of er iets te eten in zat. Ook heb ik twee keer een doodskopaapje op mijn arm en schouder gehad. Heel apart want hun pootjes zijn ijskoud! We hebben tot ongeveer kwart voor vijf door de Apenheul gelopen en eenmaal bij het einde gekomen kon ik het niet laten om een doodskopaapje te kopen voor mijn verzameling aapjes hahah. Bij de uitgang kreeg iedere bezoeker een zakje apenkoppen. Omdat het nog een stukje rijden was besloten we om bij de McDonald’s wat te gaan eten. Ik nam een Happy Meal en voelde me gelijk weer even het kleine meisje van vroeger. Als we vroeger een dagje weg gingen aten we ook altijd bij de McDonald’s en kreeg ik ook altijd een Happy Meal. Eenmaal thuis aangekomen schreef ik nog een blog post over mijn top drie favoriete parfums, die je hier kan lezen. Ik bekeek nog een paar andere blogs en ben toen gaan slapen.

2. Maandag

Maandag 31 maart 2014:
Ik moest weer een dagje naar school. Ik zat nog altijd met mijn ondernemingsvaardigheden te worstelen terwijl ik al mijn andere vakken al afgerond had. Mijn wekker ging om kwart voor acht, ik kon iets langer liggen omdat mijn vader me afzette bij school en ik dus niet met het openbaar vervoer hoefde te reizen. Ik had ’s ochtends één van mijn favoriete t-shirts aangetrokken. Deze ‘Teenage Mutant Ninja Turtles’ t-shirt komt van Urban Outfitters en ben er nog elke keer heel blij mee. Om half tien was ik op school en ging ik samen met mijn lerares ondernemingsvaardigheden nog eens naar mijn ondernemingsplan kijken. Zij gaf me tips over wat ik het beste nog kon aanpassen. Ook keek ze naar mijn aantekeningen om te leren voor het eindgesprek. Ik heb de rest van de ochtend mijn aantekeningen moeten over schrijven. Om twaalf uur ging ik weer weg van school want ik zou samen met mijn vader naar Duitsland gaan. We hebben onderweg ergens koffie gedronken en om kwart voor twee kwamen we in Nordhorn aan. In Nordhorn zijn we eerst naar DM geweest, een soort Duitse Kruidvat, hier heb ik wat make-up en douchegels gekocht. Daarna gingen we door naar Marktkauf, wat een enorme supermarkt is. Hier hebben we nog wat boodschappen gedaan en hebben we ergens gegeten. Na ongeveer twee uur rijden kwamen we om zes uur weer thuis. ’s Avonds heb ik nog een blog post over de Apenheul geschreven, die je hier kan lezen. Daarna had ik mijn ondernemingsplan nog een keer aangepast en de definitieve versie naar mijn lerares gestuurd.

3. Dinsdag

Dinsdag 1 april 2014:
Toen mijn wekker ging en ik 1 april zag staan bij de datum, dacht ik dat het echt een 1 april grap was en dat ik nog wel even kon blijven liggen. Helaas was dit niet het geval want ik moest weer naar school. Wat voor mij begon als een saaie doodnormale schooldag veranderde die middag al snel. Ik was rond tien uur op school en moest gelijk meedoen met een les ondernemingsvaardigheden. Samen met Sander en Ben uit mijn eigen klas zat ik in een vierdejaars klas de les te volgen. Na de les was er pauze, waarin ik met Ben nog eens ons ondernemingsplan doornam want na de pauze zou ik een proefgesprek over het ondernemingsplan krijgen. Dit was zo afgesproken omdat ik donderdag voor de derde keer mijn ondernemingsplan eindgesprek zou moeten doen. Ik ben normaal heel zenuwachtig voor dit gesprek en krijg de een naar de andere black out waardoor ik alles door elkaar ga halen en het niet meer weet. Mijn proefgesprek ging daar in tegen heel goed en aan het einde zei mijn lerares: “Gefeliciteerd, je hoeft donderdag niet meer te komen, je bent geslaagd!” Ik keek haar aan alsof ze gek was en zei: “Grapjas, het is één april, daar trap ik niet in!” maar het was echt zo! Ik was EIN-DE-LIJK geslaagd voor ondernemingsvaardigheden! :) Na mijn handtekening onder de formulieren te hebben gezet ging ik naar huis. Mijn moeder had al slingers opgehangen aangezien dit mijn moeilijkste vak was en ik hier zeker wel twee jaar mee geworsteld heb. Ze nam me mee naar de stad waar we een ijsje gingen eten om het te vieren. Ik nam de smaken koekjes, kokos en hazelnoot. Toen ik weer thuis was had ik foto’s gemaakt van mijn aankoopjes bij DM van de vorige dag. Mijn vader kwam aan het eind van de middag thuis met een cadeautje. Ik had het al een hele tijd over de nieuwe parfum van Escada genaamd ‘Born In Paradise’ en deze had hij gekocht omdat ik mijn ondernemingsvaardigheden eindelijk gehaald had. Super lief! ’s Avonds at ik kipnuggets in de vorm van dinosaurussen. Deze had ik vroeger altijd alleen toen waren ze opeens nergens meer te koop. In Duitsland vond ik ineens weer een doosje dino kipnuggets en ik kon het natuurlijk niet laten om deze te laten liggen hahah. Ik keek voor ik ging slapen nog een paar youtube filmpjes van beauty bloggers en ben tegen tien uur gaan slapen.

