Shoplog: ELF, Kruidvat, Hema & Action

Shoplog

Deze keer heb ik een mini shoplog voor jullie. Afgelopen week heb ik voor de tweede keer een bestelling gedaan bij ELF (Eyes Lips Face) en vrijdag kwam mijn pakketje dan eindelijk binnen. Ook ben ik vrijdag nog even naar Kruidvat, Hema en Action geweest en heb een paar dingetjes ingeslagen.

Allereerst begin ik bij ELF. Hier heb ik de meeste spulletjes gekocht van de hele shoplog. Ik heb in totaal zes dingen bij ELF besteld; een foundation kwast, een oogschaduw kwastje, cream oogschaduw, een oogroller, vloeibare eyeliner en een nagellak.

De cream oogschaduw heb ik in combinatie met het oogschaduw kwastje gekocht, omdat dit mij wel handig leek aangezien ik verder alleen oogschaduw kwastjes heb die ik gebruik voor poeder oogschaduw. Voor het bedrag had ik het absoluut niet hoeven laten liggen, één euro! De cream oogschaduw is in de kleur ‘Teal Party’ en zoals de naam doet vermoeden een teal kleur. Op de website leek hij iets lichter dan toen ik hem zelf in handen had, maar na een paar swatches was ik eigenlijk toch wel heel blij dat die iets donkerder uit valt dan op de website. Het is een prachtige koele blauwe kleur met een tintje groen en er zit een gouden shimmer in verwerkt. Het doosje ziet er ook luxe uit met een zwarte deksel en een doorzichtig potje van glas. Het oogschaduw kwastje is prima, wel wat harder en meer stug dan ik gewend ben van mijn oogschuw kwastje van Catrice, maar voor de prijs mag je eigenlijk geen eisen stellen. Hij ligt lekker in de hand en brengt de oogschaduw goed aan.

De vloeibare eyeliner heb ik gekocht om uit te proberen. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit echt met eyeliner gewerkt, ik zet vaak een zwart potlood randje op mijn onderste waterlijn en doe wat mascara op als ooglook, maar het leek me wel eens leuk om wat te spelen en uit te proberen met verschillende dingen dus zo gezegd zo gedaan, eyeliner gekocht. Ik had twee weken geleden een eyeliner in een stift vorm gekocht van Catrice, maar hier ben ik echt niet over te spreken. De stift is zo uitgedroogd en ik krijg het niet voor elkaar om een mooie lijn er mee te zetten vandaar dat ik besloot een vloeibare eyeliner uit te testen. Het kwastje is goed qua dikte voor mij en bij de swatches kon ik er wel goede lijntjes mee zetten dus ik heb hier al meer vertrouwen in dan in de eyeliner stift. De oogroller is tegen tekenen van vermoeide ogen en deze had ik de vorige keer ook al besteld en is me prima bevallen. Het is een transparante vloeistof wat je onder je ogen smeert als je wallen of donkere kringen hebt. Het voelt koud aan zodra je het aanbrengt en trekt snel in. Naar mijn idee geeft me dit net een oppepper in de vroege ochtend en zie ik er net wat meer wakker uit.

Oogschaduw   Eyeliner

Dan de nagellak van ELF in de kleur ‘Passion Pink’. Op de site zag het eruit als een mooie donkerroze bijna berry achtige kleur met gouden glitters, in real life komt het er niet eens bij in de buurt. De nagellak is in het echt een fluorroze kleur waarbij je alleen de gouden glittertjes in het potje ziet en niet op je nagels. Je kan het opbouwen door een tweede of derde laagje aan te brengen waardoor de kleur iets minder fluorroze word maar al met al komt het niet eens in de buurt van wat er op de site word gepresenteerd. Heel erg jammer want de kleur op de website leek me juist zo mooi. Ik ben absoluut niet zo van de fluor en neon kleuren dus je kan je voorstellen dat ik hier aardig teleurgesteld over was. Ook vind ik de nagellak een erg sterke geur hebben, het ruikt een beetje naar een veel te zoete kauwgom, ik weet nou niet bepaald of ik dit een positief of negatief iets vind.

(De foundation kwast van ELF ga ik gebruiken om gezichtsmaskers mee aan te brengen, er valt hierdoor niet veel over te vertellen.)

Dan gaan we door met Kruidvat. Zoals ik in mijn vorige Catrice blog schreef was ik erg benieuwd naar de witte primer, de ‘Prime And Fine Pore Refining And Anti-Shine Base‘. Afgelopen vrijdag liep ik in mijn pauze van mijn stage door de stad en waagde nog eens een gokje bij Kruidvat en ja daar stond eindelijk de witte primer! Zonder twijfelen ben ik naar de kassa gelopen en heb de ‘Prime And Fine Pore Refining And Anti-Shine Base’ meegenomen en ik kan dan ook absoluut niet wachten om hem uit te testen. Het is een witte vloeibare crème zonder parabenen, oldie en parfum. Als je het uitsmeert word het transparant en zie je er niets meer van terug. Deze primer zorgt ervoor dat je minder gaat glanzen en laat het eruit zien alsof je poriën kleiner zijn.

Nagellak   Primer

Bij de Hema zag ik deze foaming shower gel staan in de geur witte thee. Ik dacht hierbij gelijk aan de foaming shower gels van de Rituals en ben deze dan ook gelijk gaan testen of het dezelfde structuur heeft. Tot mijn verbazing werkte deze foaming shower gel precies hetzelfde! Je spuit wat op je hand waardoor het een gel achtige substantie lijkt, maar zodra je dit gaat uitsmeren veranderd het in foam! Het is super zacht voor je huid en ik was al helemaal weg van de foaming shower gel van de Rituals die mijn moeder gekregen had (die ik vooral gebruik haha!). De geur is heerlijk fris en niet overheersend, perfect!

Als laatste was ik vrijdagavond naar de Action geweest. Ik zag deze hand en nagel crème staan in de geur kokosnoot en was gelijk verkocht! Ik ben gek op kokos en de laatste tijd zweer ik bij handcrème, perfecte combinatie dus. Mijn handen zijn erg snel droog en ruw en daardoor gaat het snel pijn doen en komen er soms kleine sneetjes die gaan bloeden, daarom zweer ik bij handcrème in de koudere periodes. De crème is lijkt best dik als je het uit de tube knijpt maar zodra je het uitsmeert over je hand is het een erg lichte en snel intrekkende crème. Mijn huid voelt na deze crème super zacht en het ruikt ook nog eens lekker! Deze crème is ook geschikt voor je nagels en nagelriemen dus dat is mooi meegenomen!

Douchegel   Handcreme

En dan de prijzen van de producten!
ELF:
Foundation kwast € 1,00
Oogschaduw kwastje € 1,00
Cream oogschaduw € 4,00
Vloeibare eyeliner € 1,00
Oogroller € 4,00
Nagellak € 2,50
Kruidvat:
Catrice ‘Prime And Fine Pore Refining And Anti-Shine Base’ € 4,59
Hema:
Foaming shower gel € 3,95
Action:
Pure Coconut hand & nagel crème € 1,69

De producten van ELF zijn te koop op de webshop van Eyes Lips Face, de rest van de producten kan je gewoon in de bovengenoemde winkels vinden.

xox
Anneleen

Geef een reactie

