The 1975 @ Paradiso

Banner

Gisteravond ben ik bij het concert van The 1975 geweest. Twee van mijn favoriete bandjes heb ik gewoon in één maand gezien! Wat dat betreft is maart dit jaar echt een top maand voor mij. Uiteraard ging ik weer samen met Reina, mijn concert buddie hahah. :)


We hadden om half zes ’s avonds op het centraal station afgesproken. Gelukkig zat alles qua trein en tram reis mee ondanks de nucleaire top, dat was dus mooi meegenomen. Eenmaal op het station hebben we wat gegeten en namen we rond zes uur de tram naar het Leidseplein. Er stond al een enorme, van de ingang van Paradiso tot aan het Hard Rock Café, gelukkig kende Reina twee meisjes die al halverwege de rij stonden bij wie wij mochten staan. Voor mijn gevoel ging de rij best wel snel want voor ik het wist stonden we al binnen. Natuurlijk gingen we gelijk naar de merch stand om een T-shirt van The 1975 te kopen. Daarna zijn we naar het eerste balkon gegaan waar we weer perfecte plaatsen hadden, dit keer aan de zijkant van het podium waardoor je dichterbij het podium zat. Het voorprogramma was Project Bongo, hun begonnen om half acht en speelden ongeveer een uurtje. Ik had ze die middag nog snel opgezocht en vond de muziek best lekker klinken, live viel dat gelukkig ook niet tegen! Om half negen kwam The 1975 het podium op. Ze zijn live echt goed en gaven dan ook een hele goede show. Ze speelden bijna alle nummers van het album, waardoor al mijn favoriete nummers voorbij kwamen. Matty vertelde aan het einde (met zijn zwaar Britse accent! ♥) dat ze nog even naar buiten zouden komen, hier zijn we dan na de show ook heen gegaan. Na een hele tijd wachten kwamen ze eindelijk! Helaas was het best wel slecht geregeld van Paradiso waardoor er totaal geen logische volgorde in zat. Iedereen zat maar te duwen en te dringen en de mensen die al op de foto waren geweest en een handtekening hadden gescoord bleven gewoon staan waardoor de andere mensen niet aan de beurt zouden komen. Toen wij na heel veel geduw en gedring bijna aan de beurt waren moesten ze helaas weer weg om hun vliegtuig te kunnen halen. Jammer, maar volgende keer beter!

1

2

3

4

5

Voor het geval je The 1975 nog niet, check even het filmpje hieronder.
Dit is mijn favoriete nummer van ze; ‘Girls’.

xox
Anneleen

Geef een reactie