4. Woensdag

Woensdag 2 april 2014:
Vanochtend ging mijn wekker om zeven uur want ik moest weer naar stage. Het was die ochtend super mistig! Normaal zie je de overkant van de IJssel, maar dit keer kon je gewoon helemaal niets zien. Om half negen ging ik met de trein en om negen uur kwam ik aan op stage. Het pand waar mijn stage zit word opgeknapt, daarom zit er een hele witte hoes omheen. Er lopen de hele dag werklui voor de ramen en je hoort de hele dag geboor en geschuur. Best wel vervelend, maar inmiddels ben ik er wel aan gewend. Op stage mocht ik weer bezig met flyers ontwerpen. In mijn pauze ben ik naar de V&D gelopen waar bij ons New Look in zit. Dit is echt één van mijn favoriete winkels en ik neem er dan ook bijna elke week wel een kijkje. Dit keer heb ik niets meegenomen ondanks dat ik hele leuke sandaaltjes had gezien omdat ik volgende week naar Rotterdam ga waar een hele grote New Look staat, misschien vind ik daar nog wel veel leukere sandaaltjes. Na mijn pauze ging ik weer verder met flyers ontwerpen. Het was die dag zo rustig op stage en het was super mooi weer. Jack, de hond van mijn baas, lag op een gegeven moment dan ook uitgebreid op de bank in de zon. Jack is echt zo’n schatje! Om vijf uur was ik vrij en om half zes was ik thuis. ’s Avonds heb ik de shoplog van DM geschreven, die je hier kan lezen. Daarna heb ik mijn favoriete blogs nog even gecheckt.

5. Donderdag

Donderdag 3 april 2014:
Mijn wekker ging weer om zeven uur. Op de een of andere manier heb ik op donderdagochtend altijd dat ik voor een open brug sta te wachten. Bij ons gaat de brug echt al ruim van te voren omhoog, waardoor je soms wel tien minuten staat te wachten voor je er weer over kan, heel irritant! Ik had die dag voor het eerst mijn The Ramones t-shirt aan, die ik echt heel leuk vond staan. Ik had de onderkant in mijn broek gedaan aangezien het een heel lang shirt is, normaal doe ik dit nooit dus ik moest even wennen, maar ik vond het wel wat hebben. Eenmaal op stage kreeg ik nieuwe opdrachten dus kon weer lekker aan de slag. In mijn pauze ben ik naar de Etos gelopen waar ik de Zenner Tangle Free Brush heb gekocht. Ik heb er een korte review over geschreven die je hier kunt lezen. Om vijf uur was ik weer vrij en stond er een hele gave motor in de straat van mijn stage. Ik ben wat dat betreft best wel een tomboy, ik hou echt van gave motors! Hier moest dus natuurlijk een foto van gemaakt worden voor ik weg ging. Eenmaal thuis aangekomen ging ik barbecueën met mijn ouders. Dit was de eerste keer van het jaar dat we gingen barbecueën en zodra het mooie weer aanbreekt barbecueën wij redelijk vaak, het is makkelijk en zo gezellig. Ik vind het ook echt heerlijk om ’s avonds met het mooie weer nog een tijdje buiten te zitten. ’s Avonds ging ik de season finale van Twisted kijken samen met Reina. Wat een enorme plottwist was het einde!

