A Week In My Life #01

Instagram week

Vandaag krijgen jullie een kijkje in mijn leven! Een overzicht van de hele week wat ik gedaan heb en zoal doe. Bij elke dag horen vijf foto’s en een stukje tekst. Dus vinden jullie het leuk om meer over mijn leven te weten te komen, kijk dan snel verder! :)

1. Zondag

Zondag 16 februari 2014:
Het weekend is voor mij vaak een mogelijkheid tot uitslapen. Dit lukt niet elk weekend maar afgelopen zondag dus wel. Om half twaalf werd ik wakker en besloot ik voor mijn doen een uitgebreide brunch te maken. Ik had een geroosterd broodje met ei en ketchup gemaakt samen met een milka muffin en een glas verse jus d’orange. Ik had het moustache glas laatst gekocht bij de Xenos en ik vind hem zo leuk! :) Ofcourse kwam mijn kat Djierie aandacht trekken, want overal waar eten is, is hij erbij. Daarna ging ik naar boven om wat aan mijn schoolwerk te werken achter mijn laptop. Zodra je mijn slaapkamer in loopt springt mijn schildpad Valerius vaak het water in en probeert aandacht te trekken. Ik kreeg mijn schildpad toen hij ongeveer net zo groot was als drie vingers naast elkaar en nu is hij al groter dan mijn hand! En als ik dan toch bezig ben met mijn huisdieren voor te stellen kan mijn vogel niet ontbreken. Dit is Coco, ik heb hem al sinds ik zes ben en elke ochtend als je de woonkamer in komt fluit hij naar je. ’s Avonds had ik al mijn kussens op mijn bed gelegd, om het extra comfy te maken, en heb ik een paar bladzijdes uit ‘Love & Misadventure’ van Lang Leav gelezen.

2. Maandag

Maandag 17 februari 2014:
Mijn wekker ging om half negen voor een dagje school. Ik kleed me eerst altijd om, daarna ga ik naar beneden om te ontbijten om vervolgens weer naar boven te gaan om mijn make-up en haar te doen. Ik nam de trein van tien uur en kwam rond half elf op school aan. Zoals sommigen van jullie weten studeer ik Grafische Vormgeving en zit met een vertraging in mijn afstudeer jaar. Gelukkig loop ik nu goed op schema en heb ik al mijn examens en eindgesprekken tot nu toe al gehaald. Ik moet alleen mijn ondernemingsplan afmaken, het eindgesprek van ondernemingsvaardigheden doen en mijn proeve en dan heb ik mijn diploma “in the pocket”. Ik doe mijn ondernemingsplan samen met Ben, een klasgenootje van mij die ik nu al 4,5 jaar ken en goed bevriend mee ben. Normaal gezien moet je bij ons op school je ondernemingsplan alleen maken, maar aangezien ik een ramp ben met cijfers en dus ook met rekenen en economie, moet ik het samen met iemand maken, wat ik overigens alleen maar fijner vind want dankzij Ben begin ik het eindelijk een beetje te snappen. :) Rond vier uur was ik eindelijk weer thuis en ben ik met mijn vader in de auto naar het industrieterrein gereden om te kijken wat de beste route was die ik de volgende dag zou kunnen nemen om bij mijn sollicitatie plek te komen. ’s Avonds besloot ik mijn portfolio op orde te brengen aangezien ik deze de volgende dag nodig zou hebben. Mijn hele bed lag vol met zelfgemaakte flyers, folders, geboortekaartjes, trouwkaarten, tijdschriften, posters en boekjes. Uiteindelijk heb ik alles netjes en overzichtelijk in een map gekregen en was ik klaar voor mijn sollicitatie de volgende ochtend.

3. Dinsdag

Dinsdag 18 februari 2014:
Vandaag had ik een leuke dag voor de boeg met vooral veel spontane acties. ’s Ochtends ging mijn wekker om kwart over acht zodat ik genoeg tijd had om me klaar te maken en voor te bereiden op mijn sollicitatie gesprek. Ik moest naar het industrie terrein fietsen, wat ongeveer een tien tot vijftien minuutjes fietsen is van mijn huis. Mijn sollicitatie gesprek had ik om tien uur en ging beter dan ik had verwacht. Het was een super leuk bedrijf en ik vond het een gezellige sfeer hebben. Over een tijdje hoor ik of ik voor een tweede gesprek mag komen. Om half elf stond ik weer buiten en ging ik terug naar huis om me vervolgens weer om te kleden en door te gaan naar het station. Ik had namelijk besloten om naar de Primark in Zaandam te gaan, aangezien ik hier al een tijdje niet meer was geweest. Zo gezegd, zo gedaan want om half twaalf zat ik in de trein om vervolgens om kwart over één in Zaandam aan te komen. Het was echt super rustig in de Primark, ik had het hele pashokjes gedeelte voor mij alleen! Ik kwam uiteindelijk tegen half drie de Primark uit met een shirtje, een spijkershort, drie scrunchies, vijf paar sokken, een bidon met snorretjes, een travel kit en een lippenbalsem met kersensmaak. Daarna besloot ik naar Amsterdam te gaan, want als ik zo dicht in de buurt van Amsterdam ben kan ik het niet maken om daar een tussenstop te houden. Altijd als ik op Amsterdam Centraal aan kom voelt het echt alsof ik “thuis” ben, ik hou echt van die stad! Ik besloot naar River Island, Urban Outfitters en de Topshop te gaan maar heb verder niets gekocht. Het weer zat ook niet bepaald mee en het regende steeds wat, waardoor ik ook niet zo heel veel zin had om verder te gaan. Als de zon had geschenen had ik nog een rondje door het Vondelpark gedaan. Ik ging terug naar het station en ben naar de Starbucks gegaan waar ik een mijn favoriete drankje (Vanilla Spice Latte) bestelde en heb daar heerlijk een half uur op de bank gezeten. Tegen kwart over zes kwam ik weer thuis na een fietstocht van een kwartier waarbij ik helemaal los ging op ‘Give Your Heart A Break’ van Demi Lovato. Normaal zing ik niet op de fiets aangezien ik altijd bang ben dat iemand het hoort maar die avond heb ik me helemaal laten gaan op de fiets hahah. Eenmaal thuis heb ik nog een paar filmpjes van Nederlandse beautybloggers op YouTube gekeken.

