Shoplog: DM

Banner1

Afgelopen maandag ben ik ’s middags met mijn vader naar Duitsland gegaan. Wij gaan vaak naar Nordhorn en Oberhausen, vandaag was Nordhorn aan de beurt. In Nordhorn staat ‘Marktkauf’, wat een enorme supermarkt is, je kan het een beetje vergelijken met een mall in Amerika, alleen is Marktkauf vergeleken met Amerika waarschijnlijk weer klein haha. Je kan hier van alles kopen, van je dagelijkse boodschappen tot aan kleding, tv’s, fietsen, noem het maar op. Ook zit ongeveer vier winkels verder op een DM, wat een soort Duitse Kruidvat is. Hier lopen ze voor met de Essence en Catrice collecties dan in Nederland en ook is hier een ander Duits budget make up merk verkrijgbaar: P2. Voor ik naar Duitsland zou gaan had ik een heel lijstje gemaakt met dingen waar ik naar wou kijken en toen we er eenmaal waren was het tijd om los te gaan in de winkels haha! :)

Als eerste begin ik met de douche producten. Ik was al een hele tijd op zoek naar de douchegels van Treaclemoon. Ik wist dat ze bij Albert Heijn XL verkrijgbaar waren, maar omdat wij niet een Albert Heijn XL in de buurt hebben, had ik deze nog steeds niet kunnen vinden. Toen ik wat in de DM rond liep viel mijn oog dan ook op de grote flessen van Treaclemoon. Ik rook aan alle geuren die ze hadden en vond ‘My Coconut Island’, ‘Her Mango Thoughts’ en ‘One Ginger Morning’ toch echt de lekkerste. Ik stopte One Ginger Morning in het mandje, aangezien ik al twee andere douchegels erbij had liggen met een mango geur en een kokosnoot geur. One Ginger Morning ruikt lekker fris naar limoen en cola snoepjes. De geur doet me ook heel erg denken aan de ‘Ginger Sparkle’ lijn van The Body Shop.

Treaclemoon ‘One Ginger Morning’ 500 ml: € 3,95

1

Ik hoorde ook allemaal goede verhalen over de douchegels van Balea, hier ging ik dan ook uiteraard naar op zoek. Ze zijn niet alleen super cheap maar ruiken ook echt heerlijk en drogen mijn huid niet uit, wat ik al snel bij goedkope douchegels heb. Ik nam ‘Mango Mambo’ en ‘Cocos & Nektarine’ mee. De Mango Mambo variant ruikt super zoet en fris, het doet me echt aan de zomer denken als ik deze geur ruik! De Cocos & Nektarine variant ruikt ook heel lekker naar vooral nectarines met een vleugje kokos er door heen. Deze douchegel doet me ook een beetje aan snoepjes denken, zo lekker zoet! :)

Balea douchegel 300 ml per stuk: € 0,65

2
3

Dan gaan we door naar de make-up. Maybelline make-up is in Duitsland veel goedkoper dan in Nederland. Ik was al een hele tijd op zoek naar de waterproof variant van ‘The Falsies Feather Look’ mascara, helaas had ik die in Nederland nog nooit gezien. Ik ging dus met heel veel hoop op zoek naar deze mascara in Duitsland, en ja hoor, daar hadden ze hem! The Falsies Feather Look mascara is echt mijn favoriete mascara en wou daarom ook heel graag de waterproof variant hiervan omdat dit soms toch wel heel makkelijk is.

Maybelline The Falsies Feather Look Waterproof mascara: € 9,35

4

Zoals ik al zei, Maybelline make-up is in Duitsland veel goedkoper dan in Nederland. Zo had ik in Nederland al drie weken staan twijfelen over een lipstick van Maybelline aangezien de prijs al bijna twaalf euro was, bleek dezelfde lipstick in Duitsland maar de helft te zijn! De Maybelline Color Sensational in ‘148 Summer Pink’ is nu dus in mijn bezit. Deze lipstick heeft een hele mooie roze kleur met vooral heel veel shimmers er in. Ik vind dit echt een hele leuke lipstick voor in de lente en de zomer en met die gedachte heb ik hem ook gelijk gekocht. Blijkbaar ben ik ook een enorme sucker voor roze lipsticks met shimmers, want dit is al mijn vierde haha!

Maybelline Color Sensational lipstick ‘148 Summer Pink’: € 6,45

5

En dan als laatste heb ik nog vier dingen gekocht van het Duitse budget make-up merk ‘P2’. Ik had op internet al rond zitten te kijken naar dit merk en zag dat ze twee mooie limited editions hadden. De eerste was de ‘Sea La Vie’ lijn en de tweede was de ‘Catch The Glow’ lijn. De Sea La Vie lijn sprak mij niet zo veel aan, maar de Catch The Glow lijn juist wel! Toen ik de DM binnen liep was het eerste wat ik zag dan ook de limited edition van Catch The Glow. Ik werd helemaal enthousiast en gooide wat dingen die ik op mijn lijstje had staan in het mandje. Als eerste deze ‘Stay With Me Make Up Fixing Spray’. Ik had de Fixing Spray van MAC al heel lang op mijn lijstje staan, maar aangezien MAC niet het goedkoopste merk ik en ik op dit moment niet het geld ervoor over heb, was ik heel nieuwsgierig naar deze fixing spray. Ik heb hem nog niet gebruikt, dus ik kan nog niet vertellen hoe het werkt, maar dat gaat niet lang meer duren. Het is een handig klein flesje, waardoor je deze prima mee kan nemen op reis.

P2 Catch The Glow Make Up Fixing Spray: € 3,95

6

Toen ik de lipgloss in de Catch The Glow limited edition zag was ik gelijk verliefd! Roze met een gouden twist, mijn perfecte combinatie! Als je de lipgloss op het kwastje ziet zie je ook echt een roze streep met een gouden streep ernaast, zodra je het p je lippen smeert word het een prachtige combinatie van beiden. Deze lipgloss glanst wel heel erg en door de gouden shimmers er in word het alleen nog maar meer benadrukt, maar oh wat zou deze lipgloss mooi staan bij een (lichte) zongetinte huid. Ik ben verliefd!

P2 Catch The Glow Color Splash Lipgloss ‘020 Flashing Sunlight’: € 3,25

7

En als laatste heb ik nog twee nagellakjes meegenomen van de Catch The Glow lijn van P2. Ik wou een paar mooie zomerkleurtjes hebben die ik nog niet had (lees: mijn kast staat vol met verschillende soorten roze tinten, met glitters, zonder glitters, sand effect, zonder sand effect etc.). Ik nam een mooie fel donkere geel en een zacht lichtblauw / turquoise kleur mee. De gele kleur is ‘010 Tropical Heat’ en de blauwe is ‘040 Chilly Breeze’.

P2 Catch The Glow Nagellakjes per stuk: € 2,25

8
9

Als jullie ooit naar Duitsland gaan kan ik jullie echt aanraden om eens een kijkje te nemen bij DM.
Ik ben in ieder geval heel blij met mijn nieuwe aankoopjes! :)

xox
Anneleen

Een gedachte over “Shoplog: DM

Geef een reactie