6. Vrijdag

Vrijdag 4 april 2014:
De laatste dag van deze week dat mijn wekker om zeven uur ging voor stage. Ik deed de voordeur open en zag dat het regende… Mweh daar word ik niet vrolijk van! Ik fietste door de regen naar het station, waar ik over een houten plankje moest lopen om aan de overkant te komen omdat ze de hele weg hadden opengebroken. Wat mij die ochtend wel blij maakte waren mijn twee armbandjes die ik om had. Het houten armbandje met blauwe kruisje heb ik voor mijn verjaardag gekregen van mijn bestie Reina. Ik had hier zo lang om gezeurd hahah! Het tweede armbandje kreeg ik een paar weken geleden van mijn ouders, omdat ik zo druk en goed bezig ben op school. Ik was die ochtend alleen op stage en dat vind ik af en toe echt heerlijk. Gewoon lekker werken met keihard je favo nummers op. Die ochtend heb ik ‘Kensington – Streets’ zo vaak op replay gehad en werkte ondertussen aan de opdrachten die ik af moest hebben aan het eind van de dag. Om vijf uur was ik weer vrij en was tegen kwart voor zes weer thuis waar ik snel wat heb gegeten want om half zeven moest ik alweer weg. Vlak voor ik weg ging had ik mijn haar in een midden scheiding gedaan in plaats van mijn pony wat ik al jaren heb. Ik moet er echt nog heel erg aan wennen, maar vind het steeds leuker staan. Ook merk ik dat ik het leuker begin te vinden om te experimenteren met mijn haar. Dan een staart met een scrunchie, dan een messy bun of in dit geval een midden scheiding. Om half zeven had ik met Suzanne afgesproken waarmee ik naar de bios ging. We gingen naar de film ‘Hartenstraat’, wat echt een hele leuke film is! Het meisje Saar is super schattig en het is echt een typische feel good film, om dan nog maar te zwijgen over Benja Bruijning want dat is natuurlijk helemaal leuk uitzicht! ;) Na de film heb ik nog anderhalf uur gefietst met Suzanne, wat we wel vaker doen. We kletsen dan ondertussen zoveel dat we de tijd vergeten en uiteindelijk vaak veel langer fietsen dan dat we gepland hadden. Eenmaal thuis gekomen had Reina leuk nieuws, hierover gaan jullie aankomende week wel wat lezen.

7. Zaterdag

Zaterdag 5 april 2014:
’s Ochtends werd ik om half tien wakker. Ik ben naar beneden gegaan en heb eerst een hele tijd met Djierie mijn kat gespeeld. Na een tijdje was hij zo moe dat die in zijn mandje in slaap viel. Daarna heb ik een brunch voor mezelf gemaakt bestaande uit twee geroosterde broodjes met ei en ham, een danoontje en thee. Daarna ben ik een tijdje voor de tv blijven hangen want er was een Victorious weekend break op Nickelodeon, which means, AVAN JOGIA! Hahah het is en blijft echt mijn favoriete acteur. Daarna zapte ik langs wat muziekzenders waar HAIM ineens op was! Yaay! :) De rest van de middag heb ik achter mijn laptop doorgebracht want ik moest bezig voor mijn proeve opdracht. Ik heb een gedeelte van mijn Plan Van Aanpak gemaakt. ’s Avonds ging ik weer naar beneden en zag dit super schattige chocolade haasje op de kast staan. Hij heeft een echt belletje om het rode strikje zitten! De zaterdagavond is echt een familieavond de laatste tijd. Ik kijk vaak ‘Wie Ben Ik’ en ‘Weet Ik Veel’ met mijn ouders. Dit keer gingen we meedoen met het programma ‘Weet Ik Veel’. Mijn vader scoorde een 4,7, mijn moeder scoorde een 6,0 en ik scoorde een 7,8! Na het tv avondje ben ik nog weer even verder gegaan met mijn Plan Van Aanpak en ben ik tegen twaalf uur gaan slapen.

Dit was weer een kijkje in mijn leven. Zoals jullie kunnen zien bestaat het nu voornamelijk nog uit stage en het afronden van mijn opleiding, maar eind deze maand hoop ik te kunnen zeggen dat ik helemaal klaar ben met mijn opleiding en mijn diploma “in the pocket” heb.

xox
Anneleen

Geef een reactie