4. Woensdag

Woensdag 19 februari 2014:
Mijn wekker ging alweer om zeven uur want ik had stage. Om half negen nam ik de trein, die tussen zeven en negen uur altijd propvol zit. Het is soms echt dringen om in de trein te komen. Om negen uur kwam ik aan op stage en ben ik gelijk aan de slag gegaan met flyers te ontwerpen voor klanten. Om half elf kwam de vader van mijn baas op stage met super lekkere saucijzenbroodjes voor ons als verrassing die we uiteraard gelijk met z’n allen hebben opgegeten! Ik mag zelf mijn pauze bepalen op stage en vaak neem ik die dan om één uur. Omdat mijn stage plek midden in de stad is en ik een half uur pauze heb, ga ik vaak een rondje door de stad lopen. Met als gevolg dat ik negen van de tien keer wel iets koop, van kleding tot aan make-up, ik ben echt een sucker voor alle leuke en schattige spulletjes. Alleen vandaag was een uitzondering want ik heb niets uitgegeven hahah! Om half twee zat ik weer achter mijn iMac op stage te ontwerpen. De hond die je op de foto ziet is de hond van mijn baas en heet Jack. Het is nog een puppy en is nu ongeveer vijf maanden oud, maar hij is al enorm gegroeid! Jack komt altijd een paar keer op een dag bij mij kijken en staat dan ook regelmatig nieuwsgierig met zijn pootjes op de stoelrand mee te kijken met wat ik doe. Om vijf uur was ik vrij en zodra ik de deur uit loop heb ik altijd uitzicht op straat met allemaal lichtjes en lampenkappen. Ik vind dit er zo schattig en sprookjesachtig uit zien, helemaal als de zon net onder gaat en het schemerig word. Eenmaal thuis aangekomen aten we tomatensoep met gehaktballetjes en stokbrood, iets wat ik echt super lekker vind en waar ik die dag net zin in had! :) ’s Avonds had ik een beetje een dipje en zat wat achter mijn laptop.

5. Donderdag

Donderdag 20 februari 2014:
Mijn wekker ging weer om zeven uur. Ik heb normaal heel veel moeite om vroeg mijn bed uit te komen, vooral op woensdag en donderdag, maar toen ik mijn rolgordijn omhoog deed en deze lucht zag werd ik helemaal blij! De zon scheen, de lucht was blauw met geel en in combinatie met de wolken gaf het een super gaaf effect. Ook besloot ik om mijn haar weer eens in een “losse” staart te doen, zo had ik gelijk een reden om mijn nieuwe scrunchies van de Primark uit te proberen. Ik vind het een heel leuk staan en het geeft net wat meer effect dan een gewoon elastiekje. Ik nam de trein van half negen weer om vervolgens weer om negen uur achter mijn iMac op stage te zitten. Altijd als ik in het keukentje thee of koffie maak zie ik een paar duiven op het balkon zitten, ik vind dit altijd zo leuk om te zien. Om één uur had ik weer pauze en uiteraard liep ik weer in de stad. Ik ging naar de Claire’s en zag daar allemaal nieuwe sieraden hangen. Ik zocht al een hele tijd naar een kettinkje met een dromenvanger er aan en ik liep hier eindelijk in de Claire’s tegen aan! Ik was spontaan verliefd op het kettinkje en nam hem gelijk mee. Het is een klein en subtiel zilveren dromenvangertje met een lichtblauw kraaltje in het midden. Daarna ging ik door naar New Look waar ik een grijs T-shirt vond die ik ook al heb, maar mijn T-shirt is kapot aan het gaan en het is op dit moment echt mijn favoriet, dus die kon ik niet laten hangen, helemaal niet toen ik zag dat er een aanbieding was van twee T-shirts voor €15,-! Ik nam nog een zwart shirt mee waar ‘Hopeless Romantic’ op staat en rekende af. In totaal zou ik €22,- euro kwijt zijn voor de twee shirts, maar nu dus maar €15,-, een goede deal dus. Daarna zat ik weer tot vijf uur op stage. ’s Avonds ging ik mijn favoriete programma Pretty Little Liars kijken samen met mijn bestie Reina. Ondanks dat Reina hier totaal niet in de buurt woont (lees: ik moet minimaal twee uur met de trein reizen wil ik bij haar komen.) kijken we toch altijd samen onze favoriete serie’s. Hoe? Nou heel makkelijk, we zoeken de link van het programma op onze laptops, Reina telt af en dan klikken we tegelijk op ‘play’. Zo kunnen we toch samen onze favoriete serie’s volgen hihih. :)

