Polaroid Camera

Polaroid

Vorige week vrijdag ontmoette ik Celeste die een polaroid camera heeft. Mijn liefde voor foto’s werd gelijk weer aangewakkerd en ben gelijk die avond toen ik thuis kwam nog wezen zoeken en vergelijken op het internet. Na vier dagen goed er over na gedacht te hebben en alles te hebben uitgezocht heb ik de knoop doorgehakt en mijn eigen polaroid camera besteld. Drie dagen later werd de camera met de post gebracht en ik was zo blij als een kind! :)

Vorig jaar zag ik al eens een lomography camera, je weet wel zo’n oude analoge camera. Een soort real life Instagram. Ik was gelijk verkocht en wou hem het liefst gelijk mee naar huis nemen, maar mijn vader vond het een minder goed idee en liet me er eerst nog een tijd over na denken. Want er zijn zoveel soorten met verschillende effectjes, de prijs speelde natuurlijk ook een grote rol en met een camera alleen was je er nog niet. Nee je hebt ook filmrolletjes nodig en eventuele flitsers als deze er niet bij zitten en laten we de ontwikkelingskosten voor de foto’s niet vergeten. Voor alleen een filmrolletje en het ontwikkelen kan je soms al 20 tot 25 euro kwijt zijn in totaal.

Na het een tijdje met rust gelaten te hebben besloot ik in de zomer om eerst met een wegwerp camera op onderzoek uit te gaan. Dit beviel me zo goed dat ik in het najaar nog een wegwerp camera had gekocht. Uiteindelijk kost het ontwikkelen en afdrukken van zo’n rolletje bijna twee keer zoveel als de wegwerp camera zelf. Ondanks dat het redelijk duur is vond ik het ontzettend leuk, de polaroid is daarom ook een perfecte uitkomst voor mij!

Ik had een aanbieding gevonden op Nextdeal.nl en ben hier uiteindelijk voor gegaan. Ik heb de ‘Fujifilm Instax Mini 7S’ gekocht waarbij je een pakje films á 10 stuks bij kreeg. Ook heb ik er nog een pakketje films á 20 stuks bij besteld, ik kan dus in totaal nu 30 polaroid foto’s maken. Ik heb nog maar één foto gemaakt om het uit te proberen maar ik vind het nu al helemaal geweldig!

Ik ben dan ook zeker van plan om binnenkort, als ik meer polaroid foto’s heb geschoten, een blog post te maken om jullie het resultaat te laten zien. :)

xox
Anneleen

Een gedachte over “Polaroid Camera

Geef een reactie