6. Vrijdag

Vrijdag 21 februari 2014:
Een dag zoals elke andere stage dag. Om zeven uur ging mijn wekker weer, om half negen nam ik de trein, om negen uur was ik op stage en zat ik weer achter mijn bureau op mijn iMac te ontwerpen. ’s Ochtends als ik van de bushalte naar mijn stage plek loop, ga ik altijd onder een poort door waar een enorme lamp in hangt. Het geeft mij altijd een beetje een Oosters sfeertje, wat ik helemaal geweldig vind! Het was ’s ochtends ook echt een regenachtige dag en heb ik veel thee gedronken. Op een gemiddelde stage dag drink ik zeker wel vijf kopjes thee weg, ik hou echt van thee! Om één uur had ik weer mijn pauze en liep ik weer door de stad. Het was net gestopt met regenen en de zon kwam eindelijk door. Dit keer heb ik alweer niets gekocht in de stad, maar heb gewoon lekker een rondje gewandeld terwijl de zon steeds meer begon te schijnen. Om vijf uur was ik weer vrij en was tegen half zes weer thuis, maar ik besloot gelijk door te gaan naar de Albert Heijn want ik had zin om ’s avonds twee lekkere snacks te maken. Onderweg naar de Albert Heijn genoot ik van een super mooie zonsondergang. Ik kocht een bak vanille ijs, zoute popcorn en roze glazuur bij de Albert Heijn en fietste weer terug naar huis. Na het avond eten ging ik Oreo milkshakes maken met het recept dat Reina me had gegeven. Een bak vanille ijs, een rol Oreo koekjes en 150 ml melk ging er in. Daarna deed ik het zakje zoute popcorn in de magnetron en ging het roze glazuur warm maken in een bakje heet water. Toen de popcorn en het glazuur klaar was liet ik wat van het glazuur over de popcorn gaan om zo mijn eigen “prinsessen popcorn” te krijgen. Ik keek ’s avonds voor ik ging slapen nog wat filmpjes van beautybloggers op YouTube.

7. Zaterdag

Zaterdag 22 februari 2014:
Zoals ik aan het begin van deze blog post al zei, slaap ik vaak in het weekend uit. Deze zaterdag was dan ook geen uitzondering. Ik was enorm moe van een drukke week en werd pas om twaalf uur wakker. Ik had Djierie bij me in bed genomen en bleef nog lekker een uurtje in mijn bed liggen. Om één uur ging ik er uit en verplaatste ik naar de loungebank in de woonkamer om daar een stukje van de Snooki & Jwoww weekend break op MTV te kijken. Daarna ben ik weer naar boven gegaan en gingen Reina en ik samen een aflevering van Twisted terug kijken, op dezelfde manier als hoe ik eerder vertelde. Na de aflevering van Twisted ben ik wat foto’s gaan maken voor een paar blog posts die nog geschreven worden. Ik heb vaak alleen in het weekend goed de tijd om foto’s te maken voor deze blog, aangezien ik de rest van de week vaak laat thuis ben en het dan al te donker is. Na foto’s gemaakt te hebben, heb ik een nieuwe blog post geschreven; ‘The Avan Jogia Appreciation Post’. En om nog verder in de Avan Jogia sfeer te blijven ging ik allemaal Victorious liedjes terug luisteren en ging even helemaal los op onder andere ‘Beggin’ On Your Knees’. ’s Avonds gingen Reina en ik samen nog een aflevering van Twisted kijken, het is ook zo spannend en verslavend! Om half twaalf besloot ik om mijn berg aan kleding op mijn kamer op te ruimen want ik struikelde er elke keer over en daarna ging ik mijn bed in. Ik heb van die kerstverlichting om mijn bedrand zitten en ik weiger het weg te halen want het staat gewoon super schattig. :)

Zo dit was ‘A Week In My Life #01’!
Ik hoop dat jullie dit een leuke blog vonden.

Ik ben niet van plan dit elke week te doen aangezien hier best veel tijd in gaat zitten, maar zo af en toe vind ik dit best leuk om vaker te doen. Jullie zullen dus in de toekomst misschien wel vaker dit soort blog posts tegenkomen. :)

xox
Anneleen

Een gedachte over “A Week In My Life #01

Geef een reactie

